Gå til innhold

Skal det aldri ta slutt?

Gjest Never ending story?

Anbefalte innlegg

Gjest flere synspunkter
Skrevet

Du sier jo faktisk at jeg (vi?) er svake i forhold til f.eks denne kvinnen på flukt. Derfor fikk/får dere meg til å føle meg svak og jeg burde skamme meg over det som da blir filleting i forhold til hva DE opplever.

Nei, jeg tror faktisk ikke det først og fremst blir sagt at du ikke har noe å klage over. Jeg syns det ligger et spørsmål i dette: MÅ du fortsette å stresse? Hva kan du gjøre med stresset? (Stress kan ikke hun fra Somalia gjøre noe med, for hun MÅ). Du har allerede anerkjent problemet. Hva er neste steg? Kommer du på noe?

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

8

• Colette

8

• Dorthe

5

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg trodde også det.

''Jeg trodde også det.''

Hva mener du?

Skrevet

Har du hørt utrykket:"Det som ikke dreper deg,gjør deg sterkere"?

Jobber du for mye overtid,kan du jo spørre deg hvorfor din kone ikke jobber?

Jobber dere begge to,kan man jo spørre seg om dere ikke bor for dyrt,eller tjener for lite?

Er det problemer i familien,er det ingen som forlanger at du skal være venn med alle familiemedlemmer!

Fordelen med venner,er at du kan "si de opp",det kan man ikke med familie på samme måte,men man kan ta avstand fra de.

Ikke hjelp mennesker økonomisk,kun om det er dine egne bar ,egne foreldre og om det er småbeløp (under 1000 kr til f.eks. mat,strøm el.l.)

Utnytter familiemedlemmer eller venner deg,tar du bare avtansd fra de.Du har ikke bruk for venner eller familie som suger ut all enegri fra deg,eller som bare kritiserer deg,eller aldri støtter deg.

Psykopater må du kutte ut selv egen mor eller far.Er du gift med en bør du skille deg.

Du er din egen lykkes smed,og bare du kan finne ut om du er (u)lykkelig!

Har du alkohol eller pilleavhengidhet,ta kontakt med helsevesenet.

Er du utbrent tar du en sykemelding.

Er du selvstendig næringsdrivende,må du finne ut hva som er viktigst for deg,penger eller helse.

Mange sitter igjen med stor villa,ny bil,men arbeidsledig,sykelemdt eller separert.

HØR PÅ EN GAMMEL MANN PÅ 53 OG TA TAK FØR DET ER FOR SENT.

Har man vært gift i 10 år,har 2 barn og har vært skilt i 20 år,bør man ha noe ærfaring på "livets landevei"

Hvis jula sliter deg ut passer du på å ha lang juleferie neste år.

Det høres nesten ut som du er en mann på under 40.

Ta grep før du brnner deg helt ut.Traff en gang en datalærer på under 30 som hadde 2 jobber,fin bil,men hadde mørke ringer under øynene pga mangel på søvn.Å helle i seg kaffe og Battery skuler bare resultatet av stress,for å stesse ned trenger du tid.

Du MÅ velge vil du bli ett rikt lik på 38 eller bli 78 og ha en middels inntekt og formue? Ta vare på barna dine om du har noen,kone kan du bytte ut!

Beklager lengden,men du vil ikke si noe,så da tar jeg med de mest sannsynlige senarioer for en mann under 40.

Veldig bra universalsvar - jeg tror de fleste kunne få trigget en tanke av den remsa der.. :-)

..godt nytt år.. :-)

Gjest flere synspunkter
Skrevet

Du sier jo faktisk at jeg (vi?) er svake i forhold til f.eks denne kvinnen på flukt. Derfor fikk/får dere meg til å føle meg svak og jeg burde skamme meg over det som da blir filleting i forhold til hva DE opplever.

Nei jeg oppfatter ikke kommentaren slik. Jeg synes det ligger et spørsmål i dette. Kvinnen fra Somalia kan ikke gjøre noe med stresset sitt, men kanskje du kan. Du har anerkjent et problem. Hva er neste steg for deg? Hva kan du gjøre?

Skrevet

''Det er ok, skal aldri klage mer jeg''

Inntar du ikke nå en slags martyr-rolle? Skjønner at du synes livet er tungt, men nhd har et svært viktig poeng med at livet inneholder mange vanskelige elementer for de fleste.

