Gå til innhold

visning ved salg av hus...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har vært på noen visninger i høst, og har først og fremst vurdert potensial og kostnader knyttet til å få det som vi ønsker det. Innenfor rammene av dette ser vi på planløsning, kvalitet på våtrom, kvalitet på kjeller, tak, el-anlegg, rørsystem, utnyttelsespotensial av uinnredet areal som loft/ kjeller, uteareal etc. Vi har ikke en eneste gang hatt behov for å åpne en skapdør, det er helt underordnet, men vi kan ha kikket på hvordan rom evt skulle kunne innredes med skap tilpasset vårt behov.

Annonse

Det er viktig å rydde og fjerne mest mulig. Det skal ikke se fraflyttet ut, men for de fleste skal det svært mye til før dét! :-).

Særlig om rom er små er det nyttig å rydde og fjerne. Husker f.eks. at vi fjernet TV'n (type stor og dyp) i en tidligere leilighet vi solgte - da stå stuen mye større ut.

Det er ikke uvanlig å titte inni skap, så tror jeg ville tatt meg en overflatisk rydding i det minste.

At det er ryddig i huset/leiligheten sier noe om hva slags folk som har bodd der. En antar gjerne at folk som har det ryddig i det små, også er ryddige med større ting, som f.eks. å se til at det elektriske og rørsystemer er ok. Selv om folk ikke bevisst tenker på dette, og kanskje fornekter betydningen, tror jeg mange er villig til å by mer for en ordentlig ryddig leiilighet.

Jeg ville aldri kikket inn i folks private skap, selv på visning, men mange gjør nok det, ja.

Jeg er enig med Elextra i at ryddiighet genrelt sett gir et godt signal. Det er ikke nok at den som selger tar med seg rotet sitt når de flytter ;-)

Det er også lurt å vurdere å fjerne enkelte møbler og ting, for å gjøre rommene mindre overfylte og dermed synes bedre/ser større ut.

Gjest njahveldu

Du skal ikke se bort fra at noen er frekke nok til å åpne skap, spesielt gjelder dette kjøkken. Men oftest åpner de dørene for å sjekke hvordan de er å åpne,

f.eks. er det slark, knirker de, er skuffene trege osv.

Gjør som meg du, putt alt skrot i en sekk og gjem i ei bod, vask over med en fuktig klut så det ser rent ut.

Ellers i kåken bør det se rent og pent ut. Jeg var på visning et sted der de hadde en forferdelig skitten og fettet vifte over ovnen, selv om det ikke trekker ned verdien fikk jeg litt dårlig inntrykk av det hele... Helhetsinntrykket er viktig.

Ellers ta vekk personlige ting som bamser, familiebilder osv.

Enkelhet er viktig. Noen få pyntegjenststander, få matchende farger...

Få bort unødige ting så ser rommet større ut.

Gjest njahveldu

Vi har vært på noen visninger i høst, og har først og fremst vurdert potensial og kostnader knyttet til å få det som vi ønsker det. Innenfor rammene av dette ser vi på planløsning, kvalitet på våtrom, kvalitet på kjeller, tak, el-anlegg, rørsystem, utnyttelsespotensial av uinnredet areal som loft/ kjeller, uteareal etc. Vi har ikke en eneste gang hatt behov for å åpne en skapdør, det er helt underordnet, men vi kan ha kikket på hvordan rom evt skulle kunne innredes med skap tilpasset vårt behov.

Jeg ville åpnet kjøkkendører i alle fall, greit å se hvordan løsningene er der,

greit med god skapplass og løsninger der.

Dessuten sjekke hvordan dører og skuffer er å åpne.

Ser innredning for j... ut slik at jeg vet jeg kommer til å skifte den uansett tar jeg meg ikke bryet, men ser det ut som en jeg vil ha - og kanskje av avgjørende faktor for å by på huset, vil jeg også sjekke dørene og skuffene ja.

Vi kjøpte oss nytt hus i våres etter å ha gått på visninger et snaut års tid. Ja - vi kikket inn i skapene rundt omkring. Dette for å se hvilke garderobeløsninger som fantes.

På visning er man vel etter forskjellige ting (beliggenhet, antall rom ift. behovet man har, planløsninger, lysforhold etc.), men et ryddig og koselig totalinntrykk er aldri feil. Lykke til :)

Skapet under vasken på kjøkken og bad burde hvertfall folk sjekke, så her hadde jeg ryddet og vasket. Jeg vasket også over innedører, dørkarmer og skapdører i tillegg til vinduer. Dusjkabinett og annet sanitær ble også grundig rengjort, ellers så var det generell rengjøring og gulvvask.

Ut over det så gjelder vel "less is more", fjern alt av unødvendig stash, bilder og møbler, putt på noen orkideer, frisk frukt, tulipaner og duftlys.

Jeg jobbet litt med leiligheten min da jeg skulle selge, og hvorvidt det lønte seg eller ikke blir hypotetisk, men jeg fikk hvertfall 300' over takst.

Postene nedenfor sier vel det meste, men jeg vil bare minne på å ta med deg verdisaker ut av leiligheten ved visning.

Datteren min solgte akkurat sin leilighet, og megleren var veldig nøye med at smykker ol ikke skulle ligge tilgjengelig i skuffer og skap. Hun hadde opplevd tyverier ved flere visninger.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...