Gå til innhold

Flere som skal være "alene" nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Gjest Topp å ha det sånn :)

Jeg er alene med barna her hver eneste nyttårsaften jeg da, og trodde ikke at folk anså familien samlet som "alene" :)

Ungene storkoser seg på denne måten og jeg også synes dette er flott feiring.

Vi har alltid noe veldig godt å spise. Barna er på rommene sine og spiller sammen og koser seg. Vi har en sen middag. Mellom øktene sitter voksne og prater eller ser på tv. Rett før tolv går vi ut og enten skyter opp selv eller går et lite stykke for å se alle rakettene over boligfeltet i nærheten.

Etter det stikker ungene av gårde for mer spill/lek seg i mellom og de voksne fortsetter å kose seg med prat/tv.

Har vært alene med ungene slik i mange år, så fikk jeg partner og da var vi fire. Nå er det slutt mellom oss men han kommer hit nyttårsaften for feiring.

Har også vært alene (og alene med ham) når ungene har vært hos far og da forløper kvelden ganske lik. De gangene jeg har vært helt alene så har jeg ikke styret slik med raketter men har sittet med bena på bordet, noe godt i glasset og har svappet kanaler. Utrolig deilig det og :)

Ikke føl dere "alene" siden dere tross alt er en hel familie. Legg løpet på kvelden som en koselig familiegreie, ha en lengre og god middag og sett av god tid til å se på raketter. Har dere mindre barn som må underholdes så lag litt leker/spill ol som gjør kvelden spesiell.

Og ikke minst, vær glade for å ha hverandre, ikke føl kvelden som "misslykket" fordi dere ikke feirer med "fremmede".

Ha en fin kveld :)

Fortsetter under...

Jeg skal jobbe nyttårsnatta så jeg blir helt alene til jeg går på jobb. Kommer til å sitte alene rundt midnatt hvis ingen våkner opp av fyrverkeriet og må roes ned.

Jeg har sittet helt alene hjemme på nyttårsaften og jeg har også vært sammen med kun mann og barn før i tiden. Jeg har ingen tradisjoner for hvor jeg pleier å være på nyttårsaften, men er oftest sammen med noen. Har ofte vært på reise på forskjellige steder, men aldri alene.

Vi har vært alene flere år, og kost oss veldig.

Vi har laget litt god mat, som vi har spist ikke så alt for sent. Når ungene var små, så ble de lagt. Sammen avgjorde vi om de skulle vekkes før rakettene eller ikke.

Da de var veldig små, så lot vi de sove - så kikket vi på rakettene fra vinduet.

Ellers har vi vekket ungene ca 11.30, kledd på dem vinterklær utenpå pysjen og gått ut for å se på raketter og tenne stjerneskudd.

Så inn igjen - legge barna - slappe av litt vi voksne og så har vi også lagt oss.

Deilig og avslappende :)

Andre år har vi vært sammen med andre. Koselig det også, men det er nesten så jeg foretrekker den avslappende hjemmefeiringen... (I år skal vi bort ;))

Vel, eg har en valp på 6 mnd, så saken er enkel.

Låse meg inn på jobben og se på film på storskjermen.

Langt borte fra raketter :o)

''Vel, eg har en valp på 6 mnd, så saken er enkel. Låse meg inn på jobben og se på film på storskjermen. Langt borte fra raketter :o)''

Er det ikke bedre å venne valpen til høye lyder og ta den med ut så den får se at det ikke er noe skummelt?

Annonse

Gjest Shira :o)

''Vel, eg har en valp på 6 mnd, så saken er enkel. Låse meg inn på jobben og se på film på storskjermen. Langt borte fra raketter :o)''

Er det ikke bedre å venne valpen til høye lyder og ta den med ut så den får se at det ikke er noe skummelt?

Vi gjør det, eller dvs det er planen. Den forrige hunden vår var også 3-4 mnd når det var nyttår, samme som den vi har nå, hun sov seg igjennom hele greia. Så får vi se om han sover eller vil springe ute ved midnatt.

Men jeg tror kanskje noen raser reagerer mer enn andre?

