Gå til innhold

Voltaren/magesmerter

Gjest Hjelper det?

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelper det?

Etter 5 dager på voltaren, må jeg stoppe pga magesmerter. Har hatt løs mage også, og smertene sitter mest i et punkt i magen.

Har fått magekatarr ved en tidligere kur.

Er det noe man kan ta pga dette, som får magen i balanse igjen?

Kan man prøve det samme som ved penicillin, som biola osv. eller hjelper ikke det her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sørg for å spise samtidig med at du tar tablettene og kjøp i tillegg syrenøytraliserende medisiner på apoteket.

Jeg bruker Voltaren fast, store problemer med magen i starten, men dette reduseres/forsvinner ved bruk av syrenøytraliserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Håvard Dahl, lege

Når en bruker NSAID (Voltaren er et potent NSAID) og får magesmerter, skal en straks vurdere å slutte med medisinen.

Konferer med fastlegen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Hvis man har lett for å få magekatarr og vet at man reagerer på feks voltaren, burde man be om enten stikkpiller eller annen type medisin. Magekatarr høres uskyldig ut, men det er vanskelig å bli helt kvitt det, og det er fryktelig ubehagelig mens det står på. For meg fungerer det dårlig eller ingenting med syrenøytraliserende. Jeg må nesten bare vente til det går over. Sørge for å slappe av, ingen stress, og små regelmessige måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjelper det?

Når en bruker NSAID (Voltaren er et potent NSAID) og får magesmerter, skal en straks vurdere å slutte med medisinen.

Ja, har opplevd det en gang før, så jeg slutter i dag.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hjelper det?

Sørg for å spise samtidig med at du tar tablettene og kjøp i tillegg syrenøytraliserende medisiner på apoteket.

Jeg bruker Voltaren fast, store problemer med magen i starten, men dette reduseres/forsvinner ved bruk av syrenøytraliserende.

Jeg spiser alltid samtidig som jeg tar voltaren, men det hjelper ikke.

Mulig jeg burde prøve syrenøytraliserende, men jeg sparer det til en annen gang.

Jeg har også mest sannsylig behov for de fast etterhvert, holder ut med mye smerter, men får evt prøve ut syrenøytraliserende da.

Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser alltid samtidig som jeg tar voltaren, men det hjelper ikke.

Mulig jeg burde prøve syrenøytraliserende, men jeg sparer det til en annen gang.

Jeg har også mest sannsylig behov for de fast etterhvert, holder ut med mye smerter, men får evt prøve ut syrenøytraliserende da.

Takk for tipset.

Én ting er smertene, det kan man holde ut... verre er det med faren for magesår, som syrenøytraliserende er med på å forebygge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke til

Fikk Omeprazol Blufish 20 mg av legen samtidig med Voltarenen. Beskyttelse for magen. Da gikk det helt fint:-)

Nevn det for legen neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan man bruke isteden for Voltaren som ikke går på magen som virker betennelsesdempende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skjer dette??

Hva kan man bruke isteden for Voltaren som ikke går på magen som virker betennelsesdempende?

Hør med legen din om Arthrotec kan være en mulighet. Den inneholder samme virkestoff som i voltaren, pluss et stoff som virker beskyttende for mageslimhinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med legen din om Arthrotec kan være en mulighet. Den inneholder samme virkestoff som i voltaren, pluss et stoff som virker beskyttende for mageslimhinnen.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...