Gå til innhold

Dessert til nyttaarsaften

Anbefalte innlegg

Hei!

Takk.

Håper jeg ikke maser, hvilket merke: Movenpick eller noe annet?

Du skjønner jeg skal glede min mann med å få til å være en så god vertinne man kan når man har asperger syndrom.

Jeg laget sorbet en gang, men en stund siden, fint hvis jeg kan kjøpe :)

Det er bare koselig :-)

Den bringebærsorbeten jeg kjøpte husker jeg dessverre ikke navnet på. Fant den i isdisken på Meny, men det er lenge siden. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpe et par forskjellige nå før lørdag, og smake på dem. Få din mann til å smake også kanskje :-

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

17

• Kalevaala

7

• mariaflyfly

5

• nitty-gritty

5

Det er bare koselig :-)

Den bringebærsorbeten jeg kjøpte husker jeg dessverre ikke navnet på. Fant den i isdisken på Meny, men det er lenge siden. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpe et par forskjellige nå før lørdag, og smake på dem. Få din mann til å smake også kanskje :-

Hei!

Jeg fortalte min mann dette, han ble glad fordi jeg tenker på festen hans, men så spurte han om det ikke ville bli grisete i glassene, han tenkte altså som meg. Men så sa jeg at en dame jeg kjente sa til meg at det gikk bra. heldigvis spurte han ikke hvem du var, for han vil jeg skal bruke tiden min nyttig og det er enten lese eller gå på museum, se naturfilmene mine eller gå på skjøyter eller lage mat/vaske eller skrive på boken. Han vet jeg liker å skrive, men liker ikke jeg er på forum, så det vet han ikke, det er min hemmelighet. Min psykiater sa "det er greit å ha hemmeligheter, det er ikke løgn" derfor tar jeg meg friheten til det. Jeg lyver ikke hvis han spør meg.

Annonse

Hei!

Jeg fortalte min mann dette, han ble glad fordi jeg tenker på festen hans, men så spurte han om det ikke ville bli grisete i glassene, han tenkte altså som meg. Men så sa jeg at en dame jeg kjente sa til meg at det gikk bra. heldigvis spurte han ikke hvem du var, for han vil jeg skal bruke tiden min nyttig og det er enten lese eller gå på museum, se naturfilmene mine eller gå på skjøyter eller lage mat/vaske eller skrive på boken. Han vet jeg liker å skrive, men liker ikke jeg er på forum, så det vet han ikke, det er min hemmelighet. Min psykiater sa "det er greit å ha hemmeligheter, det er ikke løgn" derfor tar jeg meg friheten til det. Jeg lyver ikke hvis han spør meg.

Hei!

Tillegg: Han vet jeg pleide å være her, men så sluttet jeg i sommer, og etter det vet han ikke at jeg kom tilbake, men han vet nicket mitt, for jeg ville jo innrømme det intime og dumme jeg la ut som ikke var så bra.

Hei!

Hehe, du er ikke helt alene om å fordekke litt hvor du får tipsene fra. Jeg har videreformidlet mange tips jeg har fått her inne, og da ofte henvist til "en jeg kjenner" eller "noe jeg har hørt eller lest" (sistnevnte er jo riktig). :)

Har ikke noe ønske om å bekjentgjøre for allverden hvor mye jeg leser og skriver her inne.

Hehe, du er ikke helt alene om å fordekke litt hvor du får tipsene fra. Jeg har videreformidlet mange tips jeg har fått her inne, og da ofte henvist til "en jeg kjenner" eller "noe jeg har hørt eller lest" (sistnevnte er jo riktig). :)

Har ikke noe ønske om å bekjentgjøre for allverden hvor mye jeg leser og skriver her inne.

Hei!

Okey :)

Der ser man hvor mest normal jeg er :)

Det pleier min psykiater stadig minne meg om.

Jeg føler jeg kjenner dere da!

Mange gode ideer! Jeg tror jeg gaar for Kaevaalas sorbet med champagne. Da slipper jeg aa styre noe med det, synes jeg faar nok aa gjoere :)

Hei!

Da går vi for det samme.

Men tror vi skal bruke musserende for det smaker jo likt som champagne syns jeg og er rimeligere.

Jeg spør ikke Kalevaala om det går greit, for det tror jeg det gjør da jo champagne bare er laget i et vist distrikt i Frankrike.

Mange gode ideer! Jeg tror jeg gaar for Kaevaalas sorbet med champagne. Da slipper jeg aa styre noe med det, synes jeg faar nok aa gjoere :)

Hei!

Siden jeg serverere det samme som deg så sender jeg deg denne linken:

http://info.inkognito.no/champagne-og-jordb%C3%A6r

Jeg skal imidlertid bare ha jordbær og jordbær og sitronsorbet gidder ikke lage den sorbeten med champagne fordi har ikke tid da jeg skal lage waldrofsalat og kald blomkålsalat osv...

Men altså kulene evt. jordbær mange i glasset først også 2 cl champagne og servere straks og så enkelt at blir glad :)

Hei!

Da går vi for det samme.

Men tror vi skal bruke musserende for det smaker jo likt som champagne syns jeg og er rimeligere.

Jeg spør ikke Kalevaala om det går greit, for det tror jeg det gjør da jo champagne bare er laget i et vist distrikt i Frankrike.

