Gå til innhold

Min første 5-retters middag:-)

Anbefalte innlegg

I kveld ble jeg servert min første 5-retters middag, eller var det 6 retter. Jeg husker ikke. -På et nydelig oppdekt bord.

Det var nydelig, nydelig mat og nydelig, nydelig drikke:-)

Jeg setter pris på kontrastene i livet mitt. Det er deilig å føle seg vanlig av og til, eller mer og mer vanlig.

Hurra! Og god natt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373514-min-f%C3%B8rste-5-retters-middag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååh, høres deilig ut. Jeg er misunnelig :)

Jeg har en drøm om å spise en tre-retters middag på en fiiiin restaurant. Jeg har ofte gått på fine restauranter, men jeg har aldri dristet meg til forrett, hovedrett og dessert ;)

Jeg har aldri vært på fin restaurant:-) Dette ble servert hjemme hos noen.

Jeg blir i så voldsomt godt humør av det:-)

Annonse

Hvis noen kunne garantere meg en slik kveld i året, så kunne man hatt noe å glede seg til hele året:-) Jeg trenger ikke lukus hver dag, bare en gang i blant.

Hver dag kan jo fjerne følelsen av luksus og en servert 5-retters føles som hverdagsmat. Men 1 gang i året synes jeg er fryktelig sjelden. Jeg vil gjerne ha noe å glede meg til mer enn 1 gang i året. Man kan så klart fylle opp med annen luksus enn 5-retters middag da :)

Persille1365381127

Ååh, høres deilig ut. Jeg er misunnelig :)

Jeg har en drøm om å spise en tre-retters middag på en fiiiin restaurant. Jeg har ofte gått på fine restauranter, men jeg har aldri dristet meg til forrett, hovedrett og dessert ;)

Om jeg kan spørre - hva gjør at du ikke drister deg til det? Er det økonomi eller komfort?

Jeg er aldri på de fineste restaurantene, men det er rett og slett fordi jeg ikke synes det er verdt pengene! Jeg kunne om jeg ville (det er jo en prioriteringssak, man kan spare, eller feire noe) - men jeg vil rett og slett ikke?

Mamma fikk en sånn gave da hun ble 60, fra et bemidlet vennepar. Den ble brukt for litt siden, på Feinschmecker i Oslo. Over 7000 kroner for middag for tre personer med vin. På hvilken måte er det verdt det?? Jeg liker også godt mat og god service altså, men 7000???

Så jeg foretrekker de restaurantene som ikke er så fancy, ikke så dyre og har god service - da kan jeg likevel føle meg ganske fin, og ha råd til å spise meg mett uten å måtte prioritere bort sommerferie :P

Om jeg kan spørre - hva gjør at du ikke drister deg til det? Er det økonomi eller komfort?

Jeg er aldri på de fineste restaurantene, men det er rett og slett fordi jeg ikke synes det er verdt pengene! Jeg kunne om jeg ville (det er jo en prioriteringssak, man kan spare, eller feire noe) - men jeg vil rett og slett ikke?

Mamma fikk en sånn gave da hun ble 60, fra et bemidlet vennepar. Den ble brukt for litt siden, på Feinschmecker i Oslo. Over 7000 kroner for middag for tre personer med vin. På hvilken måte er det verdt det?? Jeg liker også godt mat og god service altså, men 7000???

Så jeg foretrekker de restaurantene som ikke er så fancy, ikke så dyre og har god service - da kan jeg likevel føle meg ganske fin, og ha råd til å spise meg mett uten å måtte prioritere bort sommerferie :P

Jeg betaler aldri selv paa fine restauranter, altsaa. Det har jeg ikke raad til.

Grunnen til at jeg ikke drister meg til en 3-retters er rett og slett fordi jeg blir mett ganske fort, saa da maatte jeg lagt igjen mye mat.

Persille1365381127

Jeg betaler aldri selv paa fine restauranter, altsaa. Det har jeg ikke raad til.

Grunnen til at jeg ikke drister meg til en 3-retters er rett og slett fordi jeg blir mett ganske fort, saa da maatte jeg lagt igjen mye mat.

Hehe, enig i den. Men trikset er faktisk å bestille fem retter eller mer. Det er mindre mat enn tre vanlige alacarte-retter :P

Annonse

Så herlig!

Lenge siden jeg var ute på fin restaurant (ups! Glemte i farten julebordet, men det blir litt annerledes), og håper det ikke blir så lenge til neste gang. Men blir vel i 2012, tenker jeg :).

Jeg har foreløpig ikke kommet meg lengre enn inn på bakrommet på de fine restaurantene;-) men kanskje jeg skal la meg inspirere av å lage litt bedre mat hjemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...