Gjest Trist at ikke de voksne er mer kjærlige Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Facebook kan noen ganger være en veldig positiv ting. En får greie på mye. Nå leser jeg om en ungd.skolegutt som misstrives i beredskapshjemmet sitt. Han sier de aldri er fornøyd med noe, at de alltid klager og en gave han hadde fått til jul av en eller annen fikk han ikke bruke (gir lyd) Han er trist og sier at han vil vekk derfra, at han jo egentlig ville være med familien sin hjemme i jula. Sånt er fryktelig trist å lese Jeg skal ta kontakt med barnevernet og melde inn denne saken, få dem til å love på tro og ære at de aldri sier hvor de har fått infoen fra. (vil ikke at ungdommen skal få restriksjoner på facebook, som en straff for at han plumser ut med sin tristhet) Ille at noen barn skal måtte ha det slik. De unge har det jo vanskelig nok om de ikke skal være hakkekyllinger. Og julaften skal jo være en tid å kose seg på, selvom det gir litt lyd. En facebookmelding lenger ned så er det bilde av gaven, og han skriver at han gleder seg til å begynne å bruke den, med hjerte og greier Håper han får en bedre fremtid i allefall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374003-triste-barn-i-beredskapshjem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til jente med adhd Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Trist å lese. Kjenner jeg får helt vondt. Har tenkt tanken selv på å kontakte barnevernet for å være avlastningsfamilie/fosterfamilie. Men så har vi jo nok utfordringer med vårt eget minstebarn. Hadde nok ikke blitt "godtatt" når vi har et barn med adhd... Da får man vel et stempel som "ikke gode nok foreldre". Kanskje når ungene blir enda større og det (forhåpentligvis) har sett ut til å gå bra med alle 3... Håper bare at de som er slike familier har masse kjærlighet og omsorg å gi... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374003-triste-barn-i-beredskapshjem/#findComment-3276100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest duken Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Trist å lese. Kjenner jeg får helt vondt. Har tenkt tanken selv på å kontakte barnevernet for å være avlastningsfamilie/fosterfamilie. Men så har vi jo nok utfordringer med vårt eget minstebarn. Hadde nok ikke blitt "godtatt" når vi har et barn med adhd... Da får man vel et stempel som "ikke gode nok foreldre". Kanskje når ungene blir enda større og det (forhåpentligvis) har sett ut til å gå bra med alle 3... Håper bare at de som er slike familier har masse kjærlighet og omsorg å gi... ''Håper bare at de som er slike familier har masse kjærlighet og omsorg å gi...'' Dessverre er det nok sånn at en del av disse beredskapsforeldrene og fosterforeldrene bare gjør dette for pengenes skyld. De blir undersøkt og godtatt av Barnevernet til en slik oppgave, men det er nok ingen sak å sitte der å gi et godt inntrykk og si de rette tingene... Samtidig må en være klar over at dette her dreier seg om en ungdom. Pga sin alder (ungdom) kan han være i opprør, ha humørsvingninger, være nærtagende, osv, og gi uttrykk for at "livet suger". Sånn ville det kanskje ha vært om han hadde vært i et annet hjem også. I den alderen kan det meste oppleves kjedelig og leit, spesielt for de som ikke har hatt noen god oppvekst hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374003-triste-barn-i-beredskapshjem/#findComment-3276150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan være du overfortolker Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Nå tolker du dette på din måte. Det han skriver kan også være et uttrykk for savn, sorg og lojalitet ovenfor de biologiske foreldrene - noe som naturlig kommer fram i jula. Barnevernet kan ikke love en melder anonymitet, med mindre den som melder er anonym for barnevernet. Dette pga journalplikt og innsynsrett i egen journal. