Gå til innhold

Hva har du kjøpt til barna dine i julegave? :)

Anbefalte innlegg

''Klart det kan være kjekt å gi barna dyre gaver, og mange av dem - men det er også helt ok å lære barna at de ikke kan få alt de ønsker seg.''

Men man kan jo få alt man ønsker seg? Det handler bare om prioritering, og pris. Ikke nødvendigvis penger, men "prisen man betaler".

Ettersom jeg ikke har hatt inntekt på et så har vi omtrent ikke penger, men Billa får likevel alt hun ønsker seg til jul. Mannen fikk Ipad. Så det har kostet. Men hun vet at jeg har spart på andre ting, for at vi skal gjøre dette.

Da hun ble frastjålet sykkelen sin før sommeren måtte hun være med å spleise på ny (den var ikke låst, og det har hun fått beskjed om MANGE ganger). Hun måtte jobbe 15 timer på kafeen (hun er 8), under oppsyn av en annen enn meg. Hun vasket bord, kostet plassen, ryddet oppvask, sorterte bestikk osv. Timelønnen var skyhøy selvfølgelig :P Men effekten i at hun faktisk måtte jobbe for at hun skulle få sykkelen sitter fremdeles godt i :)

Og hun er faktisk en vel så bra oppvaskhjelp som femtenåringene vi har ansatt....

Jo, men da ser det ut som dere har funnet en fin balanse, og jenta di vet at ting koster penger og at man må prioritere. Var også det jeg mente :)

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

11

• Persille1365381127

7

• Axcia

3

• nitty-gritty

3

Mest aktive i denne tråden

Falske negler var det som fikk meg til å slutte å bite på huden rundt neglene. ;)

Ja! Problemet er at jeg neppe kommer til å "oppdatere" neglene mine i det uendelige, så da begynner jeg nok med kannibalismen min igjen :P Nå ser huden rundt neglene lekker ut - enn så lenge ;)

Gjest Nickløsheletida

Hehe, vaffeljern er bra ;)

Hun får ipod også, siden hun har mistet den hun fikk i fjor. Vet ikke om hun blir så glad for vaffeljernet, men faren har en tendens til å kjøpe det han selv mener er viktig å ha ;-) Hodelykt har han også kjøpt til alle ungene.

Hun får ipod også, siden hun har mistet den hun fikk i fjor. Vet ikke om hun blir så glad for vaffeljernet, men faren har en tendens til å kjøpe det han selv mener er viktig å ha ;-) Hodelykt har han også kjøpt til alle ungene.

Vi må visst ut med ny laptop til fjortenåringen... *sukk* Den ble ødelagt nå for noen dager siden, og da var julegaver allerede innkjøpt.... Hun ønsker seg (og trenger) laptop nå, så vi har avtalt at det blir bursdagsgave på forskudd fra både faren og meg, så får hun heller en mindre ting til bursdagen i sommer ;)

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Vi må visst ut med ny laptop til fjortenåringen... *sukk* Den ble ødelagt nå for noen dager siden, og da var julegaver allerede innkjøpt.... Hun ønsker seg (og trenger) laptop nå, så vi har avtalt at det blir bursdagsgave på forskudd fra både faren og meg, så får hun heller en mindre ting til bursdagen i sommer ;)

Det høres lurt ut å gjøre det på den måten. Det er jo ingen liten utgift.

Testet du hun jeg anbefalte deg?

Jeg har ikke vært der siden i sommer :( Men jeg kjenner jeg irriterer meg litt over at hun filer så tynt, og at det blir en sånn kant innerst på neglen etter filen. Det blir så stygt når det vokser ut om man ikke fortsetter og fortsetter.

Nei, jeg fant en i Markveien under bokhandelen og jeg var innom der i går. Jeg har ikke brukt fransk manikyr, akkurat nå har jeg laget knallrøde og har neglelakk oppå når det begynner å vokse ut. Men hun her filer ikke så mye ned, denne gangen bare fikset hun på det som var vokst ut og det var jo mye bedre. Men det er vanskelig å slutte og jeg merket at tomlene var så tynne igår og det sa jeg. Man må gjøre det ganske ofte da og det er irriterende.

Har hatt falske negler før også, og det var det som gjorde at jeg tilslutt greide å slutte å bite negler. Fortsatt biter jeg, men da kun huden rundt (høres helt kvalmt ut når jeg tenker over det :/).

Jeg tror ikke jeg skal ta meg råd til å fylle på og fylle på, men får se hva jeg gjør etterhvert ;)

Man blir litt avhengig også, det ser jo veldig pent ut de første ukene.

Det høres lurt ut å gjøre det på den måten. Det er jo ingen liten utgift.

Nei, dyrt nok ;)

Tror den stasjonære PC'n synger på siste verset også, så jeg krysser fingrene for at den holder litt til ;) Med bare ei inntekt i heimen bør den holde :P

Man blir litt avhengig også, det ser jo veldig pent ut de første ukene.

