Gå til innhold

Hvilke blomster foretrekker du å få i gave?

Anbefalte innlegg

Er invitert i nyttårfest hos ei jeg ikke kjenner så godt, via en felles venn. Tenker jeg bør ha med noe, feks blomster. Noen forslag? Tulipaner i mange farger? Eller er det helst om våren man gir det? Finnes det noen typiske "nyttårsblomster"?

Fortsetter under...

Alle slags blomster er fint :).

Sørg gjerne for at du får noen som er ferdig kuttet, slik at vertinnen (evt. verten) slipper å styre for å få dem i vase. Ja, denne diskusjonen har vi hatt før, og jeg vet noen synes dette høre utakknemlig ut, men det er altså ganske greitt å få "vaseklare" blomster :-). Evt. en potte - en orkidé er jo et sikkerstikk.

Annonse

Nyttårsblomster vet jeg ikke, men blomster er alltid fint :) Orkide om det er en potteplante? Min favoritt er Liljekonvall, men det er litt off season, hehe ;-)

jeg liker også liljekonvaller, men de visner så fort. Også når det er innenfor sessong. De hører kun hjemme ute i vann.

Støtter også tulipaner, gjerne hvite.

Egentlig er jeg aller mest glad i hvite liljer, eller andre liljer, men har skjønt at spesielt briter blir dødsens fornærmet av hvite liljer, for det er visst bare begravelsesblomster for dem. :-(

Og som noen nevnte -jeg blir glad for alle slags skårne blomster jeg. :-)

Persille1365381127

Ta med en pose fersk kaffe i stedet, "alle" gir blomster så det blir ofte flere buketter - i tillegg til at kaffen kanskje varer litt lenger :)

Dessuten er det (foreløpig) litt originalt, og vil bli lagt merke til.

Annonse

Mitt svar kommer alt for sent, men generelt sett vil jeg si at jeg hadde satt veldig pris på at blomster gitt til meg på en dag der jeg har mange gjester og mye å holkde styr på er ferdig dandert/oppsatt, slik at jeg slipper å styre med kutting av stilk osv.

Liljer?

Hvorfor skulle noen foretrkke å få begravelsesblomster?

liljer er ikke bare begravelsesblomster :) ta en titt på nettsiden til en av de store blomsterkjedene, de fins i forskjellige farger og kan brukes til mange anledninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...