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374003-triste-barn-i-beredskapshjem/#findComment-3276200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trist at ikke de voksne er mer kjærlige Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Nå tolker du dette på din måte. Det han skriver kan også være et uttrykk for savn, sorg og lojalitet ovenfor de biologiske foreldrene - noe som naturlig kommer fram i jula. Barnevernet kan ikke love en melder anonymitet, med mindre den som melder er anonym for barnevernet. Dette pga journalplikt og innsynsrett i egen journal. Det er klart jeg vet det kan være det. Og det at han ikke får bruke gaven har jeg vurdert som om at "det var for sent på kvelden, for tidlig på morgenen" osv. Tingen er at når ungdommen skriver "de klager alltid på meg, de sier jeg alltid gjør feil, jeg orker ikke dette livet lenger, hvorfor må jeg være her" Da er det helt tydelig, for meg i allefall, at samspillet mellom beredskapshjemmet og ungdommen ikke fungerer tilfredsstillende. I allefall så er sjangsen der for at det ikke gjør det. Og det burde vært tatt en titt på. Selvsagt så skjønner jeg at jeg kun har sett fra en side men endog. En skal ikke la saker ligge fordi barnet allerede er under barnevernets vinger, det kan forekomme dårlige beredskapshjem og fosterhjem der og. Vi skal ikke la oss trygge med at det allerede forekommer ordet "barnevern". Mener jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374003-triste-barn-i-beredskapshjem/#findComment-3276202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest No nick to day Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 ''Håper bare at de som er slike familier har masse kjærlighet og omsorg å gi...'' Dessverre er det nok sånn at en del av disse beredskapsforeldrene og fosterforeldrene bare gjør dette for pengenes skyld. De blir undersøkt og godtatt av Barnevernet til en slik oppgave, men det er nok ingen sak å sitte der å gi et godt inntrykk og si de rette tingene... Samtidig må en være klar over at dette her dreier seg om en ungdom. Pga sin alder (ungdom) kan han være i opprør, ha humørsvingninger, være nærtagende, osv, og gi uttrykk for at "livet suger". Sånn ville det kanskje ha vært om han hadde vært i et annet hjem også. I den alderen kan det meste oppleves kjedelig og leit, spesielt for de som ikke har hatt noen god oppvekst hjemme. _Dessverre er det nok sånn at en del av disse beredskapsforeldrene og fosterforeldrene bare gjør dette for pengenes skyld. De blir undersøkt og godtatt av Barnevernet til en slik oppgave, men det er nok ingen sak å sitte der å gi et godt inntrykk og si de rette tingene..._ Jepp, vi juger så det renner av oss og sier alle de rette tingene slik at vi blir godkjent, er så lett at det er rart ikke flere gjøre det... Er jo skikkelig lett-tjente penger, det å få et barn eller ungdom i hus som har "sekken" full av bagasje det helst skulle vært foruten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374003-triste-barn-i-beredskapshjem/#findComment-3276203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trist at ikke de voksne er mer kjærlige Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Trist å lese. Kjenner jeg får helt vondt. Har tenkt tanken selv på å kontakte barnevernet for å være avlastningsfamilie/fosterfamilie. Men så har vi jo nok utfordringer med vårt eget minstebarn. Hadde nok ikke blitt "godtatt" når vi har et barn med adhd... Da får man vel et stempel som "ikke gode nok foreldre". Kanskje når ungene blir enda større og det (forhåpentligvis) har sett ut til å gå bra med alle 3... Håper bare at de som er slike familier har masse kjærlighet og omsorg å gi... Jeg har også vurdert dette. Jeg skal dog vente til alle mine er såpass voksne at de ikke trenger meg på samme måte som nå. Dessuten så krever en slik "stilling" at jeg går hjemme, og det er jeg ikke klar for ennå. Jeg har en god jobb jeg trives i og som jeg føler jeg trenger for å følge opp mine egne barn. Men en dag i fremtiden håper jeg på å kunne være en god resurs for barn og unge som trenger meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374003-triste-barn-i-beredskapshjem/#findComment-3276204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan være Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Det er klart jeg vet det kan være det. Og det at han ikke får bruke gaven har jeg vurdert som om at "det var for sent på kvelden, for tidlig på morgenen" osv. Tingen er at når ungdommen skriver "de klager alltid på meg, de sier jeg alltid gjør feil, jeg orker ikke dette livet lenger, hvorfor må jeg være her" Da er det helt tydelig, for meg i allefall, at samspillet mellom beredskapshjemmet og ungdommen ikke fungerer tilfredsstillende. I allefall så er sjangsen der for at det ikke gjør det. Og det burde vært tatt en titt på. Selvsagt så skjønner jeg at jeg kun har sett fra en side men endog. En skal ikke la saker ligge fordi barnet allerede er under barnevernets vinger, det kan forekomme dårlige beredskapshjem og fosterhjem der og. Vi skal ikke la oss trygge med at det allerede forekommer ordet "barnevern". Mener jeg. Du kan gripe inn. Det kan være det riktige å gjøre det. På en eller annen måte. Han ber jo om at noen skal bry seg. Regner med han har fått noe respons. