Gå til innhold

Så lett å finne kjærlighet?

Anbefalte innlegg

Jeg syns de fleste mennesker går veldig fort fra det ene forholdet til det andre. Det jeg syns er rart er at de så fort finner gjensidig kjærlighet med en annen person. Jeg blir ikke veldig lett forelsket og å elske noen er noe jeg faktisk er usikker på om jeg har opplevd enda (bortsett fra barnet mitt).

Fortsetter under...

Dette diskuterte vi på en venninnekveld. En uhøytidelig undersøkelse blant oss damene - alle i 40-åra viste at èn ble superlett forelsket, og hadde vært det utallige ganger siden 5 - 6 års alderen. En hadde aldri vært det - slik som deg, og resten hadde vært forelsket 2 - 4 ganger så langt gjennom livet.

Vi ble enige (over noen glass vin) i at dette må være genetisk.

Damen som hadde så veldig lett for å forelske seg slet litt med det faktisk, og mente at vi andre har det enklere.

Jeg kan fort bli betatt i alle fall. :o)

Da jeg traff kjæresten møttes vi på nettet og mailet og sms'et i 2-3 uker før vi treftes på ordentlig. Etter det tok det en ukes tid før neste møte og etter det tredje møtet var vi oppetter ørene forelsket begge to. :o) Nå har vi vært i lag i 6,5 år og ser absolutt for oss at vi skal bli gamle sammen. :o)

Ok, og du lurer på hva, egentlig?

Legger forøvrig til at jeg har vært i et forhold med samme mann i snart 17 år og kan med hånden på hjertet si jeg elsker ham...

Jeg lurer på hvordan andre har det med kjærligheten og forelskelse. Det er så lett å føle seg fullstendig anderledes når man ikke finner kjærlighet. Spesielt når det virker som så mange har så lett for det. Svaret fra Kalevaala var veldig fint. Det betyr at det kanskje ikke er noe galt med meg, selv om jeg selvsagt skulle ønske jeg fant et menneske å være glad i, og som var glad i meg.

Dette diskuterte vi på en venninnekveld. En uhøytidelig undersøkelse blant oss damene - alle i 40-åra viste at èn ble superlett forelsket, og hadde vært det utallige ganger siden 5 - 6 års alderen. En hadde aldri vært det - slik som deg, og resten hadde vært forelsket 2 - 4 ganger så langt gjennom livet.

Vi ble enige (over noen glass vin) i at dette må være genetisk.

Damen som hadde så veldig lett for å forelske seg slet litt med det faktisk, og mente at vi andre har det enklere.

Takk for svaret. Det betyr at det meste er normalt kanskje. Det er ikke helt riktig at jeg ikke har vært forelsket, men er usikker på om jeg noengang har elsket noen. Jeg tror det må være en forskjell på de to tingene. :-)

Annonse

Jeg kan fort bli betatt i alle fall. :o)

Da jeg traff kjæresten møttes vi på nettet og mailet og sms'et i 2-3 uker før vi treftes på ordentlig. Etter det tok det en ukes tid før neste møte og etter det tredje møtet var vi oppetter ørene forelsket begge to. :o) Nå har vi vært i lag i 6,5 år og ser absolutt for oss at vi skal bli gamle sammen. :o)

Så koselig historie. Har aldri turt å begi meg på nettdating. Men skjønner at en god del har hell der. Lykke til med resten av (sam)livet :-)

Takk for svaret. Det betyr at det meste er normalt kanskje. Det er ikke helt riktig at jeg ikke har vært forelsket, men er usikker på om jeg noengang har elsket noen. Jeg tror det må være en forskjell på de to tingene. :-)

Jeg tenkte omtrent som deg til jeg ble godt voksen.

Var jo gjennom noen forhold av ulik art, men følte lenge mangel på den virkelige gjensidige forelskelsen - virket på en måte som jeg alltid var litt i utakt med partneren.

Men det ordnet seg jo!

Jeg tror, som Kalevaala, at dette bare er en av mange menneskelige variasjoner. Jeg blir heller ikke lett forelsket og lar meg sjeldent imponere av andre mennesker. Det har sine fordeler og ulemper.

Naa har jeg heldigvis funnet en som gir meg sommerfugler og som interesserer meg i lengden, paa tross av feil og mangler (eller paa grunn av?). Vi er ikke det perfekte par - vi krangler og kommuniserer daarlig i perioder, jeg irriterer meg voldsomt over rotet hans og noen uker har vi ikke sex en gang ;) Han maatte riktignok vinne meg over, men etter det har jeg ikke tvilt, da det er noe spesielt med dette forholdet i motsetning til andre forhold jeg har hatt. Vi har kjemi.

