Gå til innhold

Hvor mye å leve for etter husleie/lån?

Anbefalte innlegg

Gjest snaut med penger?

Hvor mye har dere andre å leve av etter dere har betalt husleie/lån? Er dere fornøyde med det?

Jeg er 50 % ufør og jobber 50 % og har 8000 igjen etter husleie. Jeg kunne sikkert ha klart meg greit nok på det, men er nødt til å ha bil for å jobbe og da blir det litt snaut...

Fortsetter under...

Gjest luftslott

Jeg jobber 100%. Etter huslån, studielån og vanlige utgifter(mobil, internett, bensin, busskort, matbudsjett kr 2500 med matallergier) har jeg mellom 500 og 1000 kr. igjen til meg selv. Det skal dekke hygieneartikler, klær og moro. Og sånn kommer det til å være i minst 5 år til.

Etter husleie har vi ca. 10 000 kroner aa leve for. Er en familie paa fire. 2000 gaar til gass og stroem, 4000 til mat. 1000 gaar til studier, 1000 gaar til andre regninger (telefon osv). 1000 gaar til ungenes fritid og klaer. Saa sitter vi igjen med 1000 til klaer til oss voksne og eventuell trening. Det er ganske knapt.

Jeg er 100% ung ufør og har hatt gunstig bostøtte som ikke ble redusert etter at jeg gikk over fra sosialstønad. Leier leilighet. Et raskt overslag viser at jeg sitter igjen med nesten 10000 eller 12000 kroner etter husleien (inkl strøm og kabel-tv) er betalt, avhengig av hva som skjer med bostøtten (det er ikke helt avklart).

Annonse

6500.- etter husleie(får bostøtte-den er inkl her), men har strømregning på minst 2000.- på vinter`n(ifjor var de på 3500.- vet ikke hva Desemberregninga er enda)), så kommer alle de andre utgiftene da.tv, mobil, internet - ja jeg kunne sikkert valgt bort noe av dette, men

Det varierer nok veldig hvor mye nordmenn har til å leve for. Denne tråden er ikke representative for gjennomsnittet av den norske befolkningen.

Hvis noen kommer nå og sier at h*n har 65000 kr. etter at bolig- og studielån er betalt så blir det ramaskrik her. Det finnes nok noen som har det, men om de er på dol så kan jeg ikke tenke meg at de har lyst å røpe det i en slik tråd.

Jeg har ca. 5-6000 igjen etter å ha betalt huslån. Halvparten går til felleskonto for mat/strøm/kommunale avgifter/telefon/internett osv, og 1000 kr går rett inn på sparekontoen. Så i praksis har jeg 2000 kr igjen til eget forbruk.

Jeg er alene med tre barn og har lån på ca 10 000 kr pr mnd. I tillegg setter jeg av 9000 kr pr mnd som går til regninger som strøm, kommunale avgifter osv. Bruker vel ca 5-6000 kr pr mnd til mat og 2000 til bensin. Da har vi igjen rundt 8000 kroner til sparing til ferie, kjøp av klær, fritidsaktiviteter etc.

Annonse

-På Dol av og til

Jeg jobber 100%. Etter huslån, studielån og vanlige utgifter(mobil, internett, bensin, busskort, matbudsjett kr 2500 med matallergier) har jeg mellom 500 og 1000 kr. igjen til meg selv. Det skal dekke hygieneartikler, klær og moro. Og sånn kommer det til å være i minst 5 år til.

Når husleige, strøm, forsikringer, mobil, parabol, frisør , et lite lån og 300 til diversekontoen er betalt, så har jeg igjen kr 3000 til mat og husholdningsartikkler.

Overlever , men savner et lite klesbudsjett.

Gjest klarer oss greit

Hvilke andre utgifter har du og er du enslig?

vi er en familie på 4 og vi setter av 5000 til mat

og 2000 til klær og diverse, litt til sparing.

Vi har en felles konto jeg og mannen min hvor jeg fører over 12000 hver mnd og han mellom 16-20 tusen alt ettersom hvor mye han tjener den måneden.

Så har han kanskje 2-4 tusen igjen som han bruker til drivstoff, bilvask og diverse utgifter.

Vi klarer oss egentlig helt greit.

Å sitte igjen med 8000 som enslig skal vel gå helt greit, spørs vel hvor mye du har i utgifter ellers. Tar du opp dyrt billån er det jo noe... Kanskje se på hvor dyr bil du har, kan du bytte til en billigere bil?

Selv har vi to nedbetalte biler som vi kjøpte for sparepenger, har enda litt sparepenger på bok.

Gjest klarer oss greit

Jeg er alene med tre barn og har lån på ca 10 000 kr pr mnd. I tillegg setter jeg av 9000 kr pr mnd som går til regninger som strøm, kommunale avgifter osv. Bruker vel ca 5-6000 kr pr mnd til mat og 2000 til bensin. Da har vi igjen rundt 8000 kroner til sparing til ferie, kjøp av klær, fritidsaktiviteter etc.

Bra du har god inntekt, jeg hadde ikke klart meg alene med min inntekt,

tjener ca. 20 tusen i mnd pluss ca. et par tusen i mnd i barnetrygd om det kan medregnes...

Gjest sjøkvinne71

Har ca 20.000,- igjen når min halvpart av lån og faste utgifter er betalt.

Bensin og mat kommer i tillegg, pluss en dyr hobby som koster meg 3-4000 pr mnd. (har hest.)

Har det veldig greit nå etter at jeg byttet jobb tidligere i år og gikk betydelig opp i lønn. Har nå ca 10.000 mere utbetalt i mnd, og ingen jobbrelaterte reiseutgifter, som tidligere var ca 2000 pr mnd

(Dessuten jobber jeg kun 6 mnd i året og har dermed 6 mnd med fritid.)

Bra du har god inntekt, jeg hadde ikke klart meg alene med min inntekt,

tjener ca. 20 tusen i mnd pluss ca. et par tusen i mnd i barnetrygd om det kan medregnes...

Jeg har ca 470 000 i året i inntekt + barnetrygd, og skatteklasse 2. Føler det går greit økonomisk. Veldig glad jeg valgte å ta ekstra utdanning utover den vanlige lærerutdanninga jeg tok først.. Hadde ikke greid å beholde huset etter skilsmissen uten den..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...