Gå til innhold

Healing

Gjest Fortell meg din erfaring?

Anbefalte innlegg

Fullstendig enig, den type diskusjoner er jeg også svært intertessert i. Jeg har faktisk vært på forum der folk så onde krefter via bilder i hus og drev med rensing. Du har helt rett i at de gikk for langt og jeg trakk meg raskt fra det forumet, det ble for fanatisk for meg. Men å kunne diskutere tvil og tro med folk med åpent sinn: Ja takk, svært gjerne.

Jeg har et meget åpent sinn. Kom med seriøs uavhengig dokumentasjon på at healing fungerer, så skal jeg være den første til å juble.

Har du et åpent sinn for muligheten av at healing IKKE virker?

Det virker ikke slik...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373747-healing/page/3/#findComment-3273926
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• Tunta

4

• XbellaX

3

• Lillemus

1

Mest aktive i denne tråden

Moren min tok meg til en veldig kjent healer da jeg var liten. Jeg var så allergisk og full av eksem at jeg mistet alt håret. Jeg lå på sykehus i måneder, men ingenting hjalp, så jeg tror det var en siste desperat utvei for henne.

Jeg husker det godt. Han var mild og snill, og jeg likte ham veldig godt. Jeg husker han sa at jeg måtte spise mye honning, og så holdt han hendene på meg og sa noen setninger jeg forlengst har glemt.

Jeg ble frisk og fikk tilbake håret i løpet av et par måneder, men om det skyldtes honningen, healeren eller naturlig tilfrisking får jeg vel dessverre aldri vite:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373747-healing/page/3/#findComment-3273940
Del på andre sider

Gjest tror på healing

Fint hvis du kan legge vekk det evinnelige personfokuset ditt nå.

Det er selvsagt ingen grunn til at man ikke skal forlange og forvente dokumentasjon av folk som påstår de kan "heale", akkurat som man forventer det av alle andre annerkjente behandlingsformer.

Du forsøker å frita deg selv fra forventningen om dokumentasjon, og den eneste årsaken til å gjøre det du gjør er jo nettopp at healing ikke funker.

Hadde det virket, så hadde du hatt dokumentasjon i bøtter og spann fra annerkjente kilder. Det har du ikke, og derfor bedriver du hersketeknikk.

''Det har du ikke, og derfor bedriver du hersketeknikk.''

Du er den siste som bør snakke om hersketeknikk, din helvets narr.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373747-healing/page/3/#findComment-3273948
Del på andre sider

''Det har du ikke, og derfor bedriver du hersketeknikk.''

Du er den siste som bør snakke om hersketeknikk, din helvets narr.

''Du er den siste som bør snakke om hersketeknikk, din helvets narr. – tror på healing''

Takk for at du viste akkurat det jeg skrev rett ovenfor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373747-healing/page/3/#findComment-3273954
Del på andre sider

''Men "healing" er ikke noe nytt.

Det er så utprøvd og gjennomtestet som det kan få blitt. Det har aldri vist seg å virke under uavhengige undersøkelser, og det er prøvd igjen og igjen.''

Nettopp! Tross espiritismo og alskens avarter, varierer resultater av dette... Kanskje resultatene avhenger av de evntuelle

Crash Test Dummies?

''Så når noen fortsetter og fortsetter og fortsetter så må det være lov å påpeke at dette nå har status "løgn". Ikke fordi jeg ikke ønsker det skal virke (det ville selvsagt vært fantastisk), men fordi det (dessverre) ikke funker, og de som holder på med det tjener ofte penger eller anseelse på det.''

Tja, forfekter de vitenskapelig etterrettelig bevis? Min erfaring er at "de" har personlig positive erfaringer, evt kjenner en venn / et familiemedlem som har opplevd tilnærmede mirakler.

