Gå til innhold

festen med min manns venner

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg begynner nå å grue meg forferdelig til i morgen.

Jeg må stå opp tidlig for å få alt i orden.

Men så lurer jeg på dette:

Nå kommer det to til og jeg sa til de at : det er min manns venner som kommer og de er hyggelige.

Så ble det stille og jeg begynte å tenke på om jeg hadde sagt noe galt, men så kom jeg på nå at kanskje det at jeg snakker om min manns venner som hans venner og ikke mine venner virker rart på andre?

Men de er ikke mine venner, jeg går ikke ut med dem og jeg holder meg på mitt rom når de kommer stort sett da jeg syns det blir for mye prat om ting jeg har ingen interesse av.

Det er prat om ingenting etter hva jeg hører, men det syns min mann er hyggelig.

Så lenge vi er enige om at jeg har friheten til å trekke meg tilbake til en meningsfull bok eller skrive noe, så syns jeg dette fungerer fint. Jeg har også med meg noe å lese på og det er også helt i orden for alle, det er en måte jeg hviler meg på.

Men bør jeg si "våre venner" og ikke "min manns venner" ?

Jeg vil gjerne ikke vekke oppmerksomhet og bare sånn at alt virker og er mest mulig normalt.

Mine venner er ikke min manns venner, de vil ikke kommer hit for jeg tror de har nok med sitt hjemme hos seg selv, omtrent sånn som at jeg har nok med mitt her på mitt rom.

I morgen skal jeg lage maten, dekke bord, pynte, men så må jeg hvile litt, og særlig når gjestene kommer da må jeg hvile meg en del inni mellom. Jeg håper det ikke vekker oppstandelse fra de fremmede som kommer at jeg trekkermeg tilbake, jeg håper egentlig nå at jeg blir så syk at jeg blir innlagt, men det er vel bare en drøm som ikke går i oppfyllelse.

Jeg nagrer og gruer meg og vet ikke hvordan dette skal gå, jeg får ikke sove, og jeg rører i sorbet, og alle sover og jeg engster meg og drikker vin og blir ikke trøtt nok.

Om bare min psykiater viste hvordan det er å være meg nå?

Jeg håper hun tenker på meg.

Sist nyttårsaften sendte min mann en sms til min psykiater og hun svarte, det var litt over grensen for meg, jeg ble urolig inni meg for vi hadde ikke snakket om å sende sms på nyttårsaftenb.

Å kjære Gud hva skal jeg gjøre med uroen min, dette blir for mye for meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374201-festen-med-min-manns-venner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er noe rart i å si "min manns venner". Det kan jo også bety at de opprinnelig er din manns venner (selv om de nå også hadde vært dine venner).

Jeg synes ikke det er rettferdig eller riktig at du sitter og engster deg og jobber med desserten til din manns fest til langt på natt :(

Klem! (i alle fall en symbolsk en) :-)

Jeg synes ikke det er noe rart i å si "min manns venner". Det kan jo også bety at de opprinnelig er din manns venner (selv om de nå også hadde vært dine venner).

Jeg synes ikke det er rettferdig eller riktig at du sitter og engster deg og jobber med desserten til din manns fest til langt på natt :(

Klem! (i alle fall en symbolsk en) :-)

Hei!

Takk.

Jeg gjør dette fordi jeg vil det skal bli bra, vet hvor mye dette betyr for min mann :)

Takk for omtanken :) :)

Skal krype inn til min datter nå, hun lukter søt honning og den lukten er uimotståelig :) Hun har luktet sånn fra hun ble født, i badekaret her hjemme, :) honningbaby kaller jeg henne og da sier hun:

"mamma jeg lukter så godt fordi jeg er din datter" ja og det har hun nok helt rett i :)

