Gå til innhold

Pinnekjøtt smakte rart..

Anbefalte innlegg

Gjest Pinnekjøttkjerring

I 20 år har vi hatt pinnekjøtt på julaften og det har bestandig vært like godt. Jeg får også alltid mye skryt for mitt pinnekjøtt når jeg serverer de til gjester.

I år var vi derimot veldig uheldig. Kjøttet smakte bare rart. Vanskelig å beskrive smaken, men det smakte bare veldig annerledes og både jeg og et et par familiemedlemmer likte det ikke i det hele tatt. de andre gjestene likte det kanskje heller ikke så godt, men var såfall for høflige til å si noe..

Tenkte på om det kunne være bedervet på noe vis, men det hadde også vært litt merkelig, siden det var røkt og holdbart til uti februar!

Selve konsistensen og kvaliteten på kjøttet virket ellers veldig bra, det var som sagt bare selve smaken på kjøttet.

Det var tilberedt på akkurat samme måte som jeg har gjor ti alle år,

Så hva kan ha gått galt? Kan det være merket på kjøttet? Feilvare? Andre som har opplevd annerledes smak på pinnekjøttet noen gang?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/373995-pinnekj%C3%B8tt-smakte-rart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare teorier altså

Gammelsau kanskje? Moren min snakket om at det kan smake litt harskt osv...

kan også være at den har råtnet under tørking?

Eller kanskje som ved grisen, hvis det er en hannsau og den ikke er kastrert vil maten smake rart? Hmm

Gjest Skal snart ha pinnekjøtt vi og :)

Så lenge det ikke var dårlig på noe vis så vil jeg sette en femmer på slaget kjøtt. Jeg hadde pinnekjøtt to ganger forrige juletid og det var to forskjellige merker kjøtt. Begge smakte godt og ble vellykkede middager, men det var helt klart en _stor_ forskjell på dem vedr. smak og utseende :)

Annonse

Det kan være feilvare. Pinnekjøtt fra First Price med holdbarhet til februar (tror jeg) er f.eks. blitt tilbakekalt. Forbrukerne blir bedt om å kaste kjøttet eller returnere det til butikkene grunnet et eller annet som gikk feil under produksjonen og som kunne medføre et eller annet som hadde med smaken å gjøre. Kanskje noe tilsvarende har skjedd med kjøttet dere spiste.

Gjest Pinnekjøttkjerring

Det kan være feilvare. Pinnekjøtt fra First Price med holdbarhet til februar (tror jeg) er f.eks. blitt tilbakekalt. Forbrukerne blir bedt om å kaste kjøttet eller returnere det til butikkene grunnet et eller annet som gikk feil under produksjonen og som kunne medføre et eller annet som hadde med smaken å gjøre. Kanskje noe tilsvarende har skjedd med kjøttet dere spiste.

Ja, jeg tenker mer og mer at det må ha vært en feilvare. Vi måtte bare kaste det i dag, for det smakte virkelig ikke godt. Er sikkert ikke bare vi som har sittet og vært skuffet under julemiddagen med andre ord..

Annonse

Var ikke det ribba?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...