Gå til innhold

Flere bivirkninger etter svineinfluensavaksine

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderen

Tok vaksinen, siden jeg gikk gravid.

Gikk med konstant hodeverk på den ene siden av hodet i fem uker etter vaksinen. Fastlege sendte meg til nevrologisk grunnet skjevhet i fjeset. Fødte for tidlig.

Hvordan er det med deg nå? Merker du fortsatt noe? Og hva med babyen? Jeg syns det var så skummelt at de ville vaksinere gravide, siden babyen også ville bli påvirket.

Fortsetter under...

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

28

• laban

13

• Persille1365381127

13

• PieLill

11

Mest aktive i denne tråden

Hvordan er det med deg nå? Merker du fortsatt noe? Og hva med babyen? Jeg syns det var så skummelt at de ville vaksinere gravide, siden babyen også ville bli påvirket.

Hvorfor tror du de ville vaksinere gravide?

Med vennlig hilsen

Persille1365381127

Du tror at hvis en frisk person tar en vaksine, er riskoen større for å få bivirkninger (sykelige bivirkninger, ikke varslede, naturlige bivirkninger som litt ømhet rundt stikkstedet), enn risikoen for at å bli smittet av sykdommen (smittet, ikke dødelig syk) dersom h*n lar være å ta vaksinen?! Gitt at vi snakker om en sykdom som smitter epidemisk, som influensa?

Det er bare mulig dersom omtrent alle andre tar vaksinen, slik at sykdommen ikke har noen å smitte. Det kan man jo selvsagt gamble med, men da er det risikofylt å være motstander av massevaksinasjon samtidig.

I alle andre tilfeller er det der statistisk sett (altså ifølge alminnelig sannsynlighetsregning - og det er en vitenskap, ikke en religion) helt på jordet.

Ikke alle epidemier, nei.

Men i dette tilfellet er det sånn jeg ser på saken, ja.

Unnkyld sent svar...

Går greit med babyen. Hun nærmer seg to nå. Senskader er det jo vanskelig å si noe om enda.

Husker jeg var lenge i tvil om jeg skulle vaksinere meg eller ikke, men siden man som gravid ble anbefalt det, så valgte jeg å følge rådet. Svangerskapet etter vaksinen, var slitsomt.

Sliter fremdeles en del med svimmelhet og slitenhet, men om det er fra vaksinen, eller er en kombinasjon av mye annet, er vanskelig å definere.

Men det var litt "skummelt" å snakke med en del av de andre som fødte for tidlig, og kunne fortelle om samme hendelsesforløp som meg.

Gjest Hulderen

Unnkyld sent svar...

Går greit med babyen. Hun nærmer seg to nå. Senskader er det jo vanskelig å si noe om enda.

Husker jeg var lenge i tvil om jeg skulle vaksinere meg eller ikke, men siden man som gravid ble anbefalt det, så valgte jeg å følge rådet. Svangerskapet etter vaksinen, var slitsomt.

Sliter fremdeles en del med svimmelhet og slitenhet, men om det er fra vaksinen, eller er en kombinasjon av mye annet, er vanskelig å definere.

Men det var litt "skummelt" å snakke med en del av de andre som fødte for tidlig, og kunne fortelle om samme hendelsesforløp som meg.

Takk for svar. Enig, det er skummelt å høre om hvordan du og de andre ble påvirket. Får håpe det går bra med dere alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...