Gå til innhold

Legevakt eller vente?

Anbefalte innlegg

Gjest Jævlig vondt
Skrevet

Jeg våknet i natt og stod opp for å drikke litt. Plutselig fikk jeg er voldsom smerte i nakken og nedover rygg. Nå klarer jeg ikke å bøye hodet til siden og det gjør vondt til og med når jeg puster dypt. Har time til mr på torsdag. Har vært plaget med litt smerter i nakken og hodepine så fastlege bestilte time men har aldri hatt så vondt som nå. Smertene går nedover armen også. Skal jeg vente til mandag eller dra til legevakt? Klarer ikke å jobbe mandag vist det er likedan da. Håper virkelig at.det er.forbigående for jeg har barn her som må ha sitt.

Skrevet

Såfremt du fortsatt kan bevege på armen din, så ville jeg ikke ha oppsøkt legevakt. Legg is på nakken ca 20 minutter hver time, det vil virke smertestillende. I tillegg kan du ta ibux eller annen nsaids.

Skrevet

Dette er mest sannsynlig noe muskulært, eventuelt en nerve i klem. Jeg heller mot det første, siden du har hatt problemer med nakke og hode fra før.

Det høres ikke helt ut som skulderleddsluksasjon, men det kan det selvfølgelig også være. I så tilfelle kan legevakt være et godt alternativ.

Skrevet

Det er lov å ringe legevakta! Men det eneste du kan forvente er å få smertestillendes medisin som gjør smertene noe mindre.

Gjest Jævlig vondt
Skrevet

Dette er mest sannsynlig noe muskulært, eventuelt en nerve i klem. Jeg heller mot det første, siden du har hatt problemer med nakke og hode fra før.

Det høres ikke helt ut som skulderleddsluksasjon, men det kan det selvfølgelig også være. I så tilfelle kan legevakt være et godt alternativ.

Drøyer den til i morgen. Er litt bedre. Men lurer på hvordan natten blir :-(

Gjest Annmaiken
Skrevet

På meg høres dette ut til å være det vi kaller kink i nakken, eller nakkeskudd som noen også kaller det. Det er utrolig smertefullt, og varer noen dager, før det blir bedre igjen. Jeg har hatt dette noen ganger. Det er så ille til tider at jeg ikke fungerer i det hele tatt. Min sønn på 20, våknet med dette en gang, og kom seg ikke opp av senge den første dagen. han skrek til bare vi prøvde å ta i ham. Varme omslag, smertestillende og ta tiden til hjelp er det eneste som hjelper. Men snart er du like fin igjen. Jeg også sliter med kroniske nakkesmerter, men det som kommer fort, går også fort pleier fastlegen min å si. på meg har ikke disse kinkene noen sammenheng med de smertene jeg sliter med til daglig tror jeg.

Gjest Jævlig vondt
Skrevet

På meg høres dette ut til å være det vi kaller kink i nakken, eller nakkeskudd som noen også kaller det. Det er utrolig smertefullt, og varer noen dager, før det blir bedre igjen. Jeg har hatt dette noen ganger. Det er så ille til tider at jeg ikke fungerer i det hele tatt. Min sønn på 20, våknet med dette en gang, og kom seg ikke opp av senge den første dagen. han skrek til bare vi prøvde å ta i ham. Varme omslag, smertestillende og ta tiden til hjelp er det eneste som hjelper. Men snart er du like fin igjen. Jeg også sliter med kroniske nakkesmerter, men det som kommer fort, går også fort pleier fastlegen min å si. på meg har ikke disse kinkene noen sammenheng med de smertene jeg sliter med til daglig tror jeg.

Jeg hadde noen skikkelige svimmel anfall for noen uker siden. Kan det henge sammens med nakkesmertene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...