Gå til innhold

velkomstdrink og snacks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal holde en fest i begynnelsen av januar. Har tenkt å servere velkomstdrink når gjestene kommer og ha snacks til. Noen som har ideer til noe som er lettvint, godt og originalt? Drinkene skal ikke være for sterke siden gjestene skal ha lam og rødvin til middag. Jeg har ikke tenkt å ha forrett, og har allerede laget vaniljeis til dessert. Hva passer bra til vaniljeis og hva skal jeg servere til kaffen? Holder det med likør eller bør jeg ha konjak også?

Fortsetter under...

Persille1365381127
Skrevet

Cognac til kaffen, varme bær, sjokoladesaus og daimkuler til isen.

Jeg ville gått for champagne eller musserende før maten, og enkle ting som nøtter & chips.

Skrevet

Prosecco til folket når de kommer. Og kanskje bare litt nøtter og sånt? Hvis du vil imponere lager du små toaster med forskjellig stæsj på - urtekrem, spekeskinke, tomat, fois gras eller noe annet godt.

Cognac og likør hører med hvis du først skal servere noe til kaffen, synes jeg. Støtter forslaget til Persille om varme bær til is.

hidi, the scorpion
Skrevet

Da serverer du rusbrus i forskjellige farger + drikke uten alkohol;)

Gjest annlovinda
Skrevet

Prosecco til folket når de kommer. Og kanskje bare litt nøtter og sånt? Hvis du vil imponere lager du små toaster med forskjellig stæsj på - urtekrem, spekeskinke, tomat, fois gras eller noe annet godt.

Cognac og likør hører med hvis du først skal servere noe til kaffen, synes jeg. Støtter forslaget til Persille om varme bær til is.

Nå for 3 året på rad til nyttårsaften skal jeg lage den nydelige karamellpuddingen, etter din oppskrift :)

Må jo innrømme jeg har laget den ved andre anledninger gjennom årene også da :) og den blir alltid så utrolig godt mottatt, og tomt blir det også alltid :)

Skrevet

Små toaster var et godt forslag;-). Hva er prosecco?

Annonse

Gjest mmmmhmmmmmmm
Skrevet

Ta en sånn amerikansk punchbolle hvor man forsyner seg med øse.

Skrevet

Da serverer du rusbrus i forskjellige farger + drikke uten alkohol;)

Alkoholfri drikke blir selvfølgelig tilbudt, men rusbrus liker jeg ikke.

Skrevet

Cognac til kaffen, varme bær, sjokoladesaus og daimkuler til isen.

Jeg ville gått for champagne eller musserende før maten, og enkle ting som nøtter & chips.

sjokoladesaus hadde jeg tenkt å lage, men er ikke sikker på varme bær. Skal egentlig ha noe mer til dessert som fruktsalat,oster, pudding eller l.

Skrevet

Ta en sånn amerikansk punchbolle hvor man forsyner seg med øse.

Jeg visste ikke at det var amerikansk, men jeg har ikke tenkt å ha det denne gangen.

Skrevet

Italiensk sprudlevatn ;)

Skrevet

Nå for 3 året på rad til nyttårsaften skal jeg lage den nydelige karamellpuddingen, etter din oppskrift :)

Må jo innrømme jeg har laget den ved andre anledninger gjennom årene også da :) og den blir alltid så utrolig godt mottatt, og tomt blir det også alltid :)

Wiii! Så hyggelig å høre! :)

Skrevet

Italiensk (billig!) "champagne". :)

Annonse

hidi, the scorpion
Skrevet

Alkoholfri drikke blir selvfølgelig tilbudt, men rusbrus liker jeg ikke.

''Alkoholfri drikke blir selvfølgelig tilbudt, men rusbrus liker jeg ikke.''

Da mikser du noe sammen som du liker;)

Skrevet

''Alkoholfri drikke blir selvfølgelig tilbudt, men rusbrus liker jeg ikke.''

Da mikser du noe sammen som du liker;)

''Da mikser du noe sammen som du liker;)''

Det er da ikke nødvendig å mikse noe, de fleste synes det er utmerket med vin, gjerne musserende, eller mineralvann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...