Jeg kjenner f.eks også et nært familiemedlem til en venn av meg som ble helbredet av en utenlandsk healer etter at eksperter på Radiumhospitalet gav h*n opp, og vedkommende ble på mirakuløst vis frisk. Dette kimser jeg ikke av, og ville nok valgt å prøve denne healeren i en desperat situasjon, samt mine "egne" Kallawaya..

Ære være og all honnør til den det måtte være!

''Og folk får håpene opp, og blir skuffet.''

Det er min erfaring også; og skuffelsen blir kanskje desto større når pasienten har investert i håp og økonomi i det siste halmstråået som alternativ medisin nok er i Norge i dag.

Hei Tunta,

Det er jo klart at noe blir bedre, og at det sammenfaller med besøk hos alskens "merkelige" ;-) folk.

Det vesentlige er jo dog om det er tilfeldigheter, placebo, eller om en bestemt behandling faktisk har noe for seg.

Jeg er overhodet ikke avvisende til at "noe" kan funke (ikke healing - det har vært testet så mange ganger), men diverse ting fra regnskogen, kanskje. Men før det blir brukt på uskyldige så må man teste at det funker, og at det ikke er farlig. Som for alle annen medisin.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373747-healing/page/3/#findComment-3273963
Del på andre sider

Fullstendig enig, den type diskusjoner er jeg også svært intertessert i. Jeg har faktisk vært på forum der folk så onde krefter via bilder i hus og drev med rensing. Du har helt rett i at de gikk for langt og jeg trakk meg raskt fra det forumet, det ble for fanatisk for meg. Men å kunne diskutere tvil og tro med folk med åpent sinn: Ja takk, svært gjerne.

100 % enig :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373747-healing/page/3/#findComment-3273976
Del på andre sider

Annonse

Moren min tok meg til en veldig kjent healer da jeg var liten. Jeg var så allergisk og full av eksem at jeg mistet alt håret. Jeg lå på sykehus i måneder, men ingenting hjalp, så jeg tror det var en siste desperat utvei for henne.

Jeg husker det godt. Han var mild og snill, og jeg likte ham veldig godt. Jeg husker han sa at jeg måtte spise mye honning, og så holdt han hendene på meg og sa noen setninger jeg forlengst har glemt.

Jeg ble frisk og fikk tilbake håret i løpet av et par måneder, men om det skyldtes honningen, healeren eller naturlig tilfrisking får jeg vel dessverre aldri vite:)

''Jeg ble frisk og fikk tilbake håret i løpet av et par måneder, men om det skyldtes honningen, healeren eller naturlig tilfrisking får jeg vel dessverre aldri vite:)''

Ikke sant? Jeg har også kontakt med "healere", og en god del av disse ønsker 'skinning' av småbarn - delvis av "hårmessige hensyn'', delvis av 'overnaturlige hensyn'. *Snøft*: Jeg avstår begge :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373747-healing/page/3/#findComment-3273986
Del på andre sider

Kusina mi slet med eksem i hele oppveksten..Hun ble fjernheala av en kjent person (en fra nordnorge tror jeg? - skrevet bok om ham, og hun er omtalt i boka). Det var en felles tante av oss som ringte ham i fortvilelse over jenta som måtte dusje av seg klærne hver dag etter skoletid.. Klærne satt rett og slett fast til kroppen hennes..det var grusomt :(

Tanta mi fortalte ikke at hun hadde ringt.... hun var jo redd slekta skulle tro hun var gal ;) Healeren snakka mye i tlf..ville vite mye om jenta osv...og tante fortalte.. healeren sa plutselig at nå ble alt bedre.. og at fra imorgen ville hun merke stor bedring.

Litt etter (noen dager tror jeg?) snakka hun med foreldrene til kusina mi og de kunne gledesstrålende fortelle at eksemen plutselig hadde forsvunnet.... og tanta mi fortalte tilslutt hva hun hadde gjort... de fant ut at dagen etter telefonsamtalen var første dag hun greide å få av seg klærne uten å måtte "dusje" dem av seg....