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374003-triste-barn-i-beredskapshjem/#findComment-3276205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest samarbeidspartner til bv Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Det er klart jeg vet det kan være det. Og det at han ikke får bruke gaven har jeg vurdert som om at "det var for sent på kvelden, for tidlig på morgenen" osv. Tingen er at når ungdommen skriver "de klager alltid på meg, de sier jeg alltid gjør feil, jeg orker ikke dette livet lenger, hvorfor må jeg være her" Da er det helt tydelig, for meg i allefall, at samspillet mellom beredskapshjemmet og ungdommen ikke fungerer tilfredsstillende. I allefall så er sjangsen der for at det ikke gjør det. Og det burde vært tatt en titt på. Selvsagt så skjønner jeg at jeg kun har sett fra en side men endog. En skal ikke la saker ligge fordi barnet allerede er under barnevernets vinger, det kan forekomme dårlige beredskapshjem og fosterhjem der og. Vi skal ikke la oss trygge med at det allerede forekommer ordet "barnevern". Mener jeg. Barnevernet gjør mange feil, og etter min mening er de modne for en stor endring. Det er viktig at man stiller spørsmålstegn ved deres avgjørelser i mange saker. Fosterhjem og beredskapshjem fungerer slett ikke alltid tilfredsstillende heller. Jeg syns du skal melde fra om gutten. Var jeg deg ville jeg ikke sagt at du har lest det på facebook, formuler det heller på en annen måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374003-triste-barn-i-beredskapshjem/#findComment-3276221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest samarbeidspartner til bv Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Trist å lese. Kjenner jeg får helt vondt. Har tenkt tanken selv på å kontakte barnevernet for å være avlastningsfamilie/fosterfamilie. Men så har vi jo nok utfordringer med vårt eget minstebarn. Hadde nok ikke blitt "godtatt" når vi har et barn med adhd... Da får man vel et stempel som "ikke gode nok foreldre". Kanskje når ungene blir enda større og det (forhåpentligvis) har sett ut til å gå bra med alle 3... Håper bare at de som er slike familier har masse kjærlighet og omsorg å gi... Stempler barnevernet dere som "ikke gode nok foreldre" dersom dere har et barn med adhd?? I så tilfelle er ikke barnevernet hos dere grundig nok skolert på hva adhd er. Trist hvis det er tilfelle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374003-triste-barn-i-beredskapshjem/#findComment-3276222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Hvorfor tror du at gutten ikke har det bra i dette beredskapshjemmet? At fosterforeldrene er lite kjærlige og omtenksomme? Jeg skjønner at denne facebookoppdateringen var trist og du kanskje på et vis tolket det som et nødrop. Det behøver ikke være slik. Men at gutten lengter hjem er naturlig, og han har sikkert ikke flyttet hjemmefra frivillig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374003-triste-barn-i-beredskapshjem/#findComment-3276237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trist at ikke de voksne er mer kjærlige Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Hvorfor tror du at gutten ikke har det bra i dette beredskapshjemmet? At fosterforeldrene er lite kjærlige og omtenksomme? Jeg skjønner at denne facebookoppdateringen var trist og du kanskje på et vis tolket det som et nødrop. Det behøver ikke være slik. Men at gutten lengter hjem er naturlig, og han har sikkert ikke flyttet hjemmefra frivillig. Det har jeg jo skrevet i andre svar i tråden her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374003-triste-barn-i-beredskapshjem/#findComment-3276245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Det er klart jeg vet det kan være det. Og det at han ikke får bruke gaven har jeg vurdert som om at "det var for sent på kvelden, for tidlig på morgenen" osv. Tingen er at når ungdommen skriver "de klager alltid på meg, de sier jeg alltid gjør feil, jeg orker ikke dette livet lenger, hvorfor må jeg være her" Da er det helt tydelig, for meg i allefall, at samspillet mellom beredskapshjemmet og ungdommen ikke fungerer tilfredsstillende. I allefall