Gå til innhold

Smertestillende med ingen virkning

Anbefalte innlegg

Både mannen og eldstebarnet har et underlig og potensielt farlig problem. Vanlige smertestillende som paracet, ibux, pinex forte, tramadol, paralgin forte ol virker ikke. De har prøvd mye rart uten å få noe smertestillende effekt. Doser som slår meg i svime, kjennes ikke for disse to.

Nå har jeg funnet en mulig forklaring. En genetisk "feil" som gjør at medikamentomsetningen går fortere/saktere. Man kan tydligvis tetstes for dette, og jeg skulle gjerne visst litt mer om problemet.

Er det noen som har kunnskap om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374263-smertestillende-med-ingen-virkning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar, NHD

Jeg kommer til å be disse to ta opp problemet med fastlegen, for det kan få kjedelige konsekvenser hvis vi ikke får kartlagt problemet.

Mannen min var utsatt for en ulykke sist år, og da visste vi ikke om dette problemet. Akutteamet slet veldig med å få smertestillt ham, og måtte bruke doser som var mye høyere enn det vekt og høyde skulle tilsi. Man kan trygt si at det ble et ubehagelig sykehusopphold for ham med store smerter og nesten ingen lindring:-(

Tusen takk for svar, NHD

Jeg kommer til å be disse to ta opp problemet med fastlegen, for det kan få kjedelige konsekvenser hvis vi ikke får kartlagt problemet.

Mannen min var utsatt for en ulykke sist år, og da visste vi ikke om dette problemet. Akutteamet slet veldig med å få smertestillt ham, og måtte bruke doser som var mye høyere enn det vekt og høyde skulle tilsi. Man kan trygt si at det ble et ubehagelig sykehusopphold for ham med store smerter og nesten ingen lindring:-(

Det er svært fornuftig å få dette kartlagt på et tidspunkt hvor han ikke trenger smertestillende. På måten vil han slippe mistenkeliggjøring den dagen han evt. trenger slike medikamenter.

Jeg kjenner til flere som har samme særegenheten, og de har alle hatt noen svært ubehagelige opplevelser før problematikken har blitt nærmere kartlagt :-(

Det er svært fornuftig å få dette kartlagt på et tidspunkt hvor han ikke trenger smertestillende. På måten vil han slippe mistenkeliggjøring den dagen han evt. trenger slike medikamenter.

Jeg kjenner til flere som har samme særegenheten, og de har alle hatt noen svært ubehagelige opplevelser før problematikken har blitt nærmere kartlagt :-(

Tusen takk for svar, Frosken.

Det er i grunnen i høst vi har forstått hva som foregår. Mannen fikk en skade i ryggen, og fikk prøve noen av mine smertestillende. Uten noe som helst resultat. Da kom jeg plutselig på at også den eldste fikk null respons på pinex forte etter en ulykke, og begynte å tenke litt.

Det er som du sier greit å få kartlagt dette nå, for plutselig er uhellet ute igjen, og da er det greit å kunne bevise at man trenger noe mer heftig av preparater;-)

Tusen takk for svar, Frosken.

Det er i grunnen i høst vi har forstått hva som foregår. Mannen fikk en skade i ryggen, og fikk prøve noen av mine smertestillende. Uten noe som helst resultat. Da kom jeg plutselig på at også den eldste fikk null respons på pinex forte etter en ulykke, og begynte å tenke litt.

Det er som du sier greit å få kartlagt dette nå, for plutselig er uhellet ute igjen, og da er det greit å kunne bevise at man trenger noe mer heftig av preparater;-)

Dersom fastlegen ikke helt har snøring, så finnes det, i allefall i Oslo-området, flere svært flinke privatpraktiserende smertespesialister.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...