Gå til innhold

Hva har du kjøpt til barna dine i julegave? :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

11

• Persille1365381127

7

• Axcia

3

• nitty-gritty

3

Mest aktive i denne tråden

Her vanker et fotoapparat til 499 kroner fordi det største ønske er å ta bilder av mamman sin. Hvem av oss burde glede oss mest? Jeg fordi barnet elsker meg? Eller barnet fordi det får sitt ønske mange bilder av mamman sin oppfylt?

Til Julenissen skrev barnet i år: "Takk for presanger. Du er nummer to på listen over verdens snilleste. Mamma er nummer en. Glad i deg".

Kan jeg få bedre presang? Jeg skulle kjøpt verden til barnet om jeg hadde mye penger. Men det har jeg ikke. Jeg har valgt en presang til barnet mitt. Og fordel 400 kroner mellom Frelsesarmeen og SOS barnebyer.

Kjærlighet koster ikke penger. Det er den beste gaven man kan få og gi.

Nydelig

Gjest Psyk av alt

Her vanker et fotoapparat til 499 kroner fordi det største ønske er å ta bilder av mamman sin. Hvem av oss burde glede oss mest? Jeg fordi barnet elsker meg? Eller barnet fordi det får sitt ønske mange bilder av mamman sin oppfylt?

Til Julenissen skrev barnet i år: "Takk for presanger. Du er nummer to på listen over verdens snilleste. Mamma er nummer en. Glad i deg".

Kan jeg få bedre presang? Jeg skulle kjøpt verden til barnet om jeg hadde mye penger. Men det har jeg ikke. Jeg har valgt en presang til barnet mitt. Og fordel 400 kroner mellom Frelsesarmeen og SOS barnebyer.

Da høres det ut som om du hart gjort en velfig bra jobb!

Super presang:)

hidi, the scorpion

Så vakkert skrevet, ufør mamma, kunne ikke sagt det bedre selv!

Jeg er også ufør, og har tre barn, de får gaver ettersom jeg har råd til, men jeg sparer litt penger gjennom året, så de får det de ønsker seg;)

Men, de har beskjedne ønsker, og jeg elsker dem enda høyere for det! Bortskjemte barn, er det verste jeg vet. Det må da være mulig å bli glad for hva man får, uansett, mener jeg!

Tror dere får en herlig jul i sammen;)

God jul og klem fra

Annonse

Jeg synes det holder med gaver til rundt 500 kr pr barn.... det får da være grenser for hvor dyre vaner barna skal få ;)

Kommer ikke det an på hvordan ting er da? Mine får for ca 1500 kr hver og jeg kjøper ikke presanger til noen andre.

Kommer ikke det an på hvordan ting er da? Mine får for ca 1500 kr hver og jeg kjøper ikke presanger til noen andre.

Joda, ingen regel uten unntak:) Jeg synes allikevel generelt at barn idag krever for mye av julegaver.... jeg er redd vi oppdrar den oppvoksende generasjon til å bli vant til å få det de ønsker seg... en dag skal de stå på egne ben, og vil de da greie å ha styring over økonomien sin?

Joda, ingen regel uten unntak:) Jeg synes allikevel generelt at barn idag krever for mye av julegaver.... jeg er redd vi oppdrar den oppvoksende generasjon til å bli vant til å få det de ønsker seg... en dag skal de stå på egne ben, og vil de da greie å ha styring over økonomien sin?

''en dag skal de stå på egne ben, og vil de da greie å ha styring over økonomien sin?''

Jeg tror de aller fleste klarer seg kjempefint om de skjemmes litt bort av og til. Jeg husker min mor som bablet om at den dagen jeg flyttet hjemmefra ville det trolig se ut som en svinesti der jeg skulle oppholde meg. Det har det aldri gjort. Har alltid hatt det ryddig og rent jeg, selv om jeg var et rotehue når jeg bodde hjemme :)

Mine styrer jo sin egen økonomi og den ene får nescafe dolce gusto og den andre skumbrannapparat +++. De får ikke presanger fra noen andre tror jeg enn hverandre og minstemann.

Og så bruker jeg resten av pengene på presanger til meg sjøl og det har blitt endel i år ja ;)

''en dag skal de stå på egne ben, og vil de da greie å ha styring over økonomien sin?''

Jeg tror de aller fleste klarer seg kjempefint om de skjemmes litt bort av og til. Jeg husker min mor som bablet om at den dagen jeg flyttet hjemmefra ville det trolig se ut som en svinesti der jeg skulle oppholde meg. Det har det aldri gjort. Har alltid hatt det ryddig og rent jeg, selv om jeg var et rotehue når jeg bodde hjemme :)

Joda, jeg tror nok det vil gå bra - men jeg tror også at dagens barn altfor ofte får alt de ønsker seg... En dag må de selv ta ansvar for økonomien, og da er det ikke sikkert de har råd til å kjøpe seg alt.

Mine styrer jo sin egen økonomi og den ene får nescafe dolce gusto og den andre skumbrannapparat +++. De får ikke presanger fra noen andre tror jeg enn hverandre og minstemann.

Og så bruker jeg resten av pengene på presanger til meg sjøl og det har blitt endel i år ja ;)

Bra du har kjøpt ting til deg selv også, dorthe :) Jeg fikk meg nye negler igår. Min julegave til meg selv ;)

Annonse

Bra du har kjøpt ting til deg selv også, dorthe :) Jeg fikk meg nye negler igår. Min julegave til meg selv ;)

Jeg fikk i dag, skikkelig julerøde også. Deilig med farge som ikke flasser av ;) Jeg bruker i grunnen ganske mye på meg sjøl i jula, jeg må jo hygge meg over noe jeg og.

Gjest Psyk av alt

Du kan så si.

Men det er kjipt når vi er borte på besøk i julen. Ungene pakker opp og pakker opp helt til de blir tullerusk.

Sønnen min var lei seg når han vsr liten, men ikke lenger nå.

Pakker er ikke alt sier han. Men jeg vet ikke helt om han mener det...håper han mener det.

Jeg reagerte på at jeg syns barna i tråden fikk veldig dyre gaver. Det samme så jeg en gang før på dol, da en peron ble trøstet fordi han "bare" gav barna gaver for 1000 kr.

Våre barn får noe til maks 500 fra oss foreldrene. Det er det nivået vi bruker å legge oss på. I år ble det f.eks. et PC-spill til 350 kr til eldstemann, mens den yngste fikk Playstationspill til 500. Regner med at begge blir glade og fornøyde.

Vi har to barn, og de får for omtrent 450-500 kroner hver. Vi har vel strengt tatt råd til å gi dem mer, men det gjør vi ikke - det får være greit som det er. For ordens skyld er vi ganske nøkterne vi voksne, også.

Det var jeg som handlet inn tilnaermet alle gavene, ogsaa de fra besteforeldre, saa det var nesten litt tilfeldig hvilken merkelapp jeg puttet paa hva, men disse to gavene er det jeg hadde planlagt fra oss:

Eldstemann (6) faar kamera fra meg og stepappaen og minstejenta (1,5) faar en nydelig trehjulssykkel uten pedaler (vet ikke hva de heter paa norsk) med henger - laget i tre.

Jeg gleder meg veldig til i kveld, for minste er ikke bortskjemt med leker (hun har duplo og klosser - begge deler arvet - og det er det), saa naa skal hun endelig faa ting som passer hennes alder :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...