Ja, jeg er så lekker at minsta på sju konstant sukker og titter henført på neglene mine. Det skal sies at hun ikke er godt vant med en mor med lange negler ;)

Gjest Nickløsheletida

Nei, dyrt nok ;)

Tror den stasjonære PC'n synger på siste verset også, så jeg krysser fingrene for at den holder litt til ;) Med bare ei inntekt i heimen bør den holde :P

Apropo det med hodelykt. Det var en førjulsgave og eldstedatteren sa du hun åpnet den: - Tusen takk pappa, det var veldig snilt av deg, nå har jeg to siden jeg fikk en av deg i fjor også. Den har jeg ikke brukt enda, men sikkert kjekt å ha noen stykker ;o)

Tror han må være veldig glad i hodelykter :)

Apropo det med hodelykt. Det var en førjulsgave og eldstedatteren sa du hun åpnet den: - Tusen takk pappa, det var veldig snilt av deg, nå har jeg to siden jeg fikk en av deg i fjor også. Den har jeg ikke brukt enda, men sikkert kjekt å ha noen stykker ;o)

Tror han må være veldig glad i hodelykter :)

Hahaha:) Kjekk og forståelsesfull datter du har iallefall ;))

Annonse

Persille1365381127

Nei, jeg fant en i Markveien under bokhandelen og jeg var innom der i går. Jeg har ikke brukt fransk manikyr, akkurat nå har jeg laget knallrøde og har neglelakk oppå når det begynner å vokse ut. Men hun her filer ikke så mye ned, denne gangen bare fikset hun på det som var vokst ut og det var jo mye bedre. Men det er vanskelig å slutte og jeg merket at tomlene var så tynne igår og det sa jeg. Man må gjøre det ganske ofte da og det er irriterende.

Ja, enig. Jeg synes ikke det er noe fint når de vokser ut. Da blir det jo sånt skille midt på neglen hvor du ser hvor den innerste delen av det gamle var - og det nye er lagt oppå. Så jeg pleier å ta av alt med aceton før jeg legger nytt. Og så bruker jeg aldri tipper, jeg har mine egne negler som støpen legges oppå. Limet er verre enn støpen.

Ja, enig. Jeg synes ikke det er noe fint når de vokser ut. Da blir det jo sånt skille midt på neglen hvor du ser hvor den innerste delen av det gamle var - og det nye er lagt oppå. Så jeg pleier å ta av alt med aceton før jeg legger nytt. Og så bruker jeg aldri tipper, jeg har mine egne negler som støpen legges oppå. Limet er verre enn støpen.

Kan man ta det av med aceton? Det høres jo bra ut, det har ikke jeg prøvd, jeg pleier å ta neglelakk over hele. Men neglen blir jo så tynn og mine knekker fort. Jeg satte på nye igår og i dag har den ene tommelen falt av. Kjipt... Jeg har neglelakk i samme farge da så jeg kan ha oppå, så det ikke synes i hver fall.

Persille1365381127

Kan man ta det av med aceton? Det høres jo bra ut, det har ikke jeg prøvd, jeg pleier å ta neglelakk over hele. Men neglen blir jo så tynn og mine knekker fort. Jeg satte på nye igår og i dag har den ene tommelen falt av. Kjipt... Jeg har neglelakk i samme farge da så jeg kan ha oppå, så det ikke synes i hver fall.

Om du holder fingertuppene ned i aceton, så vil limet på den kunstige neglen løse seg opp og støpen blir som tyggegummi - så du kan trekke/gni den av uten å slite på neglen.

Når neglen knekker, så vil jo limet gjøre at fiber fra din egen negl følger med. Det er din negl som knekker, den løsninger ikke limet eller i den kunstige neglen - for det er alt for hardt, for bestandig.

Og har du først knukket av noen lag med din egen negl, så er løpet kjørt for den neglen til den vokser ut igjen. Jeg satt på negler i juni, tok dem av med aceton i august, og først nå har den innerste slipekanten kommet seg så langt ut at jeg har filt den bort (før helgen) fra den siste neglen.

Om du holder fingertuppene ned i aceton, så vil limet på den kunstige neglen løse seg opp og støpen blir som tyggegummi - så du kan trekke/gni den av uten å slite på neglen.

Når neglen knekker, så vil jo limet gjøre at fiber fra din egen negl følger med. Det er din negl som knekker, den løsninger ikke limet eller i den kunstige neglen - for det er alt for hardt, for bestandig.

Og har du først knukket av noen lag med din egen negl, så er løpet kjørt for den neglen til den vokser ut igjen. Jeg satt på negler i juni, tok dem av med aceton i august, og først nå har den innerste slipekanten kommet seg så langt ut at jeg har filt den bort (før helgen) fra den siste neglen.

Da prøver jeg det neste gang. Men den jeg satt på i går har ikke knekt, min negl er som før, bare ytterlaget som har falt av og jeg har ikke tupp på heller. Hele greia har falt av og min negl ser helt normal ut

Persille1365381127

Da prøver jeg det neste gang. Men den jeg satt på i går har ikke knekt, min negl er som før, bare ytterlaget som har falt av og jeg har ikke tupp på heller. Hele greia har falt av og min negl ser helt normal ut

Merkelig. Hva er det hun har lagt på neglen din da?

Merkelig. Hva er det hun har lagt på neglen din da?

Hun la jo på gele og så shellack etterpå. Jeg opplevde det forrige gang også at hele neglen falt av i et stykke. Fant den igjen på gulvet og det var nesten så jeg lurte på om jeg skulle lime den på. Så nå har jeg ni røde og en vanlig :) Men jeg har vanlig neglelakk i samme farge altså så jeg kan bare lakke på og dermed synes det ikke. Men det er jo likevel ikke det samme..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...