Gå til innhold

Hvem kjøper du julegaver til?

Anbefalte innlegg

Gjest ambrose

Kjøper du til "alle" (familie, venner og bekjente)?

Jeg kjøper kun til de aller nærmeste (foreldre, søsken, nieser og nevøer, samt mine beste venner.

Jeg har dog sagt til disse at jeg ønsker at de ikke skal kjøpe julegaver til meg, men evt heller legge i mer til barna. Hva gjør du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373231-hvem-kj%C3%B8per-du-julegaver-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unger og kjæreste, ungenes far og stemor får en liten gave, mine søsken + min minste niese + min far og hans samboer. Og så kjærestens familie, men det er det han som sørger for. Og så har jeg et par venninner som jeg utveksler gaver med. :o)

Ferskenblomst

Vi kjøper til egne barn, svigerbarn og barnebarn, samt svigerforeldre og tantebarn + oldefarmor. Da er vi oppe i 21. Vi har derfor blitt enige med søsken at vi ikke kjøper til hverandre, men heller til ungene. Kjøper allikevel med en blomst eller konfekteske hvis vi kommer på besøk i juledagene.

Vi kjøper til våre foreldre og til nieser og nevøer under 18 år. Våre søsken og de eldre niesene og nevøene får en liten gave hvis vi feirer jul sammen med dem. I tillegg gir vi gaver til de som var forlovere da vi giftet oss og til barn utenom slekta som vi er faddere til.

Egne barn

Foreldre (kun mine egne som er i live)

Nieser og nevøer som ikke er voksne, det blir mine to tantebarn

To småtasser som nettopp er født inn i (sviger)familien, dette er vel min manns grandnevøer. To av de han er onkel til, fikk egne småbarn i 2010 og 2011.

Juniors nærmeste venner (noe småtteri) - antakelig for siste gang, neste år går de i nye klasser på ungdomsskolen og har vokst fra sånne smågaver

Juniors onkler / tanter og faddere. Dette pleier å være hjemmeprodusert (av ham), men i år er det noe som gir idrettslaget inntekter. Vi gir egentlig ikke gaver til de voksne, men dette er liksom fra ham, siden han får av dem så lenge han er barn.

To egne venninner som bor utenlands

Gjest tjahhhhhhhhhhhhhhhhhh

Mine barn, min mann (men i år har vi pusset opp hus - så det er egentlig julegave nok i seg selv??? ), min mor, min bestemor, mine svigerforeldre, søskenene til min mann og deres barn, min søster, min brors barn men ikke til han og kona pga de har avtalt med oss om å ikke gjør det, noe jeg syns er litt trist...

En bitteliten twistpose f.eks. er jo en fin oppmerksomhet jeg hadde satt pris på,

men men...

Kjøper dessuten noe motvillig til en venninne som bor langt vekke, må derfor sende ip ost. Hun har ikke familie. Jeg har lyst til å kutte ut å sende til henne pga jeg har så mye familie å sende til, har jo kuttet ut min bror bl.a. og det blir kanskje flere voksne etterhvert som de får barn??

Men hun har lite familie og lager stort drama av vennskapet vårt om jeg ikke sender...

dessuten er hun storforlangen og skal kun ha dyre gaver av beste merker,

mens hun selv sender billig dritt kjøpt på Glitter eller vervegaver, eller ting hun har brukt selv... til og med brukt mascara...

Annonse

Mine barn, min mann (men i år har vi pusset opp hus - så det er egentlig julegave nok i seg selv??? ), min mor, min bestemor, mine svigerforeldre, søskenene til min mann og deres barn, min søster, min brors barn men ikke til han og kona pga de har avtalt med oss om å ikke gjør det, noe jeg syns er litt trist...

En bitteliten twistpose f.eks. er jo en fin oppmerksomhet jeg hadde satt pris på,

men men...

Kjøper dessuten noe motvillig til en venninne som bor langt vekke, må derfor sende ip ost. Hun har ikke familie. Jeg har lyst til å kutte ut å sende til henne pga jeg har så mye familie å sende til, har jo kuttet ut min bror bl.a. og det blir kanskje flere voksne etterhvert som de får barn??

Men hun har lite familie og lager stort drama av vennskapet vårt om jeg ikke sender...

mens hun selv sender billig dritt kjøpt på Glitter eller vervegaver, eller ting hun har brukt selv... til og med brukt mascara...

''dessuten er hun storforlangen og skal kun ha dyre gaver av beste merker, mens hun selv sender billig dritt kjøpt på Glitter eller vervegaver, eller ting hun har brukt selv... til og med brukt mascara...''

OMG! Det er jo bare å skjære gjennom, og kutte ut gavebyttinga. Mest pga brukt mascara.

Jeg kjøper til mannen og våre tre barn. Mine foreldre, svigermor og svigerfar, min bror, 6 tanteunger. De som er passert 18 år får ikke gaver. Jeg har kuttet ut alt annet, dvs. venninner, deres barn (typisk at man kjøper noe de første årene).

Jeg må alltid ha noe liggende av smågaver/bøker/hårpynt, fordi visse foreldre ikke har vett til å avtale gavebytting mellom barnas venner. I fjor dukket det opp tre barn på døra her på julaften med gaver...Da var jeg glad for at vi hadde div. gaver og gaveposer (kjapt å pakke inn) på luringa.

men men...

''dessuten er hun storforlangen og skal kun ha dyre gaver av beste merker, mens hun selv sender billig dritt kjøpt på Glitter eller vervegaver, eller ting hun har brukt selv... til og med brukt mascara...''

Og denne dama har du problemer med å kutte ut å gi gaver til?! Hva slags vennskap er det dere egentlig har? Jeg hadde glatt kuttet henne ut.

Gjest tjahhhhhhhhhhhhhhhhhh

Og denne dama har du problemer med å kutte ut å gi gaver til?! Hva slags vennskap er det dere egentlig har? Jeg hadde glatt kuttet henne ut.

Ja, men det er jo så veldig synd i henne da, hun er litt umoden mentalt sett,

skal liksom hun ikke få gaver da bare fordi vi har barn og ikke hun,

hun har lite familie ellers,

så da får hun bare fra foreldre og kjæresten...

Jeg har sagt at det er dyrt for meg å sende, hun tror visst jeg er veldig rik siden jeg har jobb og ikke hun.

Føler meg litt slem....

men jeg gidder ikke kjøpe noe dyrt, blir hun misfornøyd i år og så kutter jeg henne i alle fall ut, for jeg får ikke noe dyrt selv. Greit nok hun har dårlig råd,

men da får hun bli fornøyd med det jeg sender.

Annonse

Gjest Melis36

Jeg kjøper til poden selvfølgelig!! :) også kjøper jeg til foreldre,besteforeldre,ei kusine,mannen hennes og barnet :) ellers kjøper jeg til de jeg skal være sammen med julaften (kan være litt forskjellig fra år til år)

Poden får kjøpe til sine venner på skolen,så de bytter gaver. Det er koselig :)

Unger og kjæreste, ungenes far og stemor får en liten gave, mine søsken + min minste niese + min far og hans samboer. Og så kjærestens familie, men det er det han som sørger for. Og så har jeg et par venninner som jeg utveksler gaver med. :o)

Kjæreste, to barndomsvenniner som er litt som familie (kjøper ikke til andre venninner), mormor, foreldre, søsken (har en del), to nieser og deres mor.

Dette blir jo 13 julegaver, og jeg er ikke gift og har egne barn en gang ;)

Kommer nok til å kutte på diverse etterhvert..men det føles vel bare mye nå som jeg er student.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...