Gå til innhold

Bør vi snart avvikle julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og for å svare på det med for store klær:

Samboeren min har ikke greie på damestørrelser, så han kunne meget lett kjøpe feil størrelse. Om det skjedde, ville jeg ha byttet det hvis mulig, ellers ikke gjort noe vesen av det.

''Samboeren min har ikke greie på damestørrelser, så han kunne meget lett kjøpe feil størrelse.''

*hehe* Samme her. :o) Og det hadde ikke gjort meg noe som helst faktisk - jeg hadde blitt rørt over at han hadde funnet noe han syntes var fint og ville gi til meg. :o)

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

12

• Mammantil3

9

• morsan

8

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg gir bare bøker til de som jeg vet ønsker seg det. Min familie har mange lesehester.

Når det gjelder gave fra min elskede, blir det rent hypotetisk, siden vi aldri har gitt hverandre noe til jul eller bursdager.

Men uansett hva han hadde gitt meg, kunne jeg aldri ha tolket det som annet enn positivt.

F. eks. fikk jeg kokebok av min eks-svigermor, som jeg ble kjempeglad for. Skulle jeg ha fortolket det som at jeg var håpløs ved grytene?

Nei, kokebok generelt er bare fint, men kanskje ikke hvis du fikk en "kokebok for dummies" og det etter at hun hadde kritisert matlagingen din mer eller mindre indirekte i lang tid, for eksempel.

Jeg understreker at dette ikke er selvopplevd, men jeg skjønner ikke at det er helt umulig å tenke seg at ikke alle gaver tas i mot uten at man undrer seg over meningen med dem.

Skrevet

Nei, kokebok generelt er bare fint, men kanskje ikke hvis du fikk en "kokebok for dummies" og det etter at hun hadde kritisert matlagingen din mer eller mindre indirekte i lang tid, for eksempel.

Jeg understreker at dette ikke er selvopplevd, men jeg skjønner ikke at det er helt umulig å tenke seg at ikke alle gaver tas i mot uten at man undrer seg over meningen med dem.

''men jeg skjønner ikke at det er helt umulig å tenke seg at ikke alle gaver tas i mot uten at man undrer seg over meningen med dem. ''

I så fall må det være forholdet mellom giver og mottaker, eller eventelt mottakers generelle tendens til å tolke alt negativt som er problemet, ikke julegaven.

I min verden er det ingen som gir gaver med hensikt å mobbe eller kritisere, det er jeg helt sikker på og har aldri opplevd eller observert.

Når det gjelder dette som mange anbefaler at man bør innhente ønske på forhånd for å unngå å gi feil gave, vil jeg si at dette er greit når det gjelder nære relasjoner som ektefeller og foreldre/barn.

Når det gjelder mer perifere forbindelser, som i mitt tilfelle, blir det mye organisering for mottakeren hvis dette skal funke.

Da må onkel Karl, kusinene, gammeltante og bestemor få hvert sitt "ønske", ellers kan flere kjøpe det samme.

Skrevet

''Samboeren min har ikke greie på damestørrelser, så han kunne meget lett kjøpe feil størrelse.''

*hehe* Samme her. :o) Og det hadde ikke gjort meg noe som helst faktisk - jeg hadde blitt rørt over at han hadde funnet noe han syntes var fint og ville gi til meg. :o)

''jeg hadde blitt rørt over at han hadde funnet noe han syntes var fint og ville gi til meg. :o) ''.

Helt enig! Og jeg synes synd på de som sitter klar til å bli fornærmet for den minste ting.

Er man så hårsår, har man store utfordringer i hverdagen.

Det er dessuten veldig dårlig gjort overfor en velmenende mann å bli sur fordi han har kjøpt feil størrelse.

Skrevet

''jeg hadde blitt rørt over at han hadde funnet noe han syntes var fint og ville gi til meg. :o) ''.

Helt enig! Og jeg synes synd på de som sitter klar til å bli fornærmet for den minste ting.

Er man så hårsår, har man store utfordringer i hverdagen.

Det er dessuten veldig dårlig gjort overfor en velmenende mann å bli sur fordi han har kjøpt feil størrelse.

''Det er dessuten veldig dårlig gjort overfor en velmenende mann å bli sur fordi han har kjøpt feil størrelse.''

Jeg har ikke opplevd å få feil størrelse i klær av min kjære, så nå snakker jeg ikke for meg selv.

Jeg tror nok at du som alltid (?) har vært slank vil vurdere hint om at du er for tykk helt annerledes enn en som er overvektig og kanskje har fått litt for mange slankehint fra mannen og/eller stadig vekk føler seg som en underdog i parforholdet utseendemessig/størrelsesmessig. For storeklær kan legge en ekstra stein til byrden: "Så feit tror han egentlig at jeg er"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...