Gå til innhold

Hæ? (kommentarer om vekt)

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med undervekt i mange år, fordi jeg lett mister matlysten av stress. Familien har gått gjennom en vanskelig periode med sykdom og død, men ting er mye bedre nå. Jeg er 168 cm og har slitt meg opp fra under 50 kg til ca. 53. Jeg har tvunget meg selv i aktivitet og tvunget ned mat f.eks. i pausen på jobb.

Nå som familien var samlet for å feire jul opplever jeg dette! Kommentarer som "du blir hva du spiser" når jeg forsyner meg av ribba, "han trenger det mer" når pappa tar den tredje porsjonen, "du har fått mage jo" osv. Halvparten av julegavene mine var treningsutstyr! Mamma la ut i fylla om hvordan andre hadde gått ned i vekt osv og hvordan hun hater sin egen kropp...hallo, det er det harde arbeidet med å ha så mange barn som gjør at hun ser ut sånn. Det står respekt av det!

Hva i h...?

Trodde sånt bare skjedde i dårlige filmer, jeg. 53 kg er da på ingen måte overvektig?? De veier alle rundt 80...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374169-h%C3%A6-kommentarer-om-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis framstillingen din stemmer, høres det ut som om de andre er helt på jordet. Men mange har fått et helt fordreid syn på både vekt, mat og utseende de siste årene, så det blir altfor vanskelig hvis man lar omgivelsene bestemme.

Ta styringen selv, slik du er i gang med.

53 kg tung med 168 cm høyde er vel i nedre del av normalvekt, muligens på grensen til undervekt hvis man sjekker med en BMI kalkulator vil jeg tippe (uten å ha sjekket ). Jeg er 167 cm og var nede i 52 kg for et par år siden, da var jeg blitt kantete og med innhule kinn, og trives langt bedre nå med ei vekt på rundt 61 kg. Så vær stolt av at du har greid å komme deg opp i vekt ogprøv å overse alle flåsete kommentarer du måtte få.

Annonse

jeg sover mye bedre, har fått finere hud nå som blodårene ikke vises, klarer endellig å fylle ut en kjole str 36... Har blitt mye sterkere og mer utholdende med den litt tyngre kroppen. Fatter ikke hvordan det kan oppfattes negativt.

Høres helt merkelig ut av familien din.

Er de så misunnelige på kroppen din at de prøver å føle seg bedre ved å få deg til å føle deg dårligere?

Stå på, tren og spis, få god helse og ergo se flott ut. :-)

Høres ut som de tar egne komplekser og vektproblemer ut på deg, eller bare har veldig dårlig humor.

Noen ser ut til å mene at å spøke med vekt og kropp er ufarlig og legitimt i forhold til en som tilsynelatende har full kontroll på vekten.

Slikt er selvfølgelig ikke trivelig å oppleve, spesielt ikke fra egen familie. Prøv å hev deg over dem og vær stolt av at du har tatt godt vare på kroppen din og kommet i bedre form. - Og kos deg med mat og drikke på nyttårsaften!

mvh

jeg sover mye bedre, har fått finere hud nå som blodårene ikke vises, klarer endellig å fylle ut en kjole str 36... Har blitt mye sterkere og mer utholdende med den litt tyngre kroppen. Fatter ikke hvordan det kan oppfattes negativt.

Misunnelse...

Gratulerer med din nye kropp! Sikker på du er kjempeflott:))

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...