Gå til innhold

Angst eller depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest sliten29
Skrevet

Hei, jeg er en mann på 29 år, som har i ca 20 år slitt med angst.. angst for å bli omgangssyk.. men har god kontroll på det nå, når jeg får medisinsk hjelp for det, og mestring av tanker.. den siste tiden sliter jeg med at jeg ikke har noe særlig matlyst, verken lyst å lage mat, spise mat, men mer eller mindre tvinger meg til å spise. Jeg er slapp og lite energi.. Har ikke lyst å treffe folk, men når jeg treffer folk blir jeg bare stille og har mest lyst til å reise hjem igjen.. blir nesten litt irritert.. Jeg klarer ikke å gjøre enkle ting som å rengjøre hjemme, fