Gå til innhold

Hvordan bruke KT i denne sammenhengen?

Anbefalte innlegg

Gjest tanker og følelser
Skrevet

Jeg har gått og lært litt kognitiv terapi og har hatt mye utbytte av dette. Har et problem i forhold til noe som jeg ikke vet hvordan jeg skal takle.

Problemet er at jeg har en følelse av at noe styrer meg. Det er en annen verden, en mørk verden med mørke vesener, som kommer i mot meg.

Når jeg skal løse dette med KT så kommer jeg ingen vei. Jeg har problemet, følelsene er en intens redsel og angst som brer seg i hele kroppen, men hvilke tanker er det egentlig som forårsaker dette? Hvordan kan jeg så tenke annerledes?

Jeg kan jo tenke at dette er tull. Det er bare det at jeg ser dette og det jeg ser er jo sant?

Er livredd og tror at denne mørke verden kommer og overtar hele meg. Noen ganger er også alle andre mennesker enn meg inne i den verdenen. Det er liksom bare meg som er her i denne lyse verdenen. Hvilken verden er egentlig virkelig? Jeg har en uvirkelighetsfølelse hele tiden. Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal komme meg ut av dette?

Jeg bruker ap, har tatt 100 mg truxal på eget initiativ, men jeg tørr ikke bruke mere enn 50 mg nå pga at jeg så bilkjøring ikke er lov på 100 mg. Bruker også 4 mg trilafon i tillegg fast. Er det farlig å gå sånn som dette? Det startet i jula og det kommer og går hele tiden. Er også glemsk og ukonsentrert. Noen råd?

Skrevet

Vetr ikke om KT alene kan hjelpe deg. Kanskje mer medisin i tillegg. Hør med behandler.

Gjest tanker og følelser
Skrevet

Vetr ikke om KT alene kan hjelpe deg. Kanskje mer medisin i tillegg. Hør med behandler.

Tror ikke de kan hjelpe meg mere. Jeg vet ikke hva som feiler meg, men jeg tror jeg er syk eller noe. Dette kommer anfallsvis. Akkurat nå er jeg ganske bra. Takk for svar!

Skrevet

Tror ikke de kan hjelpe meg mere. Jeg vet ikke hva som feiler meg, men jeg tror jeg er syk eller noe. Dette kommer anfallsvis. Akkurat nå er jeg ganske bra. Takk for svar!

Jeg har vært psykotisk før og syns det ligner på en begynnende psykose. Jeg ville økt dosen med antipsykotika om jeg hadde det som deg. For å forebygge psykose. Heller trappe ned når det roet seg. Viktig å sørge for nok ro og søvn også. Får du sove om natten og sovet nok?

Skrevet

''Tror ikke de kan hjelpe meg mere. Jeg vet ikke hva som feiler meg, men jeg tror jeg er syk eller noe.''

Merkelig at de som har deg til terapi ikke har utredet deg skikkelig? Jeg får iallefall det inntrykket at de ikke har gjort det. For da hadde de vel skjønt, og kunne forklart deg, at det er psykotiske tanker/følelser og gitt deg anbefaling om riktig medisin og dose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...