Du kan prøve å bruke prosecco, som er Italias svar på champagne. Det er billig og kjempegodt.

Vinmonopolet sine nettsider er nede akkurat nå, så jeg får ikke laga linker til deg, men den som heter Casabianca og den som heter Zonin er veldig gode alternativer. De koster begge 119,- pr flaske.

Du kan prøve å bruke prosecco, som er Italias svar på champagne. Det er billig og kjempegodt.

Vinmonopolet sine nettsider er nede akkurat nå, så jeg får ikke laga linker til deg, men den som heter Casabianca og den som heter Zonin er veldig gode alternativer. De koster begge 119,- pr flaske.

Hei!

Takk :)

Så snill du er.

Jeg gruer meg enda ikke for festen i morgen, min mann er ute og handler raketter, smellbongbonger og er på vinmonoploet så jeg skal ringe han nå :)

Du er omtenkosm.

Annonse

Sorbèt i champagne/Prosecco.

Serveres i dessertskåler:

Ha boblevannet i skålen og legg et par kuler sorbèt i.

Server.

Det er lettvint og veldig godt :-)

Hei!

Min mann har kjørt rundt etter sorbet i dag og finner det ikke, så nå har jeg laget to typer:

Jorbærsorbet og champagne sorbet, det er skummelt for vet ikke om blir bra og føler ikke bra for tenk om jeg ødelegger festen til min mann, jeg er trøtt nå for dette gikk ikke etter planen.

Sliten men må røre i sorbeten i to timer i fryseren

Hei!

Min mann har kjørt rundt etter sorbet i dag og finner det ikke, så nå har jeg laget to typer:

Jorbærsorbet og champagne sorbet, det er skummelt for vet ikke om blir bra og føler ikke bra for tenk om jeg ødelegger festen til min mann, jeg er trøtt nå for dette gikk ikke etter planen.

Sliten men må røre i sorbeten i to timer i fryseren

Åh, det var kjedelig for planen din var jo at det skulle være enkelt siden du har så mye annet å ordne også.

Men nå er det lørdag og sorbeten er ferdig og sikkert veldig god. Jeg håper at du får hentet deg inn litt i løpet av dagen.

Åh, det var kjedelig for planen din var jo at det skulle være enkelt siden du har så mye annet å ordne også.

Men nå er det lørdag og sorbeten er ferdig og sikkert veldig god. Jeg håper at du får hentet deg inn litt i løpet av dagen.

Hei!

Vet lite hvordan de blir, men...håper.

Ha en hyggelig kveld i kveld :)

Hei!

Gjestene likte desserten :)

Her er linken og sorbetene jeg lagde, de bl perfekte, men den med champagne smaker voksent.

Jeg tviler nå i skrivende stund på at jeg har asperger syndrom for du vet i går gikk alt så bra og jeg våknet kl 08.00 ca med nyttårskjolen på og dette er litt uvanlig for meg å være, men jeg drakk en planding av vin og champagne i går og det førte nok til en viss sløvhet.

:) takk for hjelpen :)

Hei!

Gjestene likte desserten :)

Her er linken og sorbetene jeg lagde, de bl perfekte, men den med champagne smaker voksent.

Jeg tviler nå i skrivende stund på at jeg har asperger syndrom for du vet i går gikk alt så bra og jeg våknet kl 08.00 ca med nyttårskjolen på og dette er litt uvanlig for meg å være, men jeg drakk en planding av vin og champagne i går og det førte nok til en viss sløvhet.

:) takk for hjelpen :)

Glad for å høre at sorbeten din ble vellykket. Da var det jo verdt alt strevet :-) Jeg skal spare på den oppskriften, kanskje jeg forsøker å lage selv neste gang.

Svarte deg i en annen tråd ang. om du fortsatt har asperger syndrom. Jeg tror at du kommer til å ha det resten av livet, men at du er så superflink til å lære og å bruke erfaringer - både dine og andres, at livet ditt er/blir lettere å leve.

Glad for å høre at sorbeten din ble vellykket. Da var det jo verdt alt strevet :-) Jeg skal spare på den oppskriften, kanskje jeg forsøker å lage selv neste gang.

Svarte deg i en annen tråd ang. om du fortsatt har asperger syndrom. Jeg tror at du kommer til å ha det resten av livet, men at du er så superflink til å lære og å bruke erfaringer - både dine og andres, at livet ditt er/blir lettere å leve.

Hei!

ja jeg er vel det man nå kaller usynlig funksjonshemmet, det er slike som Børge Holden fjerner diagnosen fra.

Jeg mener at jobber man seg ut av en tilstand bør diagnosen fjernes, når det er tid for det.

Det er ikke sikkert man kan jobbe seg ut av en utviklingsforstyrrelse, men jeg skal i dag tenke på saken ut dagen, men jeg føler stadig oftere at jeg har en merkelapp som forhindrer meg feks i et vist studium, men som jeg har utviklet meg bort fra.

Nå glemmer jeg at jeg fortsatt ikke er så flink med mennesker, dvs jeg misforstår, fordi jeg forholder meg utelukkende nesten alltid til det som blir sagt.

Jo jeg tror jammen jeg har asperger syndrom likevel, men jeg bare nevner det før jeg går i morgen til min psykiater om det å holde nyttårsfester ikke kvalifiserer for avdiagnostisering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...