Gå til innhold

Hvorfor stoler man ikke på ekspertene?

Anbefalte innlegg

Gjest Professor Baltasar

Går man til legen og får konstantert en sykdom,tar man sine medisiner og håper på rask forbedring.Man stoler på sin fastlege.Vet ikke fastlegen hva det er,blir man henvist til en spesialist.

Hvorfor er det slik i dette land at både leger og legmenn ikke stoler på en ekspert i legefaget bare fordi det er snakk om psykiatri?

Hvem skal man stole på? Leger uten psykiatri kunnskaper?

Media som synser? Offrene eller de etterlatte? Leger som har ett alternativt syn og som ikke lenger jobber på ett sykehus med pasienter som har det vondt?

Kunne jeg ha valgst ville jeg gjerne vært såkaldt "normal".

Jeg kunne godt ha sluppet skillsmissen i 1992 og 10 års fravær av mine barn.Ok,jeg var en drittsekk,men 10 år?

Jeg har uføretrygd pga en manisk-depressiv sykdom.Når jeg er manisk har jeg det helt topp og tror at jeg er frisk.Når jeg er deppa ønsker jeg bare å sove og aldri våkne.

Tror virkelig de friske at man som syk ikke ville ha blitt kvitt sin "psykiske sykdom"?

Hva med de som er scizofrene?Tror de virkelig at man velger å bli syk,eller at man vet hva man gjør?

"De rosa elefantene som klatrer oppover den veggen,hvorfor har de en paraply i snabelen? Hvorfor ser den politimannen på meg så lenge,skal han artrestere meg fordi jeg gikk på rødt i går? De muslimene i blokka mi har tenkt å drepe meg siden de vet at jeg er kristen"

Dette KAN være tanker inne i ett sykt hode.Hvorfor har friske mennesker så dårlig fantasi at de ikke forstår hva det vil si å være så sinnsyk at man dreper 77 mennesker?

Gleder meg til rettsaken,tror nok at mange vil moderere seg når en mann står i vitneboksen og forteller sin sinnsyke historie,så bisarr,at ingen kunne trodd at ett slikt menneske kunne finnes.

Ikke på Oslo Vest.Ikke en hvit "etnisk" nordmann med arisk utseende.

At han drepte ungdommer i ap og ikke muslimer er jo litt rart.

Jeg hadde drept bare muslimer i "telt" og med langt skjegg og tradisjonell kresdrakt.

Jeg ble såpass skremt at jeg følte meg tvunget ut på landet i 2007.Over 90% av alle beboere i mitt sameie,var fra Pakistan,Somalia,Vietnam,Tyrkia ++++

Men jeg skaffet meg ikke våpen,jeg flyttet heller og solgte til en utlanding,enda jeg ikke ville.

Nå har jeg isolert meg i nabobygda til Per Petterson her ute i Høland.

God Jul

Fortsetter under...

bipolar 58, er det bedre de tror att psykotiske er farlige?

Jeg må si jeg følte meg mere konformtabel, da almennheten trodde schizofreni var å ha to personligheter. Enn nå, hvor de tror att schizofrene er som ABB. Jeg har personlig vært psykotisk flere ganger, men har aldri rørt en eneste person. selv om jeg er svær og diger, har det aldri falt meg inn. Og jeg har og hatt paranoia om andre mennesker.

ABB er ikke noe godt eksempel, og jeg håper de setteer hans diagnose til noe annet. Han minner meg ikke om schizofrene jeg har møtt i behandling, i det hele tatt. Jeg tror han har paranois psykose, og antisosial pf.

''Gleder meg til rettsaken,tror nok at mange vil moderere seg når en mann står i vitneboksen og forteller sin sinnsyke historie,så bisarr,at ingen kunne trodd at ett slikt menneske kunne finnes.''

Det er bare det at innen han når vitnboksen er han vel blitt medisinert, og uttrykker mest sannsynlig mer normale tanker.

Da kommer alle synsere til å triumfere: "Hva var det vi sa? Denne mannen er ikke psykotisk for fem øre!"

bipolar 58, er det bedre de tror att psykotiske er farlige?

Jeg må si jeg følte meg mere konformtabel, da almennheten trodde schizofreni var å ha to personligheter. Enn nå, hvor de tror att schizofrene er som ABB. Jeg har personlig vært psykotisk flere ganger, men har aldri rørt en eneste person. selv om jeg er svær og diger, har det aldri falt meg inn. Og jeg har og hatt paranoia om andre mennesker.

ABB er ikke noe godt eksempel, og jeg håper de setteer hans diagnose til noe annet. Han minner meg ikke om schizofrene jeg har møtt i behandling, i det hele tatt. Jeg tror han har paranois psykose, og antisosial pf.

Jeg tror heller ikke han har schizofreni.

Annonse

Svært mange fagpersoner stiller seg svært kritiske til denne rapporten. Det er altså slett ikke bare ufaglærte dette gjelder. Også utvelgelsen av nettopp disse to har vært kritisert, og at de ikke har jobbet nok uavhengig av hverandre.

Jeg syns det god grunn til å stille spørsmålstegn ved systemer, for det er svært ofte at systemer ikke fungerer. Dette er ikke alltid lett å se utenfra.

Gjest Professor Baltasar

Svært mange fagpersoner stiller seg svært kritiske til denne rapporten. Det er altså slett ikke bare ufaglærte dette gjelder. Også utvelgelsen av nettopp disse to har vært kritisert, og at de ikke har jobbet nok uavhengig av hverandre.

Jeg syns det god grunn til å stille spørsmålstegn ved systemer, for det er svært ofte at systemer ikke fungerer. Dette er ikke alltid lett å se utenfra.

Går det ikke også ut på 2 ting? At man på den ene siden ikke stoler på ekspertene,og at man ikke føler at ett lengre sykhus opphol er noen straff.

På samme måte som at barn ikke vet hva de gjlør,og at fulle folk ikke husker hva de gjorde,kan heller ikke en fullstendig sinnsyk person holdes ansvarlig for sine gjerninger,når han har levd i en boble hele livet,omtrent uten menneskelig kontakt.

I dette tilfelle har man laget ett monster,antaleligvis uten å vite om det.Det kan også hende at en av foreldrene var psykiatrisk pasient en kortere elelr lengre periode.

I dette tilfelle kan det virke som om psykisk mishandling har skadet ABB mer enn ev. fysisk.

Selv har jeg blitt noe avstumpet i minn sjelsliv og liker fra intim kontakt og dype vennskap.30+ år omtrent alene kan gjøre dette med ett menneske.

Jeg ble aldri sinnsyk og en morder,men har hatt det veldig tungt etter skillsmissen.

Verden kan være ett vondt og vanskelig sted for de svake,la oss se hva rettsaken viser.Kanskje "ulvene" foår rett og han havner i fengsel? Da må man regne med at han blir drept.

"Hurra vi hadde dødstraff for ABB" men ingen andre.Er det rettferdig da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...