Gå til innhold

En dag jeg visste ville komme.

Gjest Prøver å oppnå kontakt

Anbefalte innlegg

Men da kan jeg fortelle deg at nå nylig har jenta tatt kontakt igjen og denne gangen både med meg og barna. Jenta har vært så smart at hun har laget seg en kunstig profil på facebook, slik at moren ikke greier å følge med :-)

Jeg håper dere finner en måte hvor dere kan ha kontakt med jenta igjen. Jeg synes historien om hvordan dere ble nektet kontakt er brutal - både mot jenta og dere.

Fortsetter under...

Gjest Prøver å oppnå kontakt.

Men da kan jeg fortelle deg at nå nylig har jenta tatt kontakt igjen og denne gangen både med meg og barna. Jenta har vært så smart at hun har laget seg en kunstig profil på facebook, slik at moren ikke greier å følge med :-)

Det er en tragisk historie, der en mor har tatt i bruk de mest sjofle knep hun kan ta i bruk, men ikke bare det. Det er også en far spilte kortene sine særs dårlig da det sto på, etter min mening. De har rotet det til begge to og jenta er den det har gått ut over. I ettertid da faren begynte å gå gjennom loggen sin nylig, viste det seg at jenta ringte til han allerede i oktober fra venninnens telefon. Så hun hadde forsøkt han aller først.

Jeg håper dere finner en måte hvor dere kan ha kontakt med jenta igjen. Jeg synes historien om hvordan dere ble nektet kontakt er brutal - både mot jenta og dere.

Det er en tragisk historie, der en mor har tatt i bruk de mest sjofle knep hun kan ta i bruk, men ikke bare det. Det er også en far spilte kortene sine særs dårlig da det sto på, etter min mening. De har rotet det til begge to og jenta er den det har gått ut over. I ettertid da faren begynte å gå gjennom loggen sin nylig, viste det seg at jenta ringte til han allerede i oktober fra venninnens telefon. Så hun hadde forsøkt han aller først.

Jeg synes det er godt at jenta nå er blitt så stor at hun er i stand til å ta kontakt selv. Utfordringen fremover blir selvfølgelig å finne måter å ha kontakt med henne som ikke medfører sanksjoner fra hennes mor. En tanke jeg har hatt om dette er om det kan fungere å foreslå for henne at hun skal gå og snakke med helsesøster og fortelle at hun ikke får lov til å ha kontakt med sin far og hans familie? For at dette skal bli ok fremover, så bør jo mor tvinges til å si ja til kontakt. Hvis ikke, vil jenta fort slite med mye dårlig samvittighet :-(

Jeg synes det er godt at jenta nå er blitt så stor at hun er i stand til å ta kontakt selv. Utfordringen fremover blir selvfølgelig å finne måter å ha kontakt med henne som ikke medfører sanksjoner fra hennes mor. En tanke jeg har hatt om dette er om det kan fungere å foreslå for henne at hun skal gå og snakke med helsesøster og fortelle at hun ikke får lov til å ha kontakt med sin far og hans familie? For at dette skal bli ok fremover, så bør jo mor tvinges til å si ja til kontakt. Hvis ikke, vil jenta fort slite med mye dårlig samvittighet :-(

Jeg tror vi bare får holde kontakten hemmelig inntil videre. Det er et valg hun har tatt og jeg tror ikke det er så enkelt for henne å gå til helsesøster, når hun føler seg tvunget til å gjøre det på den måten.

Jeg tenker stadig på om jeg skal gå til barnevernet med dette, men ser det litt an. Tror ikke helsesøster kan få gjort stort. Jeg har ingen tro på at mor fungerer som noen god mor, men jeg har heldigvis tiltro til mors søster. Altså jentas tante. Jeg har hatt litt kontakt med henne.

Gjest Hulderen

Slik du fremstiller det, høres det fryktelig dramatisk ut. Og jeg lurer på hvordan morens versjon er. Man holder ikke barnet sitt unna faren og hans familie uten grunn. Hindrer man den andre forelderen i å treffe barnet, vanker det dagbøter, med mindre vedkommende er fradømt retten til å se sitt barn.

Hvordan kan du vite at niesen din hr det vondt? Hun kan savne dere, ja. Men det er ikke det samme som å ha det vondt.

