Gå til innhold

Hva har du kjøpt til barna dine i julegave? :)

Anbefalte innlegg

Mine to yngste får slalom/snowboardklær (bukse og jakke) og min eldste får nye klær fra Vero Moda:)

Det morsomme er at jeg kjøpte en pudderrosa genser til henne på Vero Moda, og uka etter gikk vi to inn i samme butikk.. Hun strena rett bort til genseren jeg hadde kjøpt og sa: "Åh, denne var dritlekker, mamma!" :P

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

11

• Persille1365381127

7

• Axcia

3

• nitty-gritty

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Psyk av alt

Hmmm, jeg kjenner at jeg får dårlig samvittighet fordi jeg ser her at han får lite ifh barna til de andre i tråden :(

Det er jo ikke pakkene som teller, men så er det litt det alikevel på en måte...jeg burde ha kjøpt mer kjenner jeg nå. Han er enebarn så det står ikke på økonomien...æsj...nå ble jeg litt uggen.

Hmmm, jeg kjenner at jeg får dårlig samvittighet fordi jeg ser her at han får lite ifh barna til de andre i tråden :(

Det er jo ikke pakkene som teller, men så er det litt det alikevel på en måte...jeg burde ha kjøpt mer kjenner jeg nå. Han er enebarn så det står ikke på økonomien...æsj...nå ble jeg litt uggen.

Gutten din vet jo ikke hva barna våre får, så det tenker han nok ikke over. For vår del er det ofte slik at vi ser behov (ønsker) dukke opp i løpet av året (fra bursdagen), men vi ønsker ikke å kjøpe alt i tide og utide, derfor samles det oftes opp til jul og bursdag...

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet fordi du har kjøpt mindre enn andre har.

Annonse

Klær og mus til laptopen er vel bra nok? Sønnen din lærer seg iallefall til ikke å bli bortskjemt;)

Mine barn får normalt sett gaver til ca 500 kr hver fra meg og 500 kr hver fra faren.. I år ble det litt mer fordi det var ting de trengte. De er alltid kjempeglade for gavene de får, selv billige gaver fra venner :)

Gjest Psyk av alt

Gutten din vet jo ikke hva barna våre får, så det tenker han nok ikke over. For vår del er det ofte slik at vi ser behov (ønsker) dukke opp i løpet av året (fra bursdagen), men vi ønsker ikke å kjøpe alt i tide og utide, derfor samles det oftes opp til jul og bursdag...

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet fordi du har kjøpt mindre enn andre har.

Musen til lapen er en wow mus som koster ganske mye,,,nei hu8ff får slå det fra meg. Vi har aldri gitt hverandre masse gaver så det går nok bra,

Ellers takk for oppmuntringen ;)

Gjest Psyk av alt

Klær og mus til laptopen er vel bra nok? Sønnen din lærer seg iallefall til ikke å bli bortskjemt;)

Mine barn får normalt sett gaver til ca 500 kr hver fra meg og 500 kr hver fra faren.. I år ble det litt mer fordi det var ting de trengte. De er alltid kjempeglade for gavene de får, selv billige gaver fra venner :)

Ja, han er ikke bortskjemt og det er deilig!

Og han blir veldig glad for gavene.

Neida, jeg raser ikke avgårde i morgen for å handle. Kjører samme løp som vi er vant til.

Ellers takk!

Gjest Psyk av alt

Altså takk for oppmuntringen!

Annonse

Gjest Monicaen

Jeg reagerte på at jeg syns barna i tråden fikk veldig dyre gaver. Det samme så jeg en gang før på dol, da en peron ble trøstet fordi han "bare" gav barna gaver for 1000 kr.

Våre barn får noe til maks 500 fra oss foreldrene. Det er det nivået vi bruker å legge oss på. I år ble det f.eks. et PC-spill til 350 kr til eldstemann, mens den yngste fikk Playstationspill til 500. Regner med at begge blir glade og fornøyde.

Gjest Psyk av alt

Iphone, digital bilderamme, makro- og telelinse til kamera+minifotostudio, klær og en hel masse småting...

Ja, jeg mistet litt motet jeg altså. Enda tror jeg ikke bokormen egentlig er noe unntak. Uten at jeg vet sikkert da.

Jeg reagerte på at jeg syns barna i tråden fikk veldig dyre gaver. Det samme så jeg en gang før på dol, da en peron ble trøstet fordi han "bare" gav barna gaver for 1000 kr.

Våre barn får noe til maks 500 fra oss foreldrene. Det er det nivået vi bruker å legge oss på. I år ble det f.eks. et PC-spill til 350 kr til eldstemann, mens den yngste fikk Playstationspill til 500. Regner med at begge blir glade og fornøyde.

Jeg synes det holder med gaver til rundt 500 kr pr barn.... det får da være grenser for hvor dyre vaner barna skal få ;)

Gjest Psyk av alt

Ja, det tror jeg helt sikkert de blir. Jeg kan jo ikke kjøpe dobbelt opp fordi han er enebarn!

Gjest ufør mamma

Her vanker et fotoapparat til 499 kroner fordi det største ønske er å ta bilder av mamman sin. Hvem av oss burde glede oss mest? Jeg fordi barnet elsker meg? Eller barnet fordi det får sitt ønske mange bilder av mamman sin oppfylt?

Til Julenissen skrev barnet i år: "Takk for presanger. Du er nummer to på listen over verdens snilleste. Mamma er nummer en. Glad i deg".

Kan jeg få bedre presang? Jeg skulle kjøpt verden til barnet om jeg hadde mye penger. Men det har jeg ikke. Jeg har valgt en presang til barnet mitt. Og fordel 400 kroner mellom Frelsesarmeen og SOS barnebyer.

Kjærlighet koster ikke penger. Det er den beste gaven man kan få og gi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...