Gå til innhold

Både koldtbord og glass :)

Anbefalte innlegg

Kalkun?? Vi pleier å ha Raclette, jeg trodde det var det som er standard nyttårsmat? ;-)

Å, det er godt. Det hadde vi nyttårsaften i fjor, men da var vi alene :o) Syns det virker som nesten alle har kalkun nå for tida, og tenkte de ble skuffet om de ikke fikk det :o)

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

13

• morsan

4

• jubalong70

2

• Kalevaala

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Vinglass med stett er OK til både vin, øl og mineralvann. Og koldtbord er supert (og ganske vanlig) på nyttårsaften. Jeg tipper det er flere koldtbord enn kalkuner rundt på nyttårsfeiringene i landet...

Takk for svar :o)Tenkte kanskje det ikke var "bra" nok med koldtbord :o)

Selvfølgelig må du ikke servere kalkun - hvor har du det fra? De fleste serverer ikke kalkun, for å si det sånn.

Du bruker dessuten de glassene du har.

Jeg bare innbiller meg at de fleste bruker det nå. Jeg er ikke vant med det selv :o)

Du bruker selvfølgelig de glassene du har, fasongen spiller ingen rolle så lenge størrelsen passer sånn omtrent (ikke drammeglass til øl eller omvendt, hvis du skjønner hva jeg mener).

Koldtbord passer utmerket hvis det er en del gjester. For meg er kalkun julemiddag. Dessuten er det ingen regler for sånt.

Takk for svar :o)

Annonse

En vinekspert jeg hørte på på radio mente at de høye, smale glassene som mange brukte til hvitvin bare burde brukes til sjampis. Husker ikke helt argumentasjonen, men var vel noe med luft osv som ggjorde at hvitvin kan smake surt i høye, smale glass.

Vi bruker samme glass til rødvin og hvitvin hjemme, og jeg er helt enig i at duften (bouquet'en, heter det vel) kommer dårlig frem i fløyteglass.

Gjest Hulderen

Jeg har ikke lest hele tåden, så det er mulig du har fått dette svaret før.

Hva slags vinglass har du? Det går fint å servere øl i rødvinsglass, for ølglass med stett og rødvinsglass er ganske like. Men øl i hvitvinsglass blir feil. Da er det bedre at du kjøper noen billige ølglass, gjerne engangs for den del.

Koldtbord er flott nyttårsmat.

Jeg har ikke lest hele tåden, så det er mulig du har fått dette svaret før.

Hva slags vinglass har du? Det går fint å servere øl i rødvinsglass, for ølglass med stett og rødvinsglass er ganske like. Men øl i hvitvinsglass blir feil. Da er det bedre at du kjøper noen billige ølglass, gjerne engangs for den del.

Koldtbord er flott nyttårsmat.

Vi har "vanlige" rødvinsglass. Vet ikke hvilket merke det er ettersom samboeren hadde dem fra før. Jeg har også Tangen øl/rødvinsglass, men de er foreløbig pakket bort, og jeg vet ikke helt hvor :o)

Annonse

Gjest Hulderen

Vi har "vanlige" rødvinsglass. Vet ikke hvilket merke det er ettersom samboeren hadde dem fra før. Jeg har også Tangen øl/rødvinsglass, men de er foreløbig pakket bort, og jeg vet ikke helt hvor :o)

Vanlige rødvinsglass går bra. Lykke til med festen :-)

Nei, men kom over noen tråder da jeg søkte på nett, og da ble jo folk utskjelt om de serverte brus i vinglass f.eks. Vil jo ikke at gjestene skal synes jeg er helt på jordet. Haha. Og om folk kanskje ikke syntes koldtbord var fint nok på nyttårsaften.

*hehe* Om folk synes det er på randen av verdens undergang å få servert brus i ølglass så synes jeg nesten synd på dem. ;o)

Nei, men kom over noen tråder da jeg søkte på nett, og da ble jo folk utskjelt om de serverte brus i vinglass f.eks. Vil jo ikke at gjestene skal synes jeg er helt på jordet. Haha. Og om folk kanskje ikke syntes koldtbord var fint nok på nyttårsaften.

Brus i vinglass går helt fint, men litt kjipt å få servert vin i melkeglass eller pjolterglass :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...