Gå til innhold

Hvor gammel er furua når den får kongler?

Anbefalte innlegg

Ja, det lurer jeg på i dag! :o) Vi har noen furuer i hagen, jeg er usikre på hvor gamle de er, men rundt 10 år kanskje? De er ca. 4 m høye nå og kommer fra en planteskole (erstatning for trær som ble fjernet under arbeide).

Disse har foreløbig ingen kongler og jeg har lest meg til at kongler bruker 3 år fra de dannes til frøene er modne, men hvor gamle er trærne når de blir "kjønnsmodne"???

Fortsetter under...

Tusen takk! Da er det noen år til jeg kan sanke kongler av egen "avling" ennå. :o)

Uhm...hvorfor vil du sanke kongler, egentlig?

Jeg liker å ha dem til pynt, særlig nå til jul. :o) Planen var å plukke furukongler på hytta i høst, men vi kom oss aldri dit før det var for sent, får ta det igjen neste sommer. :o)

Uhm...hvorfor vil du sanke kongler, egentlig?

''Uhm...hvorfor vil du sanke kongler, egentlig?''

Hos oss heter det forresten ikke "sanke kongler", men "feie bort kongler". Skjønner egentlig ikke hva dem med løvtrær klager over - der er det jo bøss bare i én årstid ;-)

Annonse

''Uhm...hvorfor vil du sanke kongler, egentlig?''

Hos oss heter det forresten ikke "sanke kongler", men "feie bort kongler". Skjønner egentlig ikke hva dem med løvtrær klager over - der er det jo bøss bare i én årstid ;-)

Nemlig! :)

Jeg liker å ha dem til pynt, særlig nå til jul. :o) Planen var å plukke furukongler på hytta i høst, men vi kom oss aldri dit før det var for sent, får ta det igjen neste sommer. :o)

Du kan komme hit og plukke konglene våre. De er først og fremst grovt irriterende og i veien - pluss at de ødelegger gressklipperen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...