Annonse

Slik du fremstiller det, høres det fryktelig dramatisk ut. Og jeg lurer på hvordan morens versjon er. Man holder ikke barnet sitt unna faren og hans familie uten grunn. Hindrer man den andre forelderen i å treffe barnet, vanker det dagbøter, med mindre vedkommende er fradømt retten til å se sitt barn.

Hvordan kan du vite at niesen din hr det vondt? Hun kan savne dere, ja. Men det er ikke det samme som å ha det vondt.

''Man holder ikke barnet sitt unna faren og hans familie uten grunn. Hindrer man den andre forelderen i å treffe barnet, vanker det dagbøter, med mindre vedkommende er fradømt retten til å se sitt barn.

''

Trådstarter sier jo at faren ikke har håndtert situasjonen noe godt. Dessverre har enkelte barn to "gærne" foreldre, og om konfliktnivået er høyt nok kan godt den ene parten blokkere samværet med fars familie.

Synes jeg har sett nok av at foreldre mister fokus i forbindelse med opprivende brudd :-(

''Man holder ikke barnet sitt unna faren og hans familie uten grunn. Hindrer man den andre forelderen i å treffe barnet, vanker det dagbøter, med mindre vedkommende er fradømt retten til å se sitt barn.

''

Trådstarter sier jo at faren ikke har håndtert situasjonen noe godt. Dessverre har enkelte barn to "gærne" foreldre, og om konfliktnivået er høyt nok kan godt den ene parten blokkere samværet med fars familie.

Synes jeg har sett nok av at foreldre mister fokus i forbindelse med opprivende brudd :-(

Men det er jo som Hulderen sier at hvis man blokkerer samværet så får man dagsbøter hvis myndighetene ikke synes man har grunn nok.

Men det er jo som Hulderen sier at hvis man blokkerer samværet så får man dagsbøter hvis myndighetene ikke synes man har grunn nok.

Jo, men det forutsetter at faren krever samvær. Det er jo ikke sikkert han gjør det i dette tilfellet. Jentungen kan ha blitt sviktet av begge sine foreldre, hver på sitt sitt vis.

Javel.

Gjest Hulderen

Jo, men det forutsetter at faren krever samvær. Det er jo ikke sikkert han gjør det i dette tilfellet. Jentungen kan ha blitt sviktet av begge sine foreldre, hver på sitt sitt vis.

Men hvis ikke faren krever samvær, så er det vel ham trådstarter må legge skylden på for manglende kontakt med niesen, ikke mor til barnet?

Gjest Prøver å oppnå kontakt.

''Hvordan kan du vite at niesen din hr det vondt?''

Pga, det søster til hennes mor forteller og at hun tar seg mye av henne fordi mor har en "kropp som ikke fungerer". Det siste overrasker meg ikke. Hun er en sånn type som tror at hun var med i Titanic og at hun ble reddet av et utenomjordisk vesen den gangen. Hun har også evne til å jage bort spøkelser. Ihvertfall påsto hun det den gangen jeg kjente henne. Jeg har hatt dårlig magefølelser når det gjaldt henne allerede fra da jeg ble kjent med henne. Mor trodde også at faren skulle kidnappe barnet sitt og ta det med utenlands, da de skulle på hyttetur til Sverige. Hun trodde at de ikke ville komme tilbake, men at han skulle kidnappe henne og bli værende der. Sånne ting. Kunne skrevet mye mer, men dette får holde.

Men jeg stoler på søsteren hennes og tror hun tar seg godt av henne.

Annonse

Men hvis ikke faren krever samvær, så er det vel ham trådstarter må legge skylden på for manglende kontakt med niesen, ikke mor til barnet?

''Men hvis ikke faren krever samvær, så er det vel ham trådstarter må legge skylden på for manglende kontakt med niesen, ikke mor til barnet?''

Dersom trådstarter hadde mye kontakt med sin niese før det avgjørende bruddet mellom hennes foreldre, og denne kontakten foregikk også uten at far var involvert, så synes jeg det er rimelig å kritisere mor for at hun nekter barnet å ha kontakt med sin tante. Det er jo utrolig tragisk at et barn som har en far som ikke fungerer også skal nektes kontakt med sin tante og hennes familie.

For meg er det ingen motsetning å kritisere både mor og far.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...