Gå til innhold

Bytte go`gave fra kjæresten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et klesplagg av kjæresten min i gave som er veldig fint. Hadde det bare ikke vært for fargen! Den er helt feil for meg og gjør meg gusten og grå i ansiktet.

Dette kunne han ikke vite, for jeg har aldri sagt jeg ikke liker den fargent. Og så kan jeg jo nesten ikke forvente av ham (som mann;) at han skal ha registrert at jeg ikke har gått med denne fargen tidligere. Og hvem vet? Kanskje han selv syns det var på tide jeg fikk meg et plagg i denne fargen?

Det ligger ellers mange tanker bak dette plagget og det viser at han kjenner meg og vet hva jeg liker og trenger forøvrig.

Spørsmålet er da om jeg skal droppe å bytte det pga fargen, når det faktisk ligger så mange tanker bak dette plagget.. Og heller bare late som ingenting og gå litt med det når jeg er sammen med ham, selv om jeg ikke føler meg vel med fargen.

Hva ville dere gjort?

Skrevet

Jeg ville beholdt det. Kan du ikke freshe det opp med et skjerf eller et smykke i farge som passer deg bedre?

Skrevet

Jeg hadde byttet til en farge jeg trivdes med og gitt han forklaringen på hvorfor samtidig som jeg fortalte ham hvor glad jeg var for plagget i seg selv.

Persille1365381127
Skrevet

Kommer litt an på plagget :)

Genser som jeg skal bruke ute blant folk = byttet, undertøy/superundertøy/trøyer/etc = ikke byttet.

Det er jo ikke noe hyggeligere for ham om du beholder det men aldri bruker det....

Skrevet

Jeg tror jeg ville byttet, selv om det skal mye til før jeg bytter gaver fra kjæresten. Han kan da ikke bli dødelig fornærmet om du sier at du vil bytte til en farge som kler deg bedre?

Skrevet

Jeg tror jeg ville byttet, selv om det skal mye til før jeg bytter gaver fra kjæresten. Han kan da ikke bli dødelig fornærmet om du sier at du vil bytte til en farge som kler deg bedre?

Nei han bli ikke "dødelig fornærmet. Og om han blir det, kommer han ikke til å si eller vise det. Men må bytte en annen gave jeg har fått av ham også, og får litt vondt av ham når han egentlig ha vært så flink med gavene.

Skrevet

Jeg hadde byttet til en farge jeg trivdes med og gitt han forklaringen på hvorfor samtidig som jeg fortalte ham hvor glad jeg var for plagget i seg selv.

Tror jeg kommer til å gjøre det ja. Legger vekt på hvor gla djeg ble for plagget i seg selv!

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg ville beholdt plagget og brukt det innimellom. Noen farger kan man bruke selv om man ikke tror det selv. Jeg liker feks ikke rødt, men får alltid kommentarer om at det er fint når jeg en sjelden gang tar på meg et rødt plagg.

Det er viktig for selvtilliten til mannfolk at man setter pris på omtanke bak et kleskjøp. Ihvertfall hvis man håper på flere slike gaver. Min mann går helt i kjelleren hvis noe blir feil. Da beholder jeg heller et plagg med feil farge.

Skrevet

Jeg ville beholdt plagget og brukt det innimellom. Noen farger kan man bruke selv om man ikke tror det selv. Jeg liker feks ikke rødt, men får alltid kommentarer om at det er fint når jeg en sjelden gang tar på meg et rødt plagg.

Det er viktig for selvtilliten til mannfolk at man setter pris på omtanke bak et kleskjøp. Ihvertfall hvis man håper på flere slike gaver. Min mann går helt i kjelleren hvis noe blir feil. Da beholder jeg heller et plagg med feil farge.

''Det er viktig for selvtilliten til mannfolk at man setter pris på omtanke bak et kleskjøp. Ihvertfall hvis man håper på flere slike gaver. Min mann går helt i kjelleren hvis noe blir feil. Da beholder jeg heller et plagg med feil farge.''

Akkurat her tror jeg du er inne på noe og at mennene våre er litt like på dette området. Er egentlig sikker på han blir litt lei seg, uten å innrømme det om jeg bytter.

Tviler også på at jeg får akkurat det samme plagget i en annen farge og det var en egen detalj på dette plagget som var veldig spesielt for meg. Dette forsvinner jo om jeg bytter.

Nei, jeg har rett og slett ikke hjerte til å bytte, har jeg nå kommet fram til ;)

Skrevet

''Det er viktig for selvtilliten til mannfolk at man setter pris på omtanke bak et kleskjøp.''

Det var litt av en generalisering, gitt. Heldigvis er ikke alle menn like, heller ikke på det området.

Skrevet

Jeg ville beholdt det. Kan du ikke freshe det opp med et skjerf eller et smykke i farge som passer deg bedre?

Enig! Skulle til å foreslå det samme - et fint skjerf i en kledelig farge er en fin nødløsning når man skal gå i et plagg som man egentlig liker..men som man ikke helt kler fargen til. :-)

Gjest Vært heldig så langt
Skrevet

For meg hadde dette vært "enkelt" fordi min xkjæreste har alltid sakt det er greit om jeg ikke liker ting og ønsker å bytte det. Nå har det falt seg slik at jeg har likt hva jeg har fått så tanken har aldri vært der, men han ville altså ikke blitt fornærmet om så hadde skjedd.

Du vet nok best hvordan din kjæreste er som menneske, om han vil bli såret eller om han vil synes det er greit. Og forstå.

Du kan jo si du er veldig begeistret for selve plagget men usikker på fargen, og at du derfor vurderer å bytte i en farge du er mer komfortabel med?

Det er så klart alltid litt trått om vi ikke liker gaver vi får, men jeg synes vel det beste er å få tak i noe vi liker heller enn å prøve å kamuflere plagget fordi vi ikke liker det (med smykker, skjerf og sånn)

Trist hvis menn, og kvinner såklart, føler seg støtt over at smaken nødvendigvis ikke er lik, men heller å prøve å få dem til å forstå enn å unnlate å bruke og at de etterhvert får inntrykk av at vi ikke liker gaven.

Ta en prat du, forklar din iver på selve plagget men usikkerhet på fargen. I allefall hvis alternativet er å la plagget ligge.

Som andre sier, det kan være at du bare trenger å venne deg til fargen også, mange før deg har vært anti-et eller annet, men ved test så har det vist seg å være veldig ok alikavel ;)

Skrevet

En gave fra min mann skal være veldig feil for at jeg skulle bytte den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...