EnolaGay Skrevet 15. desember 2011 Skrevet 15. desember 2011 http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/helse/tobarnsmoren-kristin-maa-vente-i-seks-aar-paa-nye-bryster-3662141.html Er ikke bare å få brystkreft. Men å måtte fjerne brystene og så gå i årevis og håpe på å få rekonstruksjon. Jeg blir kvalm av tanken. De skulle ikke vært lov. 0 Siter
Gjest Pyttan Skrevet 16. desember 2011 Skrevet 16. desember 2011 Jeg har svulster i underlivet som legen ikke vet om er gode eller onde. Jeg skal på sykehus over nyttår. Kunne jeg fjernet brystene for å få leve.... valget ville vært enkelt. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 16. desember 2011 Skrevet 16. desember 2011 Jeg må innrømme at min store skrekk er å oppdage sånt så sent at det ikke hjelper å fjerne et bryst. Det er tilfelle med en av mine nærmeste nå, og i et sånt scenario blir pupper litt ...uvesentlig. Men jeg skjønner veldig godt at det er urimelig å vente for lenge på å få dette gjort, altså. Egentlig. Jeg skulle bare ønske at det var min slektnings problem akkurat nå, og så utagerer jeg en smule. 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. desember 2011 Skrevet 16. desember 2011 Jeg synes nok at det ikke er så rart om dette ikke blir prioritert når det er så lite penger i helsevesenet og så lange ventelister på andre ting. 0 Siter
morsan Skrevet 16. desember 2011 Skrevet 16. desember 2011 Jeg synes ikke det er vanskelig å finne ganske mange andre ting jeg mener ville vært en stor skrekk enn akkurat det, herunder selve kreftsykdommen. Det har vært mye kreft i min familie, og det er virkelig en grusom sykdom. I en iddeell verden burde man kunne fått rekonstruksjon kjappere enn det du skriver om, men helsevesenet må jo engang prioritere. 0 Siter
Helmi Skrevet 16. desember 2011 Skrevet 16. desember 2011 Dette skjønner jeg er vanskelig for den som ønsker rekonstruksjon. Men: min mor fikk det ene brystet fjernet for lenge siden, hun var rundt 45 da. Hun har brukt protese i alle år. (Rekonstuksjon var jo ikke aktuelt da). Men hun har vært et godt eksempel på at det går an å ha et utmerket liv med protese. Jeg er temmelig sikker på at om jeg skulle havne i samme situasjon, ville heller ikke jeg sett rekonstruksjon som nødvendig. Dog vet man jo ikke det helt sikkert, før en selv må ta en slik avgjørelse. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 16. desember 2011 Skrevet 16. desember 2011 Min store skrekk er å dø av kreftsykdom. En ny pupp kunne jeg betalt selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.