I stedetfor å bli martyr når du får motbør, så kunne det kanskje vært mer fruktbart å være nysgjerrig på hva det er som gjør noen mennesker mye mer motstandsdyktige mot livets utfordringer enn andre. Min yndlingshistorie i så måte er forskjellen på min mor og en av hennes (mange) søsken. Min mor mener at hun har hatt en perfekt oppvekst, mens den andre mener hun er oppvokst i den "ytterste armod". De har oppfattet verden forskjellig helt fra de var små og gjør det fortsatt. Sannsynligvis er de i hver sin ytterkant av en skala, men det er fasinerende å observere forskjellene dem imellom. Noe må ha vært forskjellig fra starten av og noe ble mer og mer forskjellig ettersom de opplevde livet så ulikt. Moren min er en håpløs samler av gode erfaringer, mens tanten min samler primært på det motsatte ;-)

Meget godt svart! :)

Skrevet

He...he:-) Jeg vil alltid prøve og finne mening med dette forumet. Jeg blir så lei av pjatting og jatting Men det ender bare opp med at jeg får en gjeng i mot meg, som jeg må forsvare meg i mot - helt alene. Og det orker jeg ikke:-/

Jeg gatter kanskje minst på det forumet hvor de sier jeg er blunt, men jeg gidder sjelden krangle her.

Skrevet

Ok

Enten får du fortelle hva du stresser med,eller så får du la vær å syte.

Jeg har gitt mitt lange svar.Godta det eller la vær,men ikke si at vi ikke har forsøkt!

Gjest Never ending story
Skrevet

Jeg har gitt mitt lange svar.Godta det eller la vær,men ikke si at vi ikke har forsøkt!

Det er jo nettopp det jeg nå gjør (sluttet å syte). Takk for bidraget ditt ;-)

Gjest Never ending story
Skrevet

Det er jo nettopp det jeg nå gjør (sluttet å syte). Takk for bidraget ditt ;-)

Skrevet

He...he:-) Jeg vil alltid prøve og finne mening med dette forumet. Jeg blir så lei av pjatting og jatting Men det ender bare opp med at jeg får en gjeng i mot meg, som jeg må forsvare meg i mot - helt alene. Og det orker jeg ikke:-/

Jeg foeler ikke jeg pjatter eller jatter og jeg har ennaa ikke faatt noen gjeng mot meg, saa kanskje du maa se paa andre faktorer ved det du eventuelt skriver.

Gjest flere synspunkter
Skrevet

''Du sier jo faktisk at jeg (vi?) er svake i forhold til f.eks denne kvinnen på flukt. Derfor fikk/får dere meg til å føle meg svak og jeg burde skamme meg over det som da blir filleting i forhold til hva DE opplever.''

Jeg synes NHDs sammenligning sier mest om hva mennesket KAN taale, om det maa. Aa ha dette i minnet kan hjelpe deg aa finne din egen styrke.

Utrolig bra svar! Jeg hadde ikke tenkt på den tolkningen i det hele tatt!

Gjest flere synspunkter
Skrevet

Les hva han faktisk skriver ("jeg kan ikke dy meg"), og les kommentaren til svaret hans fra colette, så skjønner dere kanskje hvorfor jeg tolker svarene som jeg gjør

Jeg forstår følelsesreaksjonen din. Hvis man er sliten og tenker "hva er vitsen med mitt liv", ville man nok forvente omsorg. Det er det man føler sterkt behov for der og da. Jeg har selv vært der mange ganger :-). Her fikk du kanskje et spark bak i stedet, men bruk det positivt! Mitt inntrykk er at psykiatere ofte opptrer som kirurger, ikke massører:-).

PS: Jeg sender deg mange varme tanker! OG en klem :-). Håper du kan få gjort nødvendige ting som endrer situasjonen.

Skrevet

Du velger selv å oppfatte denne kommentaren slik, og kanskje dette er ganske beskrivende for hvordan du takler motgang? Du setter deg selv automatisk i en offer/martyr-rolle. Når du føler at du har motgang, så kan det faktisk ofte hjelpe å få satt ting litt i perspektiv, innse at man kanskje ikke har det så ille likevel, ting kunne ha vært mye verre.

Gjest flere synspunkter
Skrevet

Alle vil ha balsam for sjela vet du....jeg digger at folk er litt strenge og direkte. Er lærer. Hvis jeg har vært mer strengt ærlig enn mottakeren tåler, bygger jeg dem opp etterpå. :-). De menneskene som har lært meg mest, har turt å si det motsatte av det jeg forventet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...