Gå til innhold

Ha med smør fra utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest Smørbukka

Jeg er i Danmark og har tenkt å kjøpe med meg et par fine pakker smør som jeg har tenkt å gi i julegaver (litt på tull vel og merke ;).

Spiser ikke Meierismør selv, men vet at disse personene gjør det. Det jeg lurer på er om dette smøret holder seg godt på turen hjem med tanke på alle timene i romtemperatur/flyplass med varme baggasje lager?

Klarer gavesmøret seg bra da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373616-ha-med-sm%C3%B8r-fra-utlandet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Smørbukka

Jeg ville kjøpt en kjølebag og kjøleelementer og oppbevart det i dette, for at smøret ikke skal bli harskt.

''Jeg ville kjøpt en kjølebag og kjøleelementer og oppbevart det i dette, for at smøret ikke skal bli harskt.''

Kom på at jeg mener å huske at min mor pleide å sette smøret ut på benken en time før hun skulle bruke det for å myke det opp. Dette gjorde hun flere ganger over flere dager med det samme smøret uten at smøret ble harskt av den grunn?!

Gjest Smørbukka

Jeg ville kjøpt en kjølebag og kjøleelementer og oppbevart det i dette, for at smøret ikke skal bli harskt.

Har allerede en ganske "shoppingsfull" koffert med meg + stappfull håndbagasje, så tror ikke jeg gidder å ta med meg en kjølebag i tillegg, pga 3 pakker smør ;)

Har allerede en ganske "shoppingsfull" koffert med meg + stappfull håndbagasje, så tror ikke jeg gidder å ta med meg en kjølebag i tillegg, pga 3 pakker smør ;)

Jeg tror det går helt fint å ha med smør uten kjølebag. Du kan jo evt kjøpe noe frossent kjøtt og ha i samme pose som smøret.

Jeg har kjøpt både frossent og ferskt kjøtt i Danmark og fraktet det hit uten at det har blitt dårlig. Regner med at det går greit med smør og.

Gjest kjøling...

Vil anbefale at du kjøper deg en kjølebag og et par kjøleelementer til å ha i bagen. Vet ikke om du bor på hotell eller noe, så kan du spør om de kan fryse ned kjøleelementene til deg.... evnt spørre på butikker, det gjorde vi på tur en gang og det gikk helt fint :9

Annonse

Gjest Hulderen

Det er lang holdbarhet på smør. Det tar ikke skade av noen dager i romtemperatur, så sant det ikke blir så varmt at det smelter. Men pakk det inn i plastpose eller helst en fast beholder, så du ikke risikerer at den skvises og tyter ut i bagasjen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...