Gå til innhold

Kaffemaskin - anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høh, vi hadde jo samme og er nå på vår andre etter det...

Jeg ville definitivt ikke kjøpt kapselmaskin, ikke pga avfallet men fordi den begrenser bruken. Hvordan skal man da få laget sin egen favorittkaffe som man finner på ferie?

Hva vil du ha egentlig? Dersom du kun trenger espressomaskin og ikke en helautomatisk fancy sak tror jeg du får bedre kaffe i forhold til invisteringene med en manuell. Men mer jobb, forsåvidt.

Vi endte på denne i oktober (min bursdag...) men da var det -40% på den:

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=646840

Steameren aner jeg ingenting om, men den lager bedre kaffe enn den forrige bønne til kaffe-maskinen vår.

Takk for link! :)

Persille1365381127

Har sett på Jura-maskinene, men de er litt dyre. Men jeg må innrømme at jeg heller mot en...

Jeg vet at de er dyre. Men de vinner jo alt av tester osv også. Og holdbarheten er ganske god tror jeg.

Men du trenger ikke gå for superfancy-Jura da, du kan jo nøye deg med en litt mindre maskin :)

Og som annegunn sier, ikke kapsel-maskiner... Da er du jo stuck med de kapslene til evig tid... Og hva når du glemmer å bestille i tide? Eller posten er forsinket? Skal du leve uten da? *panikk*

Jeg vet at de er dyre. Men de vinner jo alt av tester osv også. Og holdbarheten er ganske god tror jeg.

Men du trenger ikke gå for superfancy-Jura da, du kan jo nøye deg med en litt mindre maskin :)

Og som annegunn sier, ikke kapsel-maskiner... Da er du jo stuck med de kapslene til evig tid... Og hva når du glemmer å bestille i tide? Eller posten er forsinket? Skal du leve uten da? *panikk*

Skal kikke på de en gang til. :)

Kapsler er helt utelukket, ja. Blir jo helt utrolig mye mer unødvendig ikke-biologisk avfall av det. :(

Annonse

Har en Bialetti, bruker den lite. For mye jobb ;)

Veldig greit med en helautomatisk kaffemaskin som også maler bønnene - så slipper en alt styret med å fylle på kaffe og skylle dingsen (hva heter det) etterpå. Dessuten får en helt nymalt kaffe hver gang *mmm*.

Veldig greit med en helautomatisk kaffemaskin som også maler bønnene - så slipper en alt styret med å fylle på kaffe og skylle dingsen (hva heter det) etterpå. Dessuten får en helt nymalt kaffe hver gang *mmm*.

Nettopp...

Nei, bare på hytta ;)

Idiotkomfyren min synger på siste verset også, så kanskje jeg må avvente en fancy kaffemaskin...

Selv om jeg er veldig glad i god kaffe, så har jeg det vanligvis for travelt til å drive på med slikt om morgenen.

Så vi kjøpte en god og billig kapselmaskin på Elkjøp (Nespresso C91), som kostet 499 kr. Hver kapsel koster 3,09 kr. (Jeg har sett samme maskin på tilbud til 299. Den har 19 bar trykk, og er helt OK.)

Det er ikke noe søl, det tar noen sekunder, og alternativet er ofte så komplisert (eller dyrt) at det ofte blir at man ikke har tid til kaffe om morgenen.

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-pleie/kaffe/C91BLACK/nespresso-essenza-c91-kapselmaskin-sort

Den skjemmer ikke kjøkkenet, og tar liten plass.

Med vennlig hilsen

Selv om jeg er veldig glad i god kaffe, så har jeg det vanligvis for travelt til å drive på med slikt om morgenen.

Så vi kjøpte en god og billig kapselmaskin på Elkjøp (Nespresso C91), som kostet 499 kr. Hver kapsel koster 3,09 kr. (Jeg har sett samme maskin på tilbud til 299. Den har 19 bar trykk, og er helt OK.)

Det er ikke noe søl, det tar noen sekunder, og alternativet er ofte så komplisert (eller dyrt) at det ofte blir at man ikke har tid til kaffe om morgenen.

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-pleie/kaffe/C91BLACK/nespresso-essenza-c91-kapselmaskin-sort

Den skjemmer ikke kjøkkenet, og tar liten plass.

Med vennlig hilsen

Kapselmaskin er utelukket. For mye ikke-biologisk avfall. :(

Kapselmaskin er utelukket. For mye ikke-biologisk avfall. :(

Hei,

Jeg deler din bekymring, men har bittesmå kapsler av aluminiumsfolie (som kan gjenvinnes), og hvis du sammenligner avfallet med en vanlig aluminiumspose (espressokaffe komme ofte slik9 så tror jeg forskjellen faktisk er liten.

En annen ting - maskinen er så fysisk liten og ukomplisert at fotavtrykket for å produsere den er langt, langt mindre enn en av de helautomatiske maskinene. Jeg tipper at metallet og energien som går inn i å lage en helautomatisk maskin overgår kapselforbruket i flere år fremover - dog uten at jeg har finregnet på det.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...