Gå til innhold

Røyker du?

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er mange som reagerer slik Lillemus sier, og jeg tror definitivt ikke det er psykisk, nei!

Nei. Media har jo fortalt oss hvor plagsomt det er, så da blir det jo slik.

I et samfunn hvor man ikke tåler noe annet enn det man liker og tolererer selv, så er jo resultatet gitt på forhånd;-)

Fortsetter under...

• Svar 289
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

39

• Colette

38

• Sør

35

• morsan

13

Mest aktive i denne tråden

Jeg jobber på et sted hvor jeg er utsatt for dieselutslipp og løsemidler fra bunnstoff til båter. Jeg synes det er plagsomt når det står på som verst, og jeg kjenner at det beste hadde vært og slippe det. Men i og med at dette er nødvendig for inntekts erhvervelse, så må man bare tåle det.

Jeg er uendelig trøtt av at røykere skal angripes så fort det er en anledning til det. Og noen ganger henger ikke angrepene på greip i forhold til virkeligheten. Hvis det er så ille, så får man heller slutte og selge det!

Det er jo ingen som "angriper" røykere her (ikke i de innleggene jeg har lest i denne tråden) - folk bare forteller hvordan røyk påvirker dem - og det må det jo nesten være lov til i en tråd der en røyker spør om vi andre røyker. Greit å begrunne hvorfor man gir det svaret man gir ;)

(men jeg skjønner dog at det er slitsomt...)

Forbud mot tobakk hadde vært interessant, men da ville det vel blitt ramaskrik og mye smugling vil jeg tro ;)

Jeg tror det er mange som reagerer slik Lillemus sier, og jeg tror definitivt ikke det er psykisk, nei!

''Jeg tror det er mange som reagerer slik Lillemus sier, og jeg tror definitivt ikke det er psykisk, nei!''

Det tror ikke jeg heller og jeg tror faktisk at det kun er en som røyker som kan finne på å påstå noe slikt. :o)

Gjest regnbuene

I et samfunn hvor man ikke tåler noe annet enn det man liker og tolererer selv, så er jo resultatet gitt på forhånd;-)

Ta deg en pause fra tobakk/sigaretter en ukes tid og du vil bli godt minnet på hvilke reaksjoner kroppen faktisk gir i det du starter igjen. Slike virkninger av sigaretter kjenner ikke vi som røyker daglig.

Nei, man kan jo bare måle det vitenskapelig.

Det du bedriver er fornektelse.

Med vennlig hilsen

Det er jo ingen som "angriper" røykere her (ikke i de innleggene jeg har lest i denne tråden) - folk bare forteller hvordan røyk påvirker dem - og det må det jo nesten være lov til i en tråd der en røyker spør om vi andre røyker. Greit å begrunne hvorfor man gir det svaret man gir ;)

(men jeg skjønner dog at det er slitsomt...)

Forbud mot tobakk hadde vært interessant, men da ville det vel blitt ramaskrik og mye smugling vil jeg tro ;)

Jeg er lei av dobbeltmoral. Man skal behandles og betraktes som "jeg vet ikke hva", fordi men benytter en vare som selges i dagligvarebutikker. Hvis det er så helsefarlig som det påstås, så bør man slutte og selge det. Eller tjener man for gode penger på salget? La oss si nei til sigaretter, øl, sukker, salt og alt annet som skader oss - hvis vi ser bort fra at dette skaper trivsel for mange mennesker. Men det har kanskje ikke noen betydning lenger.

Annonse

Jeg er lei av dobbeltmoral. Man skal behandles og betraktes som "jeg vet ikke hva", fordi men benytter en vare som selges i dagligvarebutikker. Hvis det er så helsefarlig som det påstås, så bør man slutte og selge det. Eller tjener man for gode penger på salget? La oss si nei til sigaretter, øl, sukker, salt og alt annet som skader oss - hvis vi ser bort fra at dette skaper trivsel for mange mennesker. Men det har kanskje ikke noen betydning lenger.

