Gå til innhold

Ingen mannfolk som steller i stand til jul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nickløsheletida

''Hvordan bidrar mennene deres i juleforberedelsene?''

Mannen min er flink med mat.

Vi startet med julemat i går og da laget han ribbe med sprø svor. I dag laget han grøt med mandel og i kveld lutefisk. I morgen er det jeg som skal lage middag.

Jeg må bare skryte av at mannen min er den som har stelt til jul her i år. Han er fantstisk, og alle misunner meg han :o)

Han har gjort alle juleinnkjøpene når det gjelder mat. Han har handlet mesteparten av julegavene. Kjøpt juleklær til ungene. Ryddet og shinet huset, og skiftet på alle sengene.

Satt opp juletreet og pyntet det med ungene.

Det eneste jeg har gjort er "småpyntingen", og kjøpt juleblomstene og slikt. Men det er jo bare kos når man kommer hjem til ferdig hus :o)

God jul til dere alle sammen!

Annonse

Han hentet juletreet og vasket det, satte det opp. Vi pyntet det sammen, hele familien. Han handler gaver til meg, sammen med ungene, resten av presangene tar jeg meg av - dog avtaler vi en del av det som skal kjoepes inn. Jeg handler mat, men han kan godt lage den. Det skal bare settes i ovnen uansett. Jeg er vanligvis kokken her i huset, for vi liker det slik :) I gaar tok han halve husarbeidet/tok seg av ungene.

Siden han har full jobb og var paa jobb inntil i gaar, saa synes jeg vi har det rimelig "rettferdig".

Jeg må bare skryte av at mannen min er den som har stelt til jul her i år. Han er fantstisk, og alle misunner meg han :o)

Han har gjort alle juleinnkjøpene når det gjelder mat. Han har handlet mesteparten av julegavene. Kjøpt juleklær til ungene. Ryddet og shinet huset, og skiftet på alle sengene.

Satt opp juletreet og pyntet det med ungene.

Det eneste jeg har gjort er "småpyntingen", og kjøpt juleblomstene og slikt. Men det er jo bare kos når man kommer hjem til ferdig hus :o)

God jul til dere alle sammen!

Han lager forresten all maten også. Og vi har både pinnekjøtt og ribbe, og vi har ALLTID sprø svor :o)

Kjæresten min er kjøkkensjef, og har hovedansvar for all maten. Vi samarbeider om alt, men det er han som har oversikten.I tillegg var det han som støvsugde hele kåken og vaska badene mens jeg var ute og handla de siste gavene.

Så i bunn og grunn har vel han gjort mest i år. :)

Annonse

Saa du tror menn generelt ikke gjoer noe hjemme? Var du voksen paa 50-tallet, kanskje? ;)

Hvor har jeg skrevet at menn ikke gjør noe generelt hjemme? Nei, jeg var ikke voksen på 50-tallet. Jeg var barn på 60-tallet;-).

Jeg er en av dem som kjempet for likestilling, barnehage, fri abort etc. Dere som er unge i dag skulle bare visst;-)

Her i huset er mor planleggingsdepartementet, og far utøvelsesdepartementet. Jeg kjøper og pakker mesteparten av gavene, han sender det. Og så bestiller han det som skal bestilles. Jeg rydder, han vasker. Med litt overlapping både den ene og den andre veien. Jeg lager mye av maten, han spiser :) Og siden vi har små unger, så setter jeg stor pris på at han tar dem med ut på sparke- og skiturer mens jeg gjør unna ymse.

Så her i huset deltar far helt klart, men jeg er nok litt overstyrende som julegeneral...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...