Tilfeldigheter? I så fall et helt utrolig sammentreff ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373747-healing/page/3/#findComment-3273998
Del på andre sider

Fint hvis du kan legge vekk det evinnelige personfokuset ditt nå.

Det er selvsagt ingen grunn til at man ikke skal forlange og forvente dokumentasjon av folk som påstår de kan "heale", akkurat som man forventer det av alle andre annerkjente behandlingsformer.

Du forsøker å frita deg selv fra forventningen om dokumentasjon, og den eneste årsaken til å gjøre det du gjør er jo nettopp at healing ikke funker.

Hadde det virket, så hadde du hatt dokumentasjon i bøtter og spann fra annerkjente kilder. Det har du ikke, og derfor bedriver du hersketeknikk.

Hverken innholdet i innlegget mitt, emnet eller overskiften skulle tilsi at du har noen interesse av akkurat denne tråden.

Jeg ba ikke om vitenskapelige bevis, jeg ba om folks erfaringer. Hva du ønsker av dokumentasjon må du nesten komme tilbake til jorda å innhente om mange hundre år. Da dette er umulig å bevise...enda!

Finito.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373747-healing/page/3/#findComment-3274127
Del på andre sider

Annonse

For 3 år siden gikk jeg til healer. De holdt også kurs i thetahealing, og jeg spurte om jeg ville få noe ut av det når jeg overhodet ikke har evner. Ja, kurset var for alle. Jeg var nysgjerrig og ville prøve.

Kurset var interressant og jeg ble forbauset når jeg fikk det til.

Jeg prøvde å heale familiemedlemmer, der noen ikke merket noe bedring, mens andre ble bedre.

Min datter har av og til veldig vondt i magen, og hun synes det hjelper med healingen.

En gang ramlet min datter og slo hodet kraftig. Vi lurte på om hun hadde fått hjernerystelse. Hun hadde vannvittig vondt i hodet, og fikk også vondt i magen. Jeg satt og healet henne ei stund, og så sov hun en time. Jeg vekket henne, og hun fikk noe å drikke, og så sov hun en time til. Jeg tenkte at vi fikk ta henne med til legevakten. Mens jeg snakket med legevakten på telefonen, våknet hun, og kom bort til meg glad og fornøyd. Det så ikke ut som om hun feilte noe som helst, og hun mente selv at hun var helt frisk. Hadde ikke lenger vondt en plass. Det som skjedde etterpå var ganske pussig, for i det hun ble bra, så ble jeg dårlig. Jeg fikk vannvittig vondt i hodet, akkurat som jeg hadde slått meg kraftig i hodet. Det gikk over etter ei stund.

Jeg har også healet min sønn, uten at vi har merket noen forskjell. Jeg tok han med til en annen healer pga diverse problemer han slet med. Blandt annet hadde han veldig lite energi, ble fort sliten og hadde en veldig dårlig holding. Han gikk veldig framoverbøyd når han gikk. Healeren mente at han var trang i brystet, og det var vondt for han å få puste ordentlig. Hun ville jobbe med å åpne brystet sa hun. De neste 14 dagene så jeg merkbar forandring på han. Han rettet seg opp, og fikk bedre holding. Og energinivået kom tilbake. Vi gikk der flere ganger, og vi merket bedring på flere ting, uten at jeg vil gå i detaljer om det. Men den ene tingen som han virkelig sliter med, og som var hovedårsaken til at vi tok kontakt med healer, ble ikke bedre.

I sommer leste jeg en bok av Eric Pearl som heter Vekk din indre healer. Jeg brukte det jeg leste der på min datter, og hun merket at nå har jeg fått varme hender.

Både min sønn og datter ber meg av og til om jeg kan heale dem. Selv om det ikke virker like godt på alle problemer, har det virkning på noe.

