Gå til innhold

Dagmar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjett om! Da vi våkna 1.januar -92 var alt rundt oss rasert...langt verre enn denne orkanen her. Husker vi var hos besteforeldrene mine i romsdalen og skulle kjøre hjem til sunnmøre. Kan ikke beskrive hvor merkelig det var å kjøre hjem og se alle ødeleggelsene.. Svære båter langt oppe på land, hustak som hadde falt av (ikke fra bolighus, selv om det også skjedde noen steder), hele båthavner med moloer som var knust til pinneved... trær i veien overalt osv.. Surrealistisk!

Da vi kom hjem var vi lettet over at huset sto ;) Mønet på låvetaket og noe på naustet hadde blitt ødelagt (bodde i Oslo den gangen, så var bare hjemme hod foreldrene mine på juleferie). Foreldrene mine har mye skog, og hele skogområder var raserte... alle trærne lå nede. Helt merkelig å oppleve!

Du husker det også, ser jeg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374057-dagmar/page/2/#findComment-3277118
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Jeg er glad jeg ikke var hjemme da Dagmar kom på besøk her jeg bor. Vi mangler låvetak, hadde ikke strøm fra søndag kveld til onsdag kveld, paviljongen vår er ikke mer (eller stativet er ikke mer), naboer mangler låvetak. Vi mistet heldigvis ikke all den hjemmelaget maten sambo har laget (pølser, spekepølser, biff m.m)

Heldigvis ble ingen skadet her! Bølgeblikk fra slike tak er livsfarlig, epletrær var kuttet rett av.

Men hva betyr strømbrudd når en familie opplevde totalbrann, brannsjefen ble skadet under etterslokking, en mann døde under opprydning av trær, en mann ble gravlagt i dag, de kom ikke igjenom til nødnummeret (det kunne fått dødelig utgang uansett, men den panikken når du ikke kommer frem og noen er svært alvorlig akutt syk, huff).

Så nå nyter jeg at det er stille ute og kaldt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374057-dagmar/page/2/#findComment-3278280
Del på andre sider

Gjett om! Da vi våkna 1.januar -92 var alt rundt oss rasert...langt verre enn denne orkanen her. Husker vi var hos besteforeldrene mine i romsdalen og skulle kjøre hjem til sunnmøre. Kan ikke beskrive hvor merkelig det var å kjøre hjem og se alle ødeleggelsene.. Svære båter langt oppe på land, hustak som hadde falt av (ikke fra bolighus, selv om det også skjedde noen steder), hele båthavner med moloer som var knust til pinneved... trær i veien overalt osv.. Surrealistisk!

Da vi kom hjem var vi lettet over at huset sto ;) Mønet på låvetaket og noe på naustet hadde blitt ødelagt (bodde i Oslo den gangen, så var bare hjemme hod foreldrene mine på juleferie). Foreldrene mine har mye skog, og hele skogområder var raserte... alle trærne lå nede. Helt merkelig å oppleve!

Jeg husker ikke 92, men jeg har vært i Florida med tornado, jeg tok Dagmar ganske rolig, selv om det blåste bra der jeg befant meg også. ;o)

Sambo måtte sitte pal i buss med påløpende tornadovarsel og sjåfør klar til å kjøre avgårde, så han leet ikke ett øyelokk en gang nå, he he. Huff.

(men det skjedde endel trist i nærmiljø, det går jo innpå meg)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374057-dagmar/page/2/#findComment-3278286
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1325282597' post='4696734]

Jeg husker ikke 92, men jeg har vært i Florida med tornado, jeg tok Dagmar ganske rolig, selv om det blåste bra der jeg befant meg også. ;o)

Sambo måtte sitte pal i buss med påløpende tornadovarsel og sjåfør klar til å kjøre avgårde, så han leet ikke ett øyelokk en gang nå, he he. Huff.

(men det skjedde endel trist i nærmiljø, det går jo innpå meg)

Har man opplevd tornadoer, så tåler man en orkan eller to :P

Dagen etter Dagmar kom restene av stormen.. og det var også ganske heftig, men da leet ikke ungene på øyelokkene engang ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374057-dagmar/page/2/#findComment-3278386
Del på andre sider

Har man opplevd tornadoer, så tåler man en orkan eller to :P

Dagen etter Dagmar kom restene av stormen.. og det var også ganske heftig, men da leet ikke ungene på øyelokkene engang ;)

Jeg så heldigvis bare ødeleggelsene av tornadoen, men her hjemme kunne jeg jo ha gjemt under en fjellstikker eller noe, der var det jo bare flatt jo! ;o)

Det blåser kraftig her også, men vi har mer le, jeg skal innrømme at jeg var litt småredd da jeg var alene noen timer.

Nå er jo været flott her hos meg, men ser jeg rundt meg så er det jo trær og rundballer overalt. Er været bra i morgen skal jeg ut å gå, ta litt bilder, så kan jeg vise barnebarna Dagmar når den tid kommer, he he. (har feiret med besteforeldre jeg i jula og det var myyyyyye verre før, hi hi)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374057-dagmar/page/2/#findComment-3278392
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...