Gå til innhold

Ingen mannfolk som steller i stand til jul?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke alle menn er huslige :)

Har en X som var sammen med oss i år. Og vi har vært sammen i mange år før dette året vi har vært fra hverandre så jeg får bruke ham i dette eksempelet :)

Han ordner stort sett veldig lite uten at jeg setter ham i gang ;) Her er det viktig med lister og klar tale på hva som skal gjøres til hvilken tid. Da gjør han alt han blir bedt om :o) Han lager ikke mat, men han rører i grytene når jeg forteller hvordan det skal gjøres.

Han kjøper gave til meg (alltid flink til å besøke gullsmeden og plukke ut noe fint) og til ungene (gir penger) og kan finne noen gaver selv til bekjente og familie han må kjøpe til.

Så dette her er heller en mann av "den gamle skolen" som er vant til at mor ordner alt, og pappa gjør hva mamma sier ;) Gjør det litt slitsomt for en annen en, for all planlegging og tenking og husking må gjøres her, men han er på sin side alltid blid som en sol samme hva du ber ham gjøre :)

Han har satt opp et par julestaker i vinduene som synes mot veien (han bor alene ikke så langt unna meg) men hadde han ikke kommet til oss i julen så hadde det ikke vært noen forandring på juledagen hos ham siden han ikke "evner" å gjøre noe på egen hånd og ikke lager mat. Så han koste seg masse, masse i går med en strålende julelunsj og en strålende julemiddag, pakkekos og godtekos :)

Fortsetter under...

Når vi feirer hjemme har mannen ansvaret for å forberede pinnekjøttet - så passer vi begge på det mens det damper.

Vi dekker på bordet i fellesskap - sammen med ungene også.

Tilbehør ordner vi begge to.

Desserten tar jeg ansvar for.

Han tar som regel ut søpla etter måltidet, mens alle hjelper til med oppryddingen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...