Fordelen med aa ha det slik som meg (og deg) er at naar man foerst finner en man liker, saa er sjansene smaa for at man er utro, fordi andre menn/kvinner sjeldent fasinerer ;)

Så koselig historie. Har aldri turt å begi meg på nettdating. Men skjønner at en god del har hell der. Lykke til med resten av (sam)livet :-)

''Har aldri turt å begi meg på nettdating. Men skjønner at en god del har hell der.''

Jeg kjenner flere som har truffet den store kjærligheten på nettet. :o) Men det er mye rart der ute så vær forsiktig om du velger å prøve det! :o)

Jeg synes også mange kaster seg inn i nye forhold veldig kjapt. Selv bruker jeg veldig lang tid på å falle skikkelig for noen, men jeg kan lett bli betatt. Betatt er jeg nesten hele tiden:)

Jeg synes de er heldige, jeg, som greier å omsnu seg så fort, og kaste seg rett inn i noe nytt og usikkert. Men mange av disse forholdene blir av kort varighet da. Ser det ut som:)

Jeg er enig med deg i det...

Nå har jeg vært singel i 1 1/2 år og det mangler ikke på tilbud fra interesserte menn... men det er kun en jeg tror jeg kunne blitt gammel sammen med! De andre har jeg minimalt av interesse for ;) Ser på folk rundt meg som bytter partnere rett som det er... så enkelt er det ikke for meg, nei ;)

Annonse

Ja det er jo forskjell på forelskelse og dypere kjærlighet. Jeg leste litt fort, så etterpå at du jo har vært forelsket :-)

Folk er forskjellig. Noen forelsker seg veldig lett, og andre gjør det ikke. Personlig hører jeg til sistenevnte kategori. Jeg tror vel egentlig bare jeg har vært forelsket to ganger i løpet av mitt liv, og jeg blir også meget sjeldent betatt (nesten aldri). Så har jeg en venninne som er helt motsatt. Hun blir betatt støtt og stadig, og har vært forelsket hundreogørten ganger.

Men de to gangene jeg faktisk har vært forelsket, har jeg ikke trengt 6 måneder på å bestemme meg på om vi skal bli sammen eller ikke. Da har jeg vært sikker fra ganske tidlig i "date" fasen.

Gjest luftslott

Folk er forskjellige ja... Jeg har også venninner som blir både betatt og forelsket hele tiden, noen går fra forhold til forhold mens andre knapt rekker å etablere et forhold før gnisten har sluknet og noen andre er mer interessante. Så har jeg andre venninner som er selverklærte evige single, fordi de aldri finner noen de virkelig blir forelska i. Selv har jeg vært betatt noen ganger men skikkelig forelska bare to ganger. Heldigvis bor jeg nå sammen med forelskelse nr 2, det har vi gjort i 2,5 år:-) Som Lillemus traff jeg ham på nettet, vi maila osv i et par uker, han kom på besøk ei langhelg, så gikk det tre uker med distanseforhold og så flytta jeg ovar halve landet til ham. Skjønner ikke helt at jeg tok sjansen, men det var bare riktig... Jeg har ikke angret en dag, er like forelsket ennå og har nettopp kjøpt leilighet sammen med ham. Da vi møttes var vi 31 og 33 år gamle, og begge var igrunn innstilt på evig singeltilværelse. Nå ser vi frem til å bli gamle sammen:-)

Jeg har kun i ett forhold følt at det var gjensidig kjærlighet, men jeg har hatt flere forhold. Så gjensidig kjærlighet er ikke eneste grunnen til at man innleder et forhold til noen.

''Jeg har kun i ett forhold følt at det var gjensidig kjærlighet''

Betyr det at du har vært i flere forhold uten å elske personen? Eller at du har følt at den andre personen egentlig ikke har elsket deg?

Jeg har også opplevd begge deler. Det er vondt å elske en annen person som bare er sammen med deg fordi du er "kjekk å ha".

At jeg gjør det selv av og til handler først og fremst om at jeg har tro på at jeg kan bli glad i og elske vedkommende, bare jeg får litt tid på meg. Gjør det slutt om følelsene ikke har forandret seg etter noen måneder..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...