Gå til innhold

Vil bøtelegge folk som gir penger til tiggere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bestemme selv hvem jeg skal gi penger til.

Tigging er en gammel kulturtradisjon.

Skrevet

Lurer på om han har forlest seg på sheriffen av Nottingham.

Skrevet

Dette er bare Frp som pønsker ut nye veier å være jævlige med de fattige.

Les hva Stavrum skriver:

''Politikken er både inhuman og korttenkt. Norge kan ikke være bekjent over hvordan de aller svakeste lever rett foran øynene våre. Å legge til rette for at de får vasket seg og gått på toalettet er et minimum. Det ervfaktisk baksiden av medaljen når vi ellers har stor glede av fri flyt av arbeidskraft over landegrensene.''

Kilde: http://stavrum.nettavisen.no/?p=3842

Og dette:

''Høyre-politiker Inger Marit Osland oppfordrer folk til å gi så det monner til tiggerne i byen, slik at de kan reise hjem til barna sine i Romania.''

Kilde: http://www.nettavisen.no/nyheter/article3276703.ece

Skrevet

''Lurer på om han har forlest seg på sheriffen av Nottingham.''

Man kan jo lure på hva som gikk galt...

Denne kronikken stod forresten på trykk i samme avis for et par dager sida. Jeg synes den er veldig god.

http://evakvelland.wordpress.com/2011/12/04/kronikk-de-brysomme-menneskene/

Hun skriver godt. Jeg merker at hun rører ved noe inni meg som jeg helst ikke har lyst til å erkjenne eller la meg merke noe til... Det er ubehagelig når en får hennes stemme sånn rett i fleisen, fordi hun peker jo på noe veldig viktig - at mennesker som virklig er i nød nå befinner seg like utenfor stuedøra vår.

Men jeg må likevel innrømme at jeg fremdeles blir irritert når jeg ser tiggerne i Markens, tenker vel at de burde jo kunne gjøre noe mer fornuftig enn å bare sitte der og tigge. Hjelpe til i parker og anlegg om sommeren, på skoler og barnehager (ekstra (hender og fang), vaskehjelp, osv - noe annet som er mer verdig enn dette....

Skrevet

Hun skriver godt. Jeg merker at hun rører ved noe inni meg som jeg helst ikke har lyst til å erkjenne eller la meg merke noe til... Det er ubehagelig når en får hennes stemme sånn rett i fleisen, fordi hun peker jo på noe veldig viktig - at mennesker som virklig er i nød nå befinner seg like utenfor stuedøra vår.

Men jeg må likevel innrømme at jeg fremdeles blir irritert når jeg ser tiggerne i Markens, tenker vel at de burde jo kunne gjøre noe mer fornuftig enn å bare sitte der og tigge. Hjelpe til i parker og anlegg om sommeren, på skoler og barnehager (ekstra (hender og fang), vaskehjelp, osv - noe annet som er mer verdig enn dette....

''Hun skriver godt. Jeg merker at hun rører ved noe inni meg som jeg helst ikke har lyst til å erkjenne eller la meg merke noe til... ''

Jeg synes også hun skriver knallgodt, og jeg er veldig ydmyk for hennes sosiale engasjement.

Også tror jeg ikke du er aleine om å tenke tanker om at dette er noe vi helst ikke vil at skal befinne seg i vår del av verden. For det er noe usedvanlig ekkelt over tanken på at vi, i verdens aller, aller rikeste land, kan behandle mennesker som søppel.

Jeg har overhodet ingen god løsning på problemet, men jeg skulle ønske at verken Kristiansand eller Oslo så på dette primært som et renovasjonsproblem. :(

Skrevet

''Hun skriver godt. Jeg merker at hun rører ved noe inni meg som jeg helst ikke har lyst til å erkjenne eller la meg merke noe til... ''

Jeg synes også hun skriver knallgodt, og jeg er veldig ydmyk for hennes sosiale engasjement.

Også tror jeg ikke du er aleine om å tenke tanker om at dette er noe vi helst ikke vil at skal befinne seg i vår del av verden. For det er noe usedvanlig ekkelt over tanken på at vi, i verdens aller, aller rikeste land, kan behandle mennesker som søppel.

Jeg har overhodet ingen god løsning på problemet, men jeg skulle ønske at verken Kristiansand eller Oslo så på dette primært som et renovasjonsproblem. :(

Men sånn helt seriøst: Kan ikke disse menneskene gjøre en annen jobb enn tigging? Dersom noen tilbyr dem jobb (jfra Stormberg som har tatt inn tidligere rusmisbrukere i sine butikker osv ) - så kan de vel jobbe? Det må da være mye bedre enn å tigge?

Hva med å plukke jordbær eller agurker om sommeren, slik polakkene og litauerne gjør?

Skrevet

Gi dem en slant, i stedet for å irritere deg.

Skrevet

Gi dem en slant, i stedet for å irritere deg.

Jeg har ikke gitt til tiggere frem til nå. Men kjøper gjerne blad av rusmisbrukere, gir til Frelsesarmeen eller Bymisjonen.

Skrevet

Men sånn helt seriøst: Kan ikke disse menneskene gjøre en annen jobb enn tigging? Dersom noen tilbyr dem jobb (jfra Stormberg som har tatt inn tidligere rusmisbrukere i sine butikker osv ) - så kan de vel jobbe? Det må da være mye bedre enn å tigge?

Hva med å plukke jordbær eller agurker om sommeren, slik polakkene og litauerne gjør?

Jeg veit ikke. Men jeg er enig med deg i at det selvfølgelig ville vært et mye bedre alternativ.

Det ble gjort en undersøkelse for Kirkens Bymisjon om romfolket for et par år sida. Jeg husker ikke om hun kom inn på akkurat dette i rapporten. http://www.bymisjon.no/PageFiles/16323/Folk%20fra%20Romania%20som%20tigger%20Oslo.pdf

Skrevet

Jeg har ikke gitt til tiggere frem til nå. Men kjøper gjerne blad av rusmisbrukere, gir til Frelsesarmeen eller Bymisjonen.

Jeg tenkte på rom-folket. Jeg fikk større forståelse for dem etter at jeg så et par episoder av Folk i farta med Alex Rosen, der Harald Medbø drar og besøker en sigøynlerlandsby i Romania.

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/785223/

Skrevet

Bare ved å lese overskriften skjønte jeg med en gang at det måtte komme fra en Frp`er.... De slutter aldri å forbause! Bøtelegge folk som gir penger til tiggere??!!

Frp kan snart bare legge ned hele partiet, de driter seg ut gang på gang på gang.

Skrevet

Jeg gir til disse stakkars tiggerne når jeg har penger. Jeg syns så inderlig synd på de... for et liv!!?

Skrevet

Men de tror vel kanskje ikke det er mulig? Kanskje ville de like å jobbe? Stakkars folk, de må da fryse ræva av seg nå i vinter.

Skrevet

''Jeg har overhodet ingen god løsning på problemet, men jeg skulle ønske at verken Kristiansand eller Oslo så på dette primært som et renovasjonsproblem. :(''

Helt enig.

Skrevet

Lurer på om han har forlest seg på sheriffen av Nottingham.

Hvor er 'liker' knappen nå ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...