Gå til innhold

noen som har råd? Rennende øye...

Anbefalte innlegg

Gjest takknemlig kvinne

Hver gang jeg setter inn kontaktlinsa på det ene øye får jeg litt ubehag og øyet det begynner å renne væske fra øyet i flere dager... Er nesten ikke rød på øyet.. Bruker nesten ikke linser nå pga all ubehaget..

Har fått kloramfenikol man synes det ikke hjelper..

Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373398-noen-som-har-r%C3%A5d-rennende-%C3%B8ye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest luftslott

Viderefører det øyelegen sa til min samboer:

Kast linsene du bruker nå og etuiet de lå i. Bruk kloramfenikol som anvist, vær nøye med håndhygiene. Ikke bruk linser i det hele tatt før øynene er helt bra(minst to uker), bruk briller. Når du begynner å bruke linser igjen, drypp øynene med saltvann eller øyedråper for kontaktlinsebrukere to-tre ganger daglig.

Gjest takknemlig kvinne

Viderefører det øyelegen sa til min samboer:

Kast linsene du bruker nå og etuiet de lå i. Bruk kloramfenikol som anvist, vær nøye med håndhygiene. Ikke bruk linser i det hele tatt før øynene er helt bra(minst to uker), bruk briller. Når du begynner å bruke linser igjen, drypp øynene med saltvann eller øyedråper for kontaktlinsebrukere to-tre ganger daglig.

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare!

Hadde samboeren din det samme problemet med rennende øye?

Bruker endagslinser men skal følge ditt råd og ikke bruke linser på "lenge"..

Er det tårevæske som renner, eller er det mer som gul verk? Har du brukt linser lenge uten problemer før? Eller har du nettopp begynt og hatt problemet hele tiden? Jeg ville tatt en tur til optiker og spurt om råd, de har god greie på linsetrøbbel, og de har godt utstyr for å undersøke øynene dine.

Gjest takknemlig kvinne

Er det tårevæske som renner, eller er det mer som gul verk? Har du brukt linser lenge uten problemer før? Eller har du nettopp begynt og hatt problemet hele tiden? Jeg ville tatt en tur til optiker og spurt om råd, de har god greie på linsetrøbbel, og de har godt utstyr for å undersøke øynene dine.

Takk for svar.

Det er klar-tårevæske som renner fra øyet. Jeg har brukt linser i temmelig mange år uten noen problemer tidligere...

Var hos legen men han kikka ikke på øyet engang før han sendte meg hjem med kloramfenikol dråper... Sløvt!

Annonse

Gjest takknemlig kvinne

Så nå at du bruker dagslinser så da er det nok den væska linsa ligger i du reagerer på. Hva om du skyller linsa med saltvann og gnir den litt i handflata før du tar den på?

Takk for svar!! Det har jeg ikke tenkt på at det kan være en allergisk reaksjon mot linsevæska..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...