Gjest Nickløsheletida

Vi er bedt bort, men mannen min er på jobb, så da dropper jeg det også. Jeg skal være helt alene i år. Det har jeg aldri opplevd før, men jeg kommer til å kose meg glugg i hjel :-)

Eldstedatter har dratt til fjells, mannen er på jobb, sønnen skal bort og i dag ringte mor til bestevenninnen til yngstedatteren. Hun visste ikke hva hun skulle finne på for sin datter, så hun ville gjerne ha begge jentene til middag og ha dem videre utover kvelden. Det er jeg veldig glad for, siden jeg selv er en så dårlig mor for tiden. Da er kvelden reddet for henne. Jeg skal kose meg alene.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1325257531' post='4696556]

Vi gjør det, eller dvs det er planen. Den forrige hunden vår var også 3-4 mnd når det var nyttår, samme som den vi har nå, hun sov seg igjennom hele greia. Så får vi se om han sover eller vil springe ute ved midnatt.

Men jeg tror kanskje noen raser reagerer mer enn andre?

''Men jeg tror kanskje noen raser reagerer mer enn andre?''

Det kan godt hende. Jeg er ikke vant med hunder, men vil tro at dersom man venner hunden til høye lyder og tar den med seg ut og holder seg litt på avstand av de verste smellene selvfølgelig og later som ingenting så vil hunden også bli mer avslappet? Når den ser at "mor og far" ikke bryr seg om det som skjer, tenker jeg.

Det kan godt hende. Jeg er ikke vant med hunder, men vil tro at dersom man venner hunden til høye lyder og tar den med seg ut og holder seg litt på avstand av de verste smellene selvfølgelig og later som ingenting så vil hunden også bli mer avslappet? Når den ser at "mor og far" ikke bryr seg om det som skjer, tenker jeg.

Etter hva jeg har lest på nettet skal man ikke ta hunden med ut. Den skal være inne, helst sammen med en person. Den er ikke forberedt på samme måte som oss at det kommer mange sterke lysglimt.

hidi, the scorpion

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7934423

Hunder kan få angst resten av livet pga raketter....

Hunden skal ikke tas med ut. Men den skal heller ikke skjermes for lydene. Den skal ikke trøstes når den er redd, for da ser den at eieren også reagerer og hunden tror at eier også er redd. Man skal snakke til den vennlig og bestemt. Aller helst skal yngre hunder være sammen med eldre hunder som ikke er redd for raketter, for da ser den at det ikke er farlig:-)

Hilsen hun som så dyrlegen på TVNyhetsmorgen i dag tidlig:-)

Annonse

Da lager dere en deilig middag med dessert og spiller spill sammen e.l. (godterier må dere selvsagt ha i huset ;)) - utpå kvelden tenner dere stjerneskudd og koser dere før rakettoppskyting kl tolv (kanskje kan dere dra til en fellesplass der de har rakettoppskyting?).

Hunden skal ikke tas med ut. Men den skal heller ikke skjermes for lydene. Den skal ikke trøstes når den er redd, for da ser den at eieren også reagerer og hunden tror at eier også er redd. Man skal snakke til den vennlig og bestemt. Aller helst skal yngre hunder være sammen med eldre hunder som ikke er redd for raketter, for da ser den at det ikke er farlig:-)

Det er jo helt logisk. :o) Dersom man trøster og diller med bikkja er det ikke det minste rart at den tror det faktisk er noe å være redd for. Om man later som ingenting så vil hunden forhåpentligvis forstå at siden matmor/matfar sier det så er det ikke skummelt. :o)

Det er jo det samme med unger - det er ikke spesielt vanskelig å overføre egne fobier og redsler til unger...

Vi er også bare oss 4 på nyttårsaften i år. Vi vurderte å feire med gjester, men det blir for mye ståk for datteren min som ikke er frisk.

Vi skal spille spill, spise god pinnekjøttmiddag, bygge lego, slakte pepperkakehuset og sende opp raketter.

mulig vi ser en film hvis vi kjeder oss.

Vi pleier også å være alene på nyttårsaften. Vi koser oss med pinnekjøtt, og har en ellers rolig kveld der vi ser på tv, spiller spill eller ser ut vinduet på nyttårsrakettene. Og så spiser vi alt det usunne som vi liksom skal slutte å spise etter nyttår :-)

Gjest Shira :o)

Så skal du ikke gi etter for piping, ikke gi etter for ditt og datt. He he, jeg har valp som jeg har hatt med på juleferie ;o)

Jeg har dachs da, og de er sta som pokker så tålmodigheten har det røynt litt på. Heldigvis er de søte. ;o)

Vi har jaktterreng rett utenfor døra, så den er vant med smell, blir spennende å se om han også sover seg igjennom alt som den forrige, nesten så jeg ble litt skuffet for vi hadde lest og hørt så mye at vi ventet jo vill panikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...