Gjest Pilka Skrevet 27. desember 2011 Skrevet 27. desember 2011 Skal holde en fest i begynnelsen av januar. Har tenkt å servere velkomstdrink når gjestene kommer og ha snacks til. Noen som har ideer til noe som er lettvint, godt og originalt? Drinkene skal ikke være for sterke siden gjestene skal ha lam og rødvin til middag. Jeg har ikke tenkt å ha forrett, og har allerede laget vaniljeis til dessert. Hva passer bra til vaniljeis og hva skal jeg servere til kaffen? Holder det med likør eller bør jeg ha konjak også? 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 27. desember 2011 Skrevet 27. desember 2011 Cognac til kaffen, varme bær, sjokoladesaus og daimkuler til isen. Jeg ville gått for champagne eller musserende før maten, og enkle ting som nøtter & chips. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Prosecco til folket når de kommer. Og kanskje bare litt nøtter og sånt? Hvis du vil imponere lager du små toaster med forskjellig stæsj på - urtekrem, spekeskinke, tomat, fois gras eller noe annet godt. Cognac og likør hører med hvis du først skal servere noe til kaffen, synes jeg. Støtter forslaget til Persille om varme bær til is. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Da serverer du rusbrus i forskjellige farger + drikke uten alkohol;) 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Prosecco til folket når de kommer. Og kanskje bare litt nøtter og sånt? Hvis du vil imponere lager du små toaster med forskjellig stæsj på - urtekrem, spekeskinke, tomat, fois gras eller noe annet godt. Cognac og likør hører med hvis du først skal servere noe til kaffen, synes jeg. Støtter forslaget til Persille om varme bær til is. Nå for 3 året på rad til nyttårsaften skal jeg lage den nydelige karamellpuddingen, etter din oppskrift Må jo innrømme jeg har laget den ved andre anledninger gjennom årene også da og den blir alltid så utrolig godt mottatt, og tomt blir det også alltid 0 Siter
Gjest Pilka Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Prosecco til folket når de kommer. Og kanskje bare litt nøtter og sånt? Hvis du vil imponere lager du små toaster med forskjellig stæsj på - urtekrem, spekeskinke, tomat, fois gras eller noe annet godt. Cognac og likør hører med hvis du først skal servere noe til kaffen, synes jeg. Støtter forslaget til Persille om varme bær til is. Små toaster var et godt forslag;-). Hva er prosecco? 0 Siter
Gjest mmmmhmmmmmmm Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Ta en sånn amerikansk punchbolle hvor man forsyner seg med øse. 0 Siter
Gjest Pilka Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Da serverer du rusbrus i forskjellige farger + drikke uten alkohol;) Alkoholfri drikke blir selvfølgelig tilbudt, men rusbrus liker jeg ikke. 0 Siter
Gjest Pilka Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Cognac til kaffen, varme bær, sjokoladesaus og daimkuler til isen. Jeg ville gått for champagne eller musserende før maten, og enkle ting som nøtter & chips. sjokoladesaus hadde jeg tenkt å lage, men er ikke sikker på varme bær. Skal egentlig ha noe mer til dessert som fruktsalat,oster, pudding eller l. 0 Siter
Gjest Pilka Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Ta en sånn amerikansk punchbolle hvor man forsyner seg med øse. Jeg visste ikke at det var amerikansk, men jeg har ikke tenkt å ha det denne gangen. 0 Siter
Gjest precis Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Små toaster var et godt forslag;-). Hva er prosecco? Italiensk sprudlevatn 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Nå for 3 året på rad til nyttårsaften skal jeg lage den nydelige karamellpuddingen, etter din oppskrift Må jo innrømme jeg har laget den ved andre anledninger gjennom årene også da og den blir alltid så utrolig godt mottatt, og tomt blir det også alltid Wiii! Så hyggelig å høre! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Små toaster var et godt forslag;-). Hva er prosecco? Italiensk (billig!) "champagne". 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. desember 2011 Skrevet 28. desember 2011 Musserende blir aldri feil :-) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 29. desember 2011 Skrevet 29. desember 2011 Alkoholfri drikke blir selvfølgelig tilbudt, men rusbrus liker jeg ikke. ''Alkoholfri drikke blir selvfølgelig tilbudt, men rusbrus liker jeg ikke.'' Da mikser du noe sammen som du liker;) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. desember 2011 Skrevet 29. desember 2011 ''Alkoholfri drikke blir selvfølgelig tilbudt, men rusbrus liker jeg ikke.'' Da mikser du noe sammen som du liker;) ''Da mikser du noe sammen som du liker;)'' Det er da ikke nødvendig å mikse noe, de fleste synes det er utmerket med vin, gjerne musserende, eller mineralvann. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.