Gå til innhold

FU: Måler dere blodtrykket?

Anbefalte innlegg

Måler dere blodtrykket?

Hvor ofte gjøres dette?

Kun hos legen, eller med blodtrykksmåler hjemme?

Går du på blodtrykksmedisin/ evt. fra hvilken alder startet du?

Jeg lurer på om det er vanlig med for høyt blodtrykk? Vi har nylig hatt et par skremmende opplevelser med for høyt blodtrykk i familien (voksne). De det gjelder hadde på ingen måte noen mistanke om at de hadde for høyt blodtrykk, før de maste seg til en sjekk hos legen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374044-fu-m%C3%A5ler-dere-blodtrykket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Godt å høre :) De fikk litt panikk sist jeg var på sykehuset og det var 90 over 40. Det var opp å sitte i senga og drikke tre glass vann øyeblikkelig og det var midt på natta for meg ;)

Undertrykk på 40 høres veldig lavt ut, men f.eks. 90/60 er ganske normalt for meg.

Gjest Høstløv

Jeg får målt blodtrykket hver gang jeg er hos legen, det er det første hun gjør hver gang jeg er til konsultasjon.

Blodtrykket mitt har alltid ligget litt lavt på omkring 110 over 60, i mai var det xxx over 45, siste gang var det på 130 over 90, alle verdiene er innenfor normalområdet.

Jeg har aldri brukt blodtrykksmedisin.

Har ikke målt blodtrykket siden jeg gikk gravid med hun som når er 11 år. Burde kanskje gjort det da det har vært i høyt normalområde.

Jeg har heller ikke målt det siden Ålesund brant, sånn ca... Herregud, jeg ble skremt av den blodtrykksmåleren jeg prøvde i dag. Den viste ca 160/100!

Jeg har heller ikke målt det siden Ålesund brant, sånn ca... Herregud, jeg ble skremt av den blodtrykksmåleren jeg prøvde i dag. Den viste ca 160/100!

Du vet det sikkert, men du kan ikke nødvendigvis stole på målinger utført med apparater beregnet på hjemmebruk.

Annonse

''Herregud, jeg ble skremt av den blodtrykksmåleren jeg prøvde i dag. Den viste ca 160/100!''