Du er veldig snill som ordner så mye for din manns venner! Ikke bekymre deg for hva du skal "kalle" dem, det er helt i orden å si at de er hans venner. I tillegg til at du bør la være å slite deg ut med forberedelsene, og bekymringer, synes jeg du har all rett til å trekke deg tilbake, FØR det blir for mye for deg. Kan du ikke "komme og gå" litt? Det er forferdelig slitsomt å delta i en samtale som ikke interesserer en, sånn er det for alle. Men aspergere blir overbelastet på en helt annen måte. Jeg tror ikke mannen din ønsker at du skal bli syk. Jeg fikk en ide, vet ikke om den er mulig å gjennomføre - men hva om du unnskylder deg og trekker deg tilbake etter at dere har spist - og så henter mannen din deg om samtalen kommer inn på noe han vet at du interesserer deg for og har spesielt greie på? Det kan hende, og da slipper du å sitte og høre på flere timer med uinteressant pjatt,og du får "vist deg fram" litt, som den kloke og kunnskapsrike damen du er.

Hei!

Takk.

Jeg gjør dette fordi jeg vil det skal bli bra, vet hvor mye dette betyr for min mann :)

Takk for omtanken :) :)

Skal krype inn til min datter nå, hun lukter søt honning og den lukten er uimotståelig :) Hun har luktet sånn fra hun ble født, i badekaret her hjemme, :) honningbaby kaller jeg henne og da sier hun:

"mamma jeg lukter så godt fordi jeg er din datter" ja og det har hun nok helt rett i :)

Du er snill som har så mye omtanke for din mann :-)

Håper du kommer deg fint igjennom dagen og at dine sorbeter blir bra - siden du har jobbet sånn med dem,

Det går helt greit å si ting av typen "min manns venner" eller "min manns familie" (når det er familien), de fleste vil tolke det helt riktig. Uttrykket "noen venner av oss" kan også være "passe uklart".

Når festen har kommet igang, gjør det ingenting om vertinnen går litt til og fra.

Lykke til, jeg er sikker på at det går helt fint!

Annonse

Du sa ingenting feil, ikke tenk på det. Jeg ville nok ordlagt meg på samme måte. "Min manns venner" - jo det høres helt fint ut.

Trekk deg tilbake når du trenger det kjære deg. Om du synes det er vanskelig, så tenk på at det er viktig for at du skal fungere i familien og for barna dine at du hviler ører og sinn når det er i ferd med å bli for mye.

Om noen skulle bli fornærmet over det må du simpelthen bare la det være deres problem. Etter det jeg har forstått er mannen din en verbalt flink, sosial kar, som - hvis det er nødvendig - helt sikkert forklarer dette for gjestene slik at de forstår.

Lykke til med dagen og kvelden :-)

Håper du kommer deg fint igjennom dagen og at dine sorbeter blir bra - siden du har jobbet sånn med dem,

Hei!

Jeg har hodepine nå, men sikkert blir bra tok tabelett nå.

Vet ikke med sorbetene...

Men blomkå salat, potetsalat og waldrof er ferdig nå, samt satt inn kalkun og holder på med innmat og kraft, du vet for saus, men hver gang jeg bøyer og reiser meg så må jeg holde hardt i hodet, for har så vondt.

Også må jeg røre i de skumle sorbetene som står i fryseren og jeg er sliten.

Heldigvis bruker jeg 5 minutter på badet og yndlingskjolen min må ikke strykes, orker ikke ta noen annen, må bare gå dort, når jeg står på hodet i mat. (hvis du skjønner hva jeg mener)

Måtte bare sette meg litt for var oppe til kl 03.30 i natt og oppe kl 07.00 ca,

Nå skal jeg lage sånn asparges salat med valnøtter for det liker min mann også kommer han sikkert hjem snart sånn at vi kan drikke kaffe sammen.

Ja han er en snill mann, og derfor prøver jeg jo å møte han på halveveien.

Men jeg lurer nå på om jeg ikke fyller kriteriene for asperger syndrom, for det er ikke vanlig når man har asperger å være så sosial som jeg er for tiden.

Beklager hodet går i stykker må slutte nå, kanskje lukke øynene hjelper.

Takk for at du er omtenksom og bryr deg og alle andre her, men vondt nå.

Hei!