Det er veldig pussig det med de varme hendene. Jeg som så på meg selv som en person som overhodet ikke hadde evner, merker godt varmen i hendene når jeg gir healing. Når jeg healer en person så blir hendene varme og kalde etter hvor jeg jobber. Jeg føler det er riktig at jeg jobber i de områdene der hendene blir varme, og når de plutselig blir kalde, vet jeg at nå er jeg ferdig.

Jeg jobber ikke med healing annet enn på familie eller venner, og jeg tar ikke betalt. Jeg kan ikke love noe resultat, men ser at det i noen tilfeller har virkning.

Takk for at du ville dele din erfaring, håper du fortsetter å bruke evnene dine ved behov. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373747-healing/page/3/#findComment-3274128
Del på andre sider

Gjest Både og

Kusina mi slet med eksem i hele oppveksten..Hun ble fjernheala av en kjent person (en fra nordnorge tror jeg? - skrevet bok om ham, og hun er omtalt i boka). Det var en felles tante av oss som ringte ham i fortvilelse over jenta som måtte dusje av seg klærne hver dag etter skoletid.. Klærne satt rett og slett fast til kroppen hennes..det var grusomt :(

Tanta mi fortalte ikke at hun hadde ringt.... hun var jo redd slekta skulle tro hun var gal ;) Healeren snakka mye i tlf..ville vite mye om jenta osv...og tante fortalte.. healeren sa plutselig at nå ble alt bedre.. og at fra imorgen ville hun merke stor bedring.

Litt etter (noen dager tror jeg?) snakka hun med foreldrene til kusina mi og de kunne gledesstrålende fortelle at eksemen plutselig hadde forsvunnet.... og tanta mi fortalte tilslutt hva hun hadde gjort... de fant ut at dagen etter telefonsamtalen var første dag hun greide å få av seg klærne uten å måtte "dusje" dem av seg....

Fantastisk historie!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373747-healing/page/3/#findComment-3274163
Del på andre sider

Hverken innholdet i innlegget mitt, emnet eller overskiften skulle tilsi at du har noen interesse av akkurat denne tråden.

Jeg ba ikke om vitenskapelige bevis, jeg ba om folks erfaringer. Hva du ønsker av dokumentasjon må du nesten komme tilbake til jorda å innhente om mange hundre år. Da dette er umulig å bevise...enda!

Finito.

''Hva du ønsker av dokumentasjon må du nesten komme tilbake til jorda å innhente om mange hundre år. Da dette er umulig å bevise...enda!''

Det er selvsagt ingen som helst grunn til å vente med å sjekke bevis. Det har vært gjort mange ganger, og resultatene er de samme - det virker ikke.

Det er ingen som etterspør bevis for hvordan det virker, men at man faktisk kan fremvise flere friske mennesker enn i kontrollgruppen. Det kan man ikke.

Det er intet som tilsier at man ikke skal kunne teste healing akkurat som om man tester annen medisinsk behandling, og det har man også gjort.

Selv om jeg forstår du ikke liker det, så er altså svaret "Funker ikke".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373747-healing/page/3/#findComment-3274247
Del på andre sider

Flott å høre om slike mirakler :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373747-healing/page/3/#findComment-3274411
Del på andre sider

''At du ble bedre beviser selvsagt ikke at det var healingen som gjorde deg bedre. ''

Joda, det var garantert healingen.

''Jeg vet hva jeg snakker om.''

Det gjør du ikke. Du er totalt kunnskapsløs på dette området, likevel må du alltid blande deg inn og lage kvalm og kverulere hver gang slike diskusjoner kommer opp.

''Det gjør du ikke. Du er totalt kunnskapsløs på dette området, likevel må du alltid blande deg inn og lage kvalm og kverulere hver gang slike diskusjoner kommer opp.''

Slik er det hver gang folk ikke har dokumentasjon eller sannsynliggjøring. Da tyr de til personangrep.

Takk for det! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373747-healing/page/3/#findComment-3276808
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...