Gå til innhold

Å feire jul på institusjon

Anbefalte innlegg

Gjest ambrose

Dette kommer vel litt an på hvilken form den syke er i, og om vedkommende har enerom. I tillegg betyr det vel en del hva evt. barn i familien mener om en annerledes jul.

Tror jeg ville ha drøftet situasjonen med personalet på institusjonen og høre om hvordan julaften pleier å være der. Et alternativ kan jo være å utsette julemiddagen hjemme og bli hos den syke frem til f.eks. klokken syv om kvelden. En annen mulighet er å spise middag hjemme først, og så være på sykehjemmet frem til f.eks kl åtte og så dra hjem til pakkeåpening.

Da har vi snakket med personalet. Hun får komme hjem på julaften. Forutsetningen er at hun er i form til det, noe vi må se an da, og at vi selv steller henne og ordner samt betaler skyss til henne.

Jeg kan godt vaske henne, jeg gjorde det før ambulansen kom også. Men det er det å få henne over i en seng som er problemet, for da må hun må ligge..

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

9

• frosken

5

• morsan

5

• cathlin

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Da har vi snakket med personalet. Hun får komme hjem på julaften. Forutsetningen er at hun er i form til det, noe vi må se an da, og at vi selv steller henne og ordner samt betaler skyss til henne.

Jeg kan godt vaske henne, jeg gjorde det før ambulansen kom også. Men det er det å få henne over i en seng som er problemet, for da må hun må ligge..

Men kan dere ikke ha henne hjemme noen timer og så kjøre henne tilbake?

Men kan dere ikke ha henne hjemme noen timer og så kjøre henne tilbake?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...