Gå til innhold

50% av gateparkering reserveres for elbil

Anbefalte innlegg

''Verdens elbilhovedstad Oslo stopper ikke opp. Nå har byens politikere bestemt seg for at 50% av gateparkeringsplassene i sentrum skal reserveres for ladbare kjøretøy.

Rett før byrådsskiftet gjorde bystyret følgende vedtak 28.september 2011:

Innen 2014 skal minst 50 % av alle gateparkeringsplasser i sentrum være ladestasjoner for elektriske biler og ladbare hybridbiler.

Dette ble vedtatt under behandlingen av den nye gatebruksplanen for Oslo sentrum, formelt kalt «Sak 284 Revidert prinsipplan for gatebruken i Oslo sentrum».''

Kilde: http://www.elbil.no/ladestasjoner/554-i-oslo-blir-det-tett-med-ladepunkt-for-elbiler

Positivt for miljøet i Oslo! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373710-50-av-gateparkering-reserveres-for-elbil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Dette høres ganske sykt ut etter min mening, og en typisk SV-sak, uten at jeg vet hvem som har fremmet forslaget.

Det er stort behov for P-plasser i sentrum og det er tross alt svært få elbiler. Tror dessuten svært mange har en elbil som andre eller tredje familiebil, og om en ser litt stort på det (litt større enn luften i Oslo sentrum) er ikke det akkurat bra for mijøet om flere kjøper en bil til.

Dette høres ganske sykt ut etter min mening, og en typisk SV-sak, uten at jeg vet hvem som har fremmet forslaget.

Det er stort behov for P-plasser i sentrum og det er tross alt svært få elbiler. Tror dessuten svært mange har en elbil som andre eller tredje familiebil, og om en ser litt stort på det (litt større enn luften i Oslo sentrum) er ikke det akkurat bra for mijøet om flere kjøper en bil til.

''Dette høres ganske sykt ut etter min mening, og en typisk SV-sak, uten at jeg vet hvem som har fremmet forslaget.''

Høyre og Frp, tror jeg! ;-)

Det er i hvert fall borgerlig flertall i Oslo.

Med vennlig hilsen

Gjest kong carl

''Dette høres ganske sykt ut etter min mening, og en typisk SV-sak, uten at jeg vet hvem som har fremmet forslaget.''

Med vennlig hilsen

''Høyre og Frp, tror jeg! ;-)''

Neppe Frp.

''Tror dessuten svært mange har en elbil som andre eller tredje familiebil, og om en ser litt stort på det (litt større enn luften i Oslo sentrum) er ikke det akkurat bra for mijøet om flere kjøper en bil til.''

Ja, har tenkt i tilsvarende baner selv.

Det er vel ganske opplagt at tiltak som parkeringsplasser, mulighet til å kjøre i kollektivfelt og fritak fra bomavgifter (?) fører til at det blir mer attraktivt å kjøre elbil, men det er ikke dermed sagt at det er dem somi dag kjører vanlig bil som endrer mønster for transport til og fra jobb - kanskje det er folk som i dag sitter på bussen?

Rett borti veien her er det noen som har en elbil, og utad gir det jo veldig signaleffekt om miljøet. Alle naboene ser jo elbilen, samt alle medtrafikantene. Men ingen ser hvor mye de f eks bruekr av varmtvann eller oppvarming av huset, og forbruksmønsteret forøvrig.

Jeg er frykter at elbil kan være litt "show off"og også en sovepute for mange.

Med vennlig hilsen

Du vet da vel nok om politikk til å vite at forslagene kommer fra alle partier, og at det er mye tautrekking mellom partiene for å hente støtte.

Siterer fra innstillingen:

''Forslag fra A, SV, V og R:

Innen 2014 skal minst 50 % av alle gateparkeringsplasser i sentrum være ladestasjoner for

elektriske biler og ladbare hybridbiler.''

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...