Gå til innhold

iphone og programmer/apps

Anbefalte innlegg

Jeg har fri nett på mobilen noen måneder, men når dette går ut og jeg må betale for nettbruken så er jeg litt bekymret mht mobilen. Dersom jeg er inne på en apps, må jeg logge av noe sted for at den ikke skal bruke nett (la oss si banken feks), eller holder det å bare lukke appsen? Hva med safari, der pleier jeg å lukke alle vinduene og så gå ut, er dette riktig? Fikk ny telefon i dag, er så fornøyd :-D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373894-iphone-og-programmerapps/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen apps bruker Push notification, det genererer datatrafikk. Du må være klar over at du ikke lukker apps ved å klikke på Hjem-knappen, de bare legger seg i dock. For å lukke dem helt dobbelklikker du på Hjem-knappen, holder fingeren i ro over et ikon til de begynner å skjelve i dock. Så avslutter du dem ved å trykke på Stop oppe til venste på ikonene.

Du kan også gå inn på Innstillinger => Varsling og slå av Push der.

Når man har smart-mobil, enten det er en iPhone eller en Android-telefon er det lurt å ha et abonnement der det er inkludert en del datatrafikk. Erfaringsmessig har det lett for at man bruker litt datatrafikk innimellom.

Noen apps bruker Push notification, det genererer datatrafikk. Du må være klar over at du ikke lukker apps ved å klikke på Hjem-knappen, de bare legger seg i dock. For å lukke dem helt dobbelklikker du på Hjem-knappen, holder fingeren i ro over et ikon til de begynner å skjelve i dock. Så avslutter du dem ved å trykke på Stop oppe til venste på ikonene.

Du kan også gå inn på Innstillinger => Varsling og slå av Push der.

Når man har smart-mobil, enten det er en iPhone eller en Android-telefon er det lurt å ha et abonnement der det er inkludert en del datatrafikk. Erfaringsmessig har det lett for at man bruker litt datatrafikk innimellom.

Jeg har slik abbo som det er endel ekstra datatrafikk på heldigvis.

Har slått av pushen på appsene, slik at oppdatering skjer manuelt.

Skjønte ikke det med å trykke bort appsen, dvs jeg skjønner jeg kan trykke på dem til de rister men om jeg da trykker på det krysset i hjørnet så fjerner jeg dem jo fra telefonen :-/ vil jo ha dem der :)

Persille1365381127

Skjønte ikke det med å trykke bort appsen, dvs jeg skjønner jeg kan trykke på dem til de rister men om jeg da trykker på det krysset i hjørnet så fjerner jeg dem jo fra telefonen :-/ vil jo ha dem der :)

Nei, du fjerner dem ikke fra telefonen da - du bare lukker dem.

Annonse

Tror jaggu jeg og :D

Må finne frem bruksanvisiningen i kveld :)

Den eneste knappen på frontsiden på Iphonen - den trykker du inn to ganger rett etter hverandre. Da får du opp ei lita ikonlinje nederst på skjermen.

Der trykker du og holder inne - til ikonene begynner riste. Da får du opp runding ved hver app/prog/ikon(ser ut som innkjøring forbudt-skilt egentlig synes jeg-hvit strek på midten av det røde i den sirkelen) Disse rundingene dukker opp i venstre hjørnet av ikonet.

Den eneste knappen på frontsiden på Iphonen - den trykker du inn to ganger rett etter hverandre. Da får du opp ei lita ikonlinje nederst på skjermen.

Der trykker du og holder inne - til ikonene begynner riste. Da får du opp runding ved hver app/prog/ikon(ser ut som innkjøring forbudt-skilt egentlig synes jeg-hvit strek på midten av det røde i den sirkelen) Disse rundingene dukker opp i venstre hjørnet av ikonet.

Å herregud NÅ skjønte jeg det...TAKK! :))

Men om de er oppe og ikke lukket, bruker de datatrafikk da? Virker ikke slik for jeg har brukt ekstremt lite datatrafikk ser jeg på nettet, sikkert fordi jeg har skrudd av pushen som Mrs Doolittle skrev om. Jaja godt å få det fiksa :))

Når du trykket på et hvilket som helst ikon til de begynner å riste står det et kryss i hjørnet. Da slettes appen. Men om du klikker to ganger på hjem knappen legger alle ikonene seg på linje nederst. Om du da holder fingeren en stund på det ikon begynner de å skjelve, og da kommer det frem et minustegn i hjørnet. Da lukkes bare appsene, ingenting slettes.

Det er forskjell på krysset oppe i hjørnet og stop-ikonet (som ser ut som en innkjøring forbudt). Når du dobbelklikker Hjem-knappen finner du alle programmer som ligger åpne og kjører i bakgrunnen. Når du får de som ligger der til å riste, så kan du avslutte dem. Dock er ikke det samme som Hjem-skjermene.

Annonse

Men som hva da? Alle appene mine er lukket, inkl safari, hva bruker man nettet til da? Det vil si at jeg bruker datatrafikk selv om appene er lukket? Dette skjønner jeg ikke

ja hvis du ikke bruker trådløst nett så går pengene uansett om du bruker apper eller hva som helst. Da må du skru av nettverket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...