Gå til innhold

Dere med flere barn, i alderen 5-13

Gjest Bare jeg som blir sliten av ferier...

Anbefalte innlegg

Gjest Bare jeg som blir sliten av ferier...

Hvor mye krangler dere med ungene....?

Føler hver dag er full av konflikter. erd et ikke søskenkrangling er det unger som tøyer grensene noe veldig og oss foreldre som irettesetter og kjefter.....

Tar meg i å legge merke til det de få gangene ungene faktisk LEKER og det er harmoni....snarere unntaket enn regelen.

Prøver å rose, prøver å være positiv, prøver å finne på hyggelige ting, men det meste ender i konflikter på en eller annen måte og jeg blir så sliten.

Er dette alderen??? Er det oss forledre?? Begge er veldig viljesterke unger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374070-dere-med-flere-barn-i-alderen-5-13/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en paa seks aar og en under to. Jeg gruer meg til ferier fra skolen. Jo lengre, jo verre. Selvfoelgelig er det koselig med litt tid sammen, men i det store og det hele bruker seks-aaringen tiden paa aa krangle med oss voksne, stresse opp lillesoestra og mase, mase, mase. Enkelte dager er bedre og hyggeligere enn andre, heldigvis :)

Jeg har tre døtre på 7, 11 og 14...ønsker dem dit pepper'n gror innimellom jeg også :P

De kan krangle og slåss så busta fyker, for så å være bestevenner i neste øyeblikk.... Jeg prøver å ta tak i det med det samme jeg værer negativ stemning... men greier det ikke alltid, nei ;)

Har to på 8 og 10, og føler det i mellom slik jeg og.

Har innsett at rolig idyll hjemme knapt eksisterer, og vi må ut og i aktivitet når vi har fri. Og det bør ikke ta for lang tid før vi kommer oss ut, da får barna brakkesyke og vil ikke ut overhodet....

Annonse

Gjest Her også

Har to stk - med 4 år mellom. De er så å si voksne nå - men da de var barn var de gode venner. Kranglet sjelden. Trengte sjelden å kjeftes på - verken hjemme eller ute.

Beklager :P

Sånn var det her med mine barn også. Jeg har lurt på om en aldersforskjell på 4 år er det ideelle.

Selv har jeg en søster og en bror, der det bare er ett år mellom oss. Vi sloss hele tiden.

Vi har tre barn. De er 6, 10 og 12 år gamle. Og ja, det er tidvis mye krangling.

Jeg prøver å gripe fatt i de gode øyeblikkene, og roser ungene når de leker fint sammen, når de behandler hverandre fint og når de er rolige.

Jeg synes faktisk det fungerer bedre og bedre :)

Min erfaring er også at ungene krangler mindre når vi har ferie og det ikke er andre barn tilgjengelige. Det er nesten så jeg mistenker at de forstår at de ikke har andre enn hverandre å leke med, og dermed må oppføre seg ;)

Her og, tvillinger på sju. De har regjert familien i sju år... Men det går rette veien nå. Ingen takler kranglinga deres mer og de har begynt å ta inn over seg at de får alle mot seg om de starter opp noe tull. For noen dager siden lekte de sammen (!!!) med et barn til i mange timer, uten noe mer spetakkel enn et par høylydte utbrudd. Det er rekord! (Vi planla faktisk å stjele med oss det barnet som syntes å ha sånn mirakuløs virkning på våre...) ;0P

Har to stk - med 4 år mellom. De er så å si voksne nå - men da de var barn var de gode venner. Kranglet sjelden. Trengte sjelden å kjeftes på - verken hjemme eller ute.

Beklager :P

Går'an det'a?

Mine barn krangler og knuffer mye, men de har mye hygge og moro sammen også. Slik var det med søsteren min og meg i oppveksten også, vi kranglet fælt :/. Hun var eldst (3,5 år), og ofte ikke snill med meg, syntes jeg.

Men mannen min og jeg krangler lite, da :-)).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...