Gå til innhold

Glassfugler til juletreet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest SiriKari

Anbefaler deg å se i bruktbutikker, loppemarked eller antifortetninger. Jeg har selv minner fra slike fugler i barndommen, og har fått tak i fire stykk, ved å lete på disse stedene. Det tok litt tid, og de koster ca 150 kr stykk. Iallfall de jeg fant i antikforetningen Men på loppis kan man jo være heldig. Men for meg var det verdt å betale 150 kr for litt nostalgi.

jeg vil gjerne ha flere, og leter villig videre.

Lykke til.

Jeg kjøpte i fjor noen nye fugler som ligner på dem i linken under her, men jeg har helt glemt hvor. Antageligvis var det i en sånn rådyr sjappe med interiør i "landlig sjarm"/shabby chic-stil, eller kanskje Galsmagasinet i Oslo?

http://www.rondane-bruktogantikk.com/catalog/images/julefuglrodblank121211.jpg

Annonse

Jeg kjøpte i fjor noen nye fugler som ligner på dem i linken under her, men jeg har helt glemt hvor. Antageligvis var det i en sånn rådyr sjappe med interiør i "landlig sjarm"/shabby chic-stil, eller kanskje Galsmagasinet i Oslo?

Jepp. Glassmagasinet har dem.

Galsmagasinet, det var en artig skrivefeil. Spesielt ved juletider ;-)

Gjest Nostalgisk jul

vi har kjøpt sånne fugler, ikke i tykt glass, men i sånn tynt metall-lignende som knuser som glass.. kjøpte de på plantasjen, og de er helt like de vi hadde på treet når jeg var liten.

Takk for tips! Ja, det er akkurat dem jeg er på jakt etter! Barndomsjuleminner...

Har snakket med Plantasjen i dag, men de hadde ikke nå. Det kommer sikkert flere til neste jul...får vi håpe.

Godt nytt år til deg!

Gjest Nostalgisk jul

Yes, det er akkurat disse jeg er ute etter. De finnes også med forskjellige farger.

Jeg har vært innom Glassmagasinet. Der hadde de to små forlatte fugler i dårlig kvalitet (men jeg kjøpte dem likevel i mangel av noe bedre). Jeg har imidlertid klart å spore opp en butikk på St.Hanshaugen i Oslo (Nytt og Shabby) som har to igjen til kr. 150 stk. Kanskje litt mye å bruke på et stykke julepynt...kjenner at jeg har fått skikkelig hang-up på hele prosjektet!

Takk for tipsene dine...de førte meg i riktig retning!

Annonse

Gjest Nostalgisk jul

På www.qxl.no er det stadig slike lagt ut til salg (auksjon), under antikviteter - julepynt. :o)

Thanks Lillemus! Jeg fant også noen på disse auksjonsstedene. Jeg er dessverre ikke så kyndig på hvordan man går frem for å legge inn bud. Nå har jeg fått div. tips som jeg skal sjekke ut. Kanskje må jeg smøre meg med tålmodighet og håpe at butikkene bugner av glassfugler neste jul!

Det er lov å håpe!

Godt nytt år!

Gjest Nostalgisk jul

Anbefaler deg å se i bruktbutikker, loppemarked eller antifortetninger. Jeg har selv minner fra slike fugler i barndommen, og har fått tak i fire stykk, ved å lete på disse stedene. Det tok litt tid, og de koster ca 150 kr stykk. Iallfall de jeg fant i antikforetningen Men på loppis kan man jo være heldig. Men for meg var det verdt å betale 150 kr for litt nostalgi.

jeg vil gjerne ha flere, og leter villig videre.

Lykke til.

Jeg skal absolutt kaste meg over loppis og bruktmarked i tiden som kommer. Har snakket med en bruktforretning i dag som hadde to små fugler til kr. 150 stk.

Jeg ble stoppet av mitt alter ego like utenfor butikken :o) Det ble altså ikke fugler på meg i dag.

Jeg har fått skikkelig hang-up på prosjektet og må kanskje styre meg litt :o) Jeg skal sjekke på to bruktmarkeder her i Oslo (Vestkanttorget og Birkelunden). Kanskje er jeg heldig. Jeg har fått andre tips i tråden som kan tyde på at de selges i vanlige butikker før jul.

Jeg må smøre meg med tålmodighet tror jeg og heller være på utkikk til neste år.

Gjest Nostalgisk jul

De har jeg sett på glassmagasinet, trur eg

Thanks cathlin,

Jeg tok turen til Glassmagasinet og etter litt frem og tilbake fant de ansatte to bortgjemte fugler. De var litt "billige" i finishen og heller ikke særlig dyre. Regelrett litt halvstygge og samlebåndspregede. Det var 50% på all julepynt så de kostet ikke noen herregård. Jeg kjøpte dem som en nødløsning, men vil fortsette å være på utkikk etter noen litt finere fugler.

Ønsker deg alt godt i det nye året :o)

Yes, det er akkurat disse jeg er ute etter. De finnes også med forskjellige farger.

Jeg har vært innom Glassmagasinet. Der hadde de to små forlatte fugler i dårlig kvalitet (men jeg kjøpte dem likevel i mangel av noe bedre). Jeg har imidlertid klart å spore opp en butikk på St.Hanshaugen i Oslo (Nytt og Shabby) som har to igjen til kr. 150 stk. Kanskje litt mye å bruke på et stykke julepynt...kjenner at jeg har fått skikkelig hang-up på hele prosjektet!

Takk for tipsene dine...de førte meg i riktig retning!

Så bra at du fant noe :-)

Hvis man satser på å beholde pynten og ikke bytte den ut, så blir ikke 150 kroner sånn kjempemye fordelt over mange år.

Det finnes fortsatt i slekta julepynt fra før 2. verdenskrig (dessverre ikke på mitt tre), så tar man godt vare på det, kan det vare lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...