så er sjangsen der for at det ikke gjør det. Og det burde vært tatt en titt på. Selvsagt så skjønner jeg at jeg kun har sett fra en side men endog. En skal ikke la saker ligge fordi barnet allerede er under barnevernets vinger, det kan forekomme dårlige beredskapshjem og fosterhjem der og. Vi skal ikke la oss trygge med at det allerede forekommer ordet "barnevern". Mener jeg. '' Tingen er at når ungdommen skriver "de klager alltid på meg, de sier jeg alltid gjør feil, jeg orker ikke dette livet lenger, hvorfor må jeg være her" Da er det helt tydelig, for meg i allefall, at samspillet mellom beredskapshjemmet og ungdommen ikke fungerer tilfredsstillende. I allefall så er sjangsen der for at det ikke gjør det. Og det burde vært tatt en titt på. Selvsagt så skjønner jeg at jeg kun har sett fra en side men endog. '' Jeg har hatt 4 barn i tenårene og alle dem har vel hatt perioder hvor de kunne kommet med fraser lik det som er nevnt ovenfor. Spesielt i perioder hvor vi voksne har måttet sette grenser eller gjort oss upopulære på annet vis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374003-triste-barn-i-beredskapshjem/#findComment-3276253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 '' Tingen er at når ungdommen skriver "de klager alltid på meg, de sier jeg alltid gjør feil, jeg orker ikke dette livet lenger, hvorfor må jeg være her" Da er det helt tydelig, for meg i allefall, at samspillet mellom beredskapshjemmet og ungdommen ikke fungerer tilfredsstillende. I allefall så er sjangsen der for at det ikke gjør det. Og det burde vært tatt en titt på. Selvsagt så skjønner jeg at jeg kun har sett fra en side men endog. '' Jeg har hatt 4 barn i tenårene og alle dem har vel hatt perioder hvor de kunne kommet med fraser lik det som er nevnt ovenfor. Spesielt i perioder hvor vi voksne har måttet sette grenser eller gjort oss upopulære på annet vis. Jeg kjenner også flere ungdommer som fort kunne ha skrevet det samme om sine foreldre. FB fungerer jo ofte som et sted ungdom kan få utløp for frustrasjon. Som en annen i denne tråden sier så kan det i denne saken også være lojalitetshensyn med i bildet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374003-triste-barn-i-beredskapshjem/#findComment-3276261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest duken Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 _Dessverre er det nok sånn at en del av disse beredskapsforeldrene og fosterforeldrene bare gjør dette for pengenes skyld. De blir undersøkt og godtatt av Barnevernet til en slik oppgave, men det er nok ingen sak å sitte der å gi et godt inntrykk og si de rette tingene..._ Jepp, vi juger så det renner av oss og sier alle de rette tingene slik at vi blir godkjent, er så lett at det er rart ikke flere gjøre det... Er jo skikkelig lett-tjente penger, det å få et barn eller ungdom i hus som har "sekken" full av bagasje det helst skulle vært foruten. Hæ? Spist orm, eller? Sååå vanvittig nærtagende! Jeg skrev at det sikkert var sånn for mange. Men du gav ikke akkurat noe bedre inntrykk av besøksforeldre/fosterforeldre (som jeg regner med at du er). Men en så ustabil og skjør psyke som du viser her, burde du holde deg laaaangt unna barn! Det er stor sjanse for at du gjør enda mer skade på de stakkars barna enn at du gagner dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374003-triste-barn-i-beredskapshjem/#findComment-3276664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest No nick to day Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hæ? Spist orm, eller? Sååå vanvittig nærtagende! Jeg skrev at det sikkert var sånn for mange. Men du gav ikke akkurat noe bedre inntrykk av besøksforeldre/fosterforeldre (som jeg regner med at du er). Men en så ustabil og skjør psyke som du viser her, burde du holde deg laaaangt unna barn! Det er stor sjanse for at du gjør enda mer skade på de stakkars barna enn at du gagner dem. Uttaler deg om mye rart du ikke har greie på du. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374003-triste-barn-i-beredskapshjem/#findComment-3294851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest duken Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Uttaler deg om mye rart du ikke har greie på du. Jeg, ja? Ja, der har du meg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374003-triste-barn-i-beredskapshjem/#findComment-3295291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.