Gå til innhold

Når invitere nyttårsgjester på middag?

Anbefalte innlegg

Gjest Livemarie
Skrevet

I år er det jeg som skal invitere til nyttårsfest og kalkun!! Men når er det vanlig å spise på nyttårsaften egentlig? mener å huske at folk pleier å ha nyttårmiddagen ganske sent, sånn i 21-tiden. Dette synes jeg derimot er litt sent.

Er de ok å servere maten sånn 18-19?

Skrevet

Spørs jo på aldersgruppen.

Om det bare er voksne synes jeg kl. 20 er plasse på nyttårsaften. Da skal man jo minst være samlet til midnatt, og med mindre du har planlagt selskapsleker, dans eller annet program etter middag, kan det fort bli litt "venting" om middagen er så tidlig som 18.

Gjest Livemarie
Skrevet

Spørs jo på aldersgruppen.

Om det bare er voksne synes jeg kl. 20 er plasse på nyttårsaften. Da skal man jo minst være samlet til midnatt, og med mindre du har planlagt selskapsleker, dans eller annet program etter middag, kan det fort bli litt "venting" om middagen er så tidlig som 18.

Vel, jeg har heller opplevd det motsatte når middagen har drøyet til nærmere 21. Nemlig at vi såvidt har kommet oss fra bordet før vi må begynne å gjøre oss klar til rakettene. Og etter rakettene er det omtrent bare slarving og nachspielmodus å hente blant festdeltakerne.

Jeg er 26 år.

Skrevet

Vel, jeg har heller opplevd det motsatte når middagen har drøyet til nærmere 21. Nemlig at vi såvidt har kommet oss fra bordet før vi må begynne å gjøre oss klar til rakettene. Og etter rakettene er det omtrent bare slarving og nachspielmodus å hente blant festdeltakerne.

Jeg er 26 år.

18 er for barneselskap, sats på 19, da vel - velkomstdrink, vente på somlerne og gå til bords kl. 20 :).

Gjest Livemarie
Skrevet

18 er for barneselskap, sats på 19, da vel - velkomstdrink, vente på somlerne og gå til bords kl. 20 :).

Jepp! Er enig i at kl 18 var litt vel tidlig på nyttårsaften. Kl 20 it is! ;)

Skrevet

Hvis det er gode venner du har invitert hadde jeg ikke vært redd for at tidspunktet er for tidlig. Da har man nok å skravle om og timene går som regel for fort og ikke for sakte frem til midnatt:-)

Ha en koselig nyttårskveld!

Onsdag1365380628
Skrevet

Ikke kl 18.00 ihvertfall. Synes det er litt for tidlig, tatt i betraktning at man ikke kan dra hjem før etter kl 24.00. Ofte blir man jo sittende ved matbordet utover kvelden, og jeg blir gjerne litt rastløs. Kl 20.00 er passe for både store og små.

Skrevet

Jeg ville invitert gjestene til kl 19 og servert middag i 20-tida.

Skrevet

''Er de ok å servere maten sånn 18-19?''

Litt tidlig. Vent til kl 20.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...