Gå til innhold

Hvilke blomster foretrekker du å få i gave?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Ta med en pose fersk kaffe i stedet, "alle" gir blomster så det blir ofte flere buketter - i tillegg til at kaffen kanskje varer litt lenger :)

Dessuten er det (foreløpig) litt originalt, og vil bli lagt merke til.

''Ta med en pose fersk kaffe i stedet, "alle" gir blomster så det blir ofte flere buketter - i tillegg til at kaffen kanskje varer litt lenger''

Men i dag har jo folk alle mulige slags kaffemaskiner, -traktere og -kanner, så det er ikke så lett å velge rett. Noen vil ha Nespresso-kapsler, andre vil ha kvernet til trakter eller presskanne, eller kanskje espressokaffe til Baletti'en, og vi bruker f.eks. bare hele bønner.

Fortsetter under...

''Ta med en pose fersk kaffe i stedet, "alle" gir blomster så det blir ofte flere buketter - i tillegg til at kaffen kanskje varer litt lenger''

Men i dag har jo folk alle mulige slags kaffemaskiner, -traktere og -kanner, så det er ikke så lett å velge rett. Noen vil ha Nespresso-kapsler, andre vil ha kvernet til trakter eller presskanne, eller kanskje espressokaffe til Baletti'en, og vi bruker f.eks. bare hele bønner.

Og noen drikker ikke kaffe i det hele tatt... ;o)

Persille1365381127

Om du maler til trakter eller presskanne kan man bruke disse om hverandre, og det er fortsatt de vanligste traktemetodene rundt omkring. Har man mer avansert maskin enn dette (slik vi har, som også bare bruker bønner) - har man gjerne en trakter eller presskanne stående fra før av, eller som backup dersom man får flere gjester.

Så jeg stemmer fortsatt for kaffe :)

Persille1365381127

Eller, ta med hele bønner - så kan de male til det de vil selv. Da holder jo også kaffen seg bedre. Og de fleste steder som selger kaffe vil male selv om kaffen ikke er kjøpt der.

Eller, ta med hele bønner - så kan de male til det de vil selv. Da holder jo også kaffen seg bedre. Og de fleste steder som selger kaffe vil male selv om kaffen ikke er kjøpt der.

Jeg har fått kaffebønner én gang og må innrømme at jeg syntes det var en ganske tungvint gave. Hadde foretrukket en blomst framfor noe jeg måtte ta ut av huset igjen for å få brukt, for ikke å snakke om at jeg måtte bry en kaffebar med å male bønner som noen andre hadde kjøpt. Men det kan godt hende jeg er sær - eller at jeg undervurderer serviceinnstillingen hos de som jobber slike steder.

Jeg har fått kaffebønner én gang og må innrømme at jeg syntes det var en ganske tungvint gave. Hadde foretrukket en blomst framfor noe jeg måtte ta ut av huset igjen for å få brukt, for ikke å snakke om at jeg måtte bry en kaffebar med å male bønner som noen andre hadde kjøpt. Men det kan godt hende jeg er sær - eller at jeg undervurderer serviceinnstillingen hos de som jobber slike steder.

'' Hadde foretrukket en blomst framfor noe jeg måtte ta ut av huset igjen for å få brukt, for ikke å snakke om at jeg måtte bry en kaffebar med å male bønner som noen andre hadde kjøpt.''

Helt enig. Den kaffeposen ville nok blitt liggende i skapet hos meg.

Annonse

''Jeg har fått kaffebønner én gang og må innrømme at jeg syntes det var en ganske tungvint gave. Hadde foretrukket en blomst framfor noe jeg måtte ta ut av huset igjen for å få brukt, for ikke å snakke om at jeg måtte bry en kaffebar med å male bønner som noen andre hadde kjøpt. Men det kan godt hende jeg er sær - eller at jeg undervurderer serviceinnstillingen hos de som jobber slike steder.

''

Enig. Den posen hadde nok blitt liggende i skapet i et par år, og så blitt kastet hos meg.

Sånn ville jeg også tenkt!

"Forbruksvarer" kan være en ok gave å gi. Men det må være klart til bruk og ikke skape ekstra bryderi for mottageren..

I den forbindelse har jeg hørt at de er en lignende "regel" når det gjelder å gi blomster.

Man skal ikke ta med avskårne blomster til vertskapet i et større selskap,siden dette kan medfører ekstra stress for verten som må finne frem vaser, kutte stilker etc når man allerede har det travelt nok!

Men bør derfor heller gi blomster i potte, eller en ferdig oppsats i slike anledninger.

Sender man derimot blomster til noen, eller gir det i roligere omstendigheter, så kan det gjerne være snittblomster.,

Gjest annlovinda

Enig - hadde satt mye mer pris på en hvilken som helst annen blomst, enn å måtte ta med kaffebønnene ut igjen for å få de malt.

Gjest Elextra

Hehe, helt enig (dvs. om jeg ikke hadde hatt kaffemaskin som tok hele bønner).

candyqueen_83

'' Hadde foretrukket en blomst framfor noe jeg måtte ta ut av huset igjen for å få brukt, for ikke å snakke om at jeg måtte bry en kaffebar med å male bønner som noen andre hadde kjøpt.''

Helt enig. Den kaffeposen ville nok blitt liggende i skapet hos meg.

Samme her. Helt til den hadde gått rett i søpla.

Persille1365381127

Du undervurderer serviceinnstillingen vår :)

Du liker nemlig den kaffen bedre, så da kommer du tilbake til oss som var så greie og malte den for deg og kjøper mer av det vi anbefaler deg :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...