'' Eller tjener man for gode penger på salget? La oss si nei til sigaretter, øl, sukker, salt og alt annet som skader oss - ''

Både tobakks- og sukkerindustrien er dessverre så ekstremt mektige både på makt og penger at man nok ikke har mulighet til det.

''Hvis det er så helsefarlig som det påstås, ''

Betviler du det også?

Er det legene som lyver? Eller er det de som dør av kreft som egentlig har psykologiske problemer?

Eller?

Gjest Hulderen

Det er en vanesak tror jeg?... Det var lettere å tåle sigarettrøyk før da "alle" røkte.. Da kunne jeg takle å gå på utesteder der folk røkte. Idag tror jeg ikke jeg hadde orka det.

Nei, det er ikke vanesak. Jeg tålte ikke røyk den gang det var vanlig heller, jeg kunne ikke gå på utesteder. Så jeg fikk et nytt sosialt liv da røykeloven kom.

Nei, man kan jo bare måle det vitenskapelig.

Det du bedriver er fornektelse.

Med vennlig hilsen

Jeg "driter i" hva du kaller det. Jeg kommer aldri til og la meg diktere av hva samfunnet til enhver tid kommer med av "innfall" og dobbeltmoralisme. Jeg setter min egen trivsel foran, og jeg klarer og ta egne valg for mitt eget liv.

''Hvis det er så helsefarlig som det påstås, ''

Betviler du det også?

Er det legene som lyver? Eller er det de som dør av kreft som egentlig har psykologiske problemer?

Eller?

Jeg kjenner mange som har dødd av kreft som aldri har tatt en sigarett i hele sitt liv.

Gjest Hulderen

Jeg bare undres over slike overreaksjoner. Slik som du beskriver din reaksjon så virker det som noe psykisk. Sigarettrøyk inneholder ingen allergener. Og det er jo utrolig små mengder man utsettes for fra 1 sigarett utendørs.

Vi som røyker (dessverre) får jo da et naturlig spørsmål om hvordan vi i det hele tatt kan puste og være i live, etter og ha bedrevet røyking i mange år. Aktiv røyking.

Det er mange om reagerer slik på røyk, jeg også. Det virket som om du velger å tro at vi lyver?

Annonse

Tenk hvis de sluttet å selge sigaretter. Da ville staten tapt mange penger da og så måtte de tatt det inn på bensinen isteden

Gjest Hulderen

Jeg "driter i" hva du kaller det. Jeg kommer aldri til og la meg diktere av hva samfunnet til enhver tid kommer med av "innfall" og dobbeltmoralisme. Jeg setter min egen trivsel foran, og jeg klarer og ta egne valg for mitt eget liv.

Du må da så gjerne ta dine egne valg for ditt liv. Men skjønner du ikke at du tar valg for andre som de ikke ønsker når du påfører andre passiv røyking?

Tenk hvis de sluttet å selge sigaretter. Da ville staten tapt mange penger da og så måtte de tatt det inn på bensinen isteden

Da ville jeg slippe å forklare XXX (på 13 år) hvorfor faren hans ikke kommer tli å være der for ham i ungdomsårene.

Og det offentlige ville spart utgifter på KOLS, lungekreft, og hjerte-karsykdommer.

Med vennlig hilsen

Ja, og? Du svarte ikke på spørsmålet.

Ingen sier at røyking er den ENESTE årsaken. Den nest vanligste for lungekreft er radon-gass.

Jeg klarer ikke lenger og ta hensyn til hva som forårsaker hva. Jeg tror ikke lenger på forskningen i ett og alt. Jeg er opptatt av og trives, på mine egne premisser. Og ikke gå rundt som en fjernstyrt robot kontrollert av helsemyndighetene.

Er jeg dum? Er jeg modig og selvstendig? Ikke vet jeg:-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...