Men blomkå salat, potetsalat og waldrof er ferdig nå, samt satt inn kalkun og holder på med innmat og kraft, du vet for saus, men hver gang jeg bøyer og reiser meg så må jeg holde hardt i hodet, for har så vondt.

Heldigvis bruker jeg 5 minutter på badet og yndlingskjolen min må ikke strykes, orker ikke ta noen annen, må bare gå dort, når jeg står på hodet i mat. (hvis du skjønner hva jeg mener)

Nå skal jeg lage sånn asparges salat med valnøtter for det liker min mann også kommer han sikkert hjem snart sånn at vi kan drikke kaffe sammen.

Men jeg lurer nå på om jeg ikke fyller kriteriene for asperger syndrom, for det er ikke vanlig når man har asperger å være så sosial som jeg er for tiden.

''Men jeg lurer nå på om jeg ikke fyller kriteriene for asperger syndrom, for det er ikke vanlig når man har asperger å være så sosial som jeg er for tiden.''

Du vil alltid oppfylle kriteriene for asperger syndrom, uansett hvor mange sosiale begivenheter du deltar paa.

Hei!

Du setter høye mål for middagen i kveld. Jeg er syk, og orker ikke lage til så voldsomt. Det blir det aller mest nødvendige - og så skal jeg sette mann og barn til å støvsuge og lage potetsalat.

Jeg skal lage dressing til aspik (laget aspiken i går kveld/natt), og tilslørte bondepiker. Guttungen får steke hamburgere, og mannen får lage potetsalat. Gjestene har med seg moussaka og tiramisu.

Nå har jeg hvilt litt, og skal rydde litt til.Lykke til i kveld!

Hei!

Håper hodet bli bedre og at du kan glede deg til det er ferdig og alle har gått. I morgen - null stress og masse rester som kan spises (ingen matlaging), fred og ro...?

Du har et liv som er mye mer sosialt enn mitt - selv om jeg ikke har noen god grunn til å være asosial. Prøv å la være å strekke deg etter "normalen" hele tiden, gi deg lov til å være tilbaketrukket. Tror ikke det er bra for deg å hele tiden gjøre ting du gruer deg til... Inn i mellom, ja - men ikke så ofte.

''Men jeg lurer nå på om jeg ikke fyller kriteriene for asperger syndrom, for det er ikke vanlig når man har asperger å være så sosial som jeg er for tiden.''

Du vil alltid oppfylle kriteriene for asperger syndrom, uansett hvor mange sosiale begivenheter du deltar paa.

Hei!

Jeg har hodepine så ikke helt bra,

men du er morsom :)

Tror ikke du helt skjønner hvor sosial jeg er, feks i dag, og dette er helt helt uforenlig med diagnosen.

:)

Annonse

Du setter høye mål for middagen i kveld. Jeg er syk, og orker ikke lage til så voldsomt. Det blir det aller mest nødvendige - og så skal jeg sette mann og barn til å støvsuge og lage potetsalat.

Jeg skal lage dressing til aspik (laget aspiken i går kveld/natt), og tilslørte bondepiker. Guttungen får steke hamburgere, og mannen får lage potetsalat. Gjestene har med seg moussaka og tiramisu.

Nå har jeg hvilt litt, og skal rydde litt til.Lykke til i kveld!

Hei!

Lykke til med din feste også.

Ja jeg vil min mann skal bli stolt og glad, og han ble så så så GLAD for han ringte nå og jeg sa alt jeg hadde laget og at jeg holdt på å steke innmat.

Jeg er vegetarinaer og skal selv spise kikertboller, men dette gjør jeg for min mann vet du.

:) derfor er jeg ekstra glad selv om jeg sliter med hodet mitt.

Håper hodet bli bedre og at du kan glede deg til det er ferdig og alle har gått. I morgen - null stress og masse rester som kan spises (ingen matlaging), fred og ro...?

Du har et liv som er mye mer sosialt enn mitt - selv om jeg ikke har noen god grunn til å være asosial. Prøv å la være å strekke deg etter "normalen" hele tiden, gi deg lov til å være tilbaketrukket. Tror ikke det er bra for deg å hele tiden gjøre ting du gruer deg til... Inn i mellom, ja - men ikke så ofte.

