Gå til innhold

100 000 sykelig overvektige i norge

Anbefalte innlegg

Gjest grublendeikveld

det er nå 100 000 sykelig overvektige i norge. og hvorfor er det det? nå som så mange går på lavkarbo, og det er så stort fokus på sunn mat og mosjon...

jeg tror at det er pga vi er for lite aktive i forhold til mengden mat vi spiser. jeg tror også at det er pga mange misforstår lavkarbo- dietten. greit nok at fløte, smør og eggsalget har gått opp. men samtidig så har ikke snop, boller og brus salget gått ned. så da sier det seg selv at en kan ikke leve etter lavkarbo prinsippet, og samtidig spise sukkervarer, og sjokoladeboller. bensinstasjonene har jo aldri solgt så mange boller som nå!

jeg har selv slanket meg 30 kg på ett år, så jeg har også vært overvektig. vet hvor hardt det er. og vet veldig godt hvorfor jeg ble fet..kan ikke kose meg med snop hver dag....

hva mener andre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373385-100-000-sykelig-overvektige-i-norge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lavkarbo yes

Dersom lavkarbo passer for noen så er det supert. Dersom de spiser boller og brus går de ikke på lavkarbo. Så jeg tror ikke det er de som går på lavkarbo som kjøper boller og brus med sukker. Selv har jeg gått ned 14 kg på å spise mindre karbohydrater og fornøyd med det. Jeg synes det virker som om du vil fram til at lavkarbo er teit, og at det kun er din måte som er din riktige?

Jeg synes alle må finne det som passer for seg.

Jeg tror det er for mye fokus på lavkarbo og for lite fokus på trening og bevegelse. Jeg har gått ned ca 2 kg siste mnd, pga mindre godis, mer trening og frukt og grønt. Har spist både poteter, spagethi og brød:) lavkarbo trenger ikke passe for alle, så dumt at det fokuseres så mye på det.

Jeg heller altså heller mot vanlig mat, mindre godis og mer trening. Jogging, spinning, styrke eller gåturer:)

Og så koser jeg meg med snacks og sjokolade i helger! (og sjokolade på langturer:))

Annonse

Jeg tror det er for mye fokus på lavkarbo og for lite fokus på trening og bevegelse. Jeg har gått ned ca 2 kg siste mnd, pga mindre godis, mer trening og frukt og grønt. Har spist både poteter, spagethi og brød:) lavkarbo trenger ikke passe for alle, så dumt at det fokuseres så mye på det.

Jeg heller altså heller mot vanlig mat, mindre godis og mer trening. Jogging, spinning, styrke eller gåturer:)

Og så koser jeg meg med snacks og sjokolade i helger! (og sjokolade på langturer:))

''Jeg tror det er for mye fokus på lavkarbo og for lite fokus på trening og bevegelse''

Fikk meg til å tenke på en to-siders reklame for bama i avisa: Petter Nortug var avbildet, og det ble spurt om han var ekstrem. Men han sa det var mer ekstremt å sitte i sofaen og spise fett for å slanke seg...

''Jeg tror det er for mye fokus på lavkarbo og for lite fokus på trening og bevegelse''

Fikk meg til å tenke på en to-siders reklame for bama i avisa: Petter Nortug var avbildet, og det ble spurt om han var ekstrem. Men han sa det var mer ekstremt å sitte i sofaen og spise fett for å slanke seg...

Godt sagt:)

Det ER veldig billig, så det er å gjemme seg bak illusjoner...

Nei, i forhold til snop er ikke grønnsaker billig.

Til og med brus er jo billigere enn juice/melk.

Ser du på sunne frokostblandinger er de dyrere enn å kjøpe billigere skvip fulle av sukker og usunt fett.

Grove knekkebrød er dyrere enn lyse.

Osv...

Enig med deg.

Tror også mye hadde vært gjort om man gjorde frukt, grønnsaker og sunne matvarer veldig billige, og snop rådyrt.

''snop rådyrt.''

Men hellandussen. Det er da ingen som tvinger deg til å kjøpe snop selv om det er "billig". Voksne folk må da klare å la være å kjøpe snop hvis man vil gå ned i vekt.

Annonse

''så da sier det seg selv at en kan ikke leve etter lavkarbo prinsippet, og samtidig spise sukkervarer, og sjokoladeboller.''

Det er ikke de "seriøse" lavkarberne som spiser sukkervarer og sjokoladeboller da...

http://www.dn.no/dnaktiv/article2288605.ece

Gjest grublendeikveld

Du setter deg på din høye hest. Lett å kritisere andre når man selv har greid å slanke seg. Blir det samme som når man slutter å røyke. Da er det plutselig SÅ enkelt.

Nei, ti stille med den selvgodheten din.

Jeg setter meg ikke på noe høy hest. Var det bedre hvis jeg skrev innlegget, og alltid hadde vært tynn? eller hvis jeg nå var overvektig? når passer det deg at jeg skriver dette innlegget? Det er vel ikke verken lettere eller vanskeligere for meg å slanke meg, som det er for andre?

Gjest grublendeikveld

Om noen år så fylles sykehusene med slanke mennesker med blodårer som er stappa med fett.

Feitingene er alltid på utkikk etter en fiks som får kiloene til å renne av mens de sitter foran TV'n.

Ja, jeg er også spent på resultatene på ekstrem-lavkarboene. kan det være sunt?

Gjest grublendeikveld

''så da sier det seg selv at en kan ikke leve etter lavkarbo prinsippet, og samtidig spise sukkervarer, og sjokoladeboller.''

Det er ikke de "seriøse" lavkarberne som spiser sukkervarer og sjokoladeboller da...

Nei, det tror ikke jeg heller. Men at det er noen som TROR at de lever lavkarbo, og lurer seg selv med å spise sjokoladeboller når ingen ser det, det tror jeg skjer.

Har en slektning som påsto at hun gikk på lavkarbo diett. jeg bakte lavkarbo knekkebrød til henne, fordi hun lengtet til brødskiva, som hun sa. da jeg en kveld kom på overraskende besøk, satt hun og spiste brød allikevel. det var jo bare EN skive, sa hun. etterpå tok hun noe sjokolade. DET er jo ingenting, mener hun. Og tror faktisk at det er en del som driver det sånn. De ser ikke den hele store sammenhengen. De tror ikke at en sjokoladebolle er så farlig, for de er jo så flinke ellers...

Gjest grublendeikveld

Du gjør det nok helt rett!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...