Gå til innhold

Kirkegjengere har lavere blodtrykk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest avslappaaaaah

Jeg blir bare stressa av å være i kirka,

masse folk, altfor varmt, må sitte stille på harde trebenker og lytte utålmodig på presten som aldri blir ferdig, eneste jeg gjør er å følge med klokka og late som jeg synger litt fra salmene. Irriterer meg over at jeg må reise meg og sette meg hele tia...

Nei, da holder jeg meg heller hjemme.

Uten å ha lest artikkelen, tror jeg at for de som er religiøse fungerer besøket i f.eks. kirken/moskeen som en form for meditasjon.

Noen får samme effekt når de går en tur i skogen eller på fjellet. De som liker håndarbeid slapper kanskje best av når de får strikke, hekle eller brodere.

Jeg tror altså det handler om å finne noe som gir en ro i sinnet. Noe som stenger alt annet ute slik at man bare _er_ - for en stakket stund.

Annonse

Jeg blir bare stressa av å være i kirka,

masse folk, altfor varmt, må sitte stille på harde trebenker og lytte utålmodig på presten som aldri blir ferdig, eneste jeg gjør er å følge med klokka og late som jeg synger litt fra salmene. Irriterer meg over at jeg må reise meg og sette meg hele tia...

Nei, da holder jeg meg heller hjemme.

Masse folk?!

Kirken er åpen resten av året også, ikke bare julaften ;-)

Uten å ha lest artikkelen, tror jeg at for de som er religiøse fungerer besøket i f.eks. kirken/moskeen som en form for meditasjon.

Noen får samme effekt når de går en tur i skogen eller på fjellet. De som liker håndarbeid slapper kanskje best av når de får strikke, hekle eller brodere.

Jeg tror altså det handler om å finne noe som gir en ro i sinnet. Noe som stenger alt annet ute slik at man bare _er_ - for en stakket stund.

Kloke ord!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...