Hei!

Snilt skrevet .

Jeg lurer selv nå, med god grunn, på hvilket grunnlag jeg har fått diagnosen, det skal jeg si deg jeg tenker på med alt jeg har laget samt at jeg treffer denne nye vennen min opp til en gang pr uke på det mest intense, det er noe som ikke stemmer.

Men jeg skal skrive det hele ned til min psykiater slik at hun kan ta stilling til dette på nytt, for dette er rett og slett ikke i samsvar med kriteriene for asperger syndrom, slik jeg syns å huske dem.

Men jeg skal hvile i morgen og i kveld skal jeg sette meg med min nye bok Hunde-encyklopedia når gjestene har spist og begynner å prate sammen, da trekker jeg meg litt tilbake for det er avtalen.

Du er veldig snill som ordner så mye for din manns venner! Ikke bekymre deg for hva du skal "kalle" dem, det er helt i orden å si at de er hans venner. I tillegg til at du bør la være å slite deg ut med forberedelsene, og bekymringer, synes jeg du har all rett til å trekke deg tilbake, FØR det blir for mye for deg. Kan du ikke "komme og gå" litt? Det er forferdelig slitsomt å delta i en samtale som ikke interesserer en, sånn er det for alle. Men aspergere blir overbelastet på en helt annen måte. Jeg tror ikke mannen din ønsker at du skal bli syk. Jeg fikk en ide, vet ikke om den er mulig å gjennomføre - men hva om du unnskylder deg og trekker deg tilbake etter at dere har spist - og så henter mannen din deg om samtalen kommer inn på noe han vet at du interesserer deg for og har spesielt greie på? Det kan hende, og da slipper du å sitte og høre på flere timer med uinteressant pjatt,og du får "vist deg fram" litt, som den kloke og kunnskapsrike damen du er.

Hei!

Det var lurt tenkt,

vi har en liten avtale plan, for når jeg lager alt i stand, pynter meg, smiler hilser, tenner fakler og sier ordene min psykiater har sagt jeg skal si, samt lager kaffe og serverer desserten anbefalt her inne så kan jeg etter på gå inn til meg selv litt.

Alle min manns venner vet hva jeg har, asperger syndrom, da min mann har informert dem om dette da han nesten virker stolt pga av det, han tror jeg er så smart, det tror de alle, men de skulle bare vist :) :)

Hei!

jeg elsker han :)

Nå Begynner hodepinen å gi seg, takk Gud for Ibux :)

Det går helt greit å si ting av typen "min manns venner" eller "min manns familie" (når det er familien), de fleste vil tolke det helt riktig. Uttrykket "noen venner av oss" kan også være "passe uklart".

Når festen har kommet igang, gjør det ingenting om vertinnen går litt til og fra.

Lykke til, jeg er sikker på at det går helt fint!

Hei!

Takk for svaret.

ha selv en hyggelig kveld :)

Jeg sier også min manns venner (kompiser) og ingen synes det er rart. :0) Jeg går også et annet sted når de kommer på besøk. Ingen synes det er rart heller. Og jeg er etter all sansynlighet "normal". ;0P

Hei!

Takk, da vet jeg det :)

Ha en hyggelig kveld du også :)

Du sa ingenting feil, ikke tenk på det. Jeg ville nok ordlagt meg på samme måte. "Min manns venner" - jo det høres helt fint ut.

Trekk deg tilbake når du trenger det kjære deg. Om du synes det er vanskelig, så tenk på at det er viktig for at du skal fungere i familien og for barna dine at du hviler ører og sinn når det er i ferd med å bli for mye.

Om noen skulle bli fornærmet over det må du simpelthen bare la det være deres problem. Etter det jeg har forstått er mannen din en verbalt flink, sosial kar, som - hvis det er nødvendig - helt sikkert forklarer dette for gjestene slik at de forstår.

Lykke til med dagen og kvelden :-)

Hei!

Takk for at du skriver det, da vet jeg det, det er fint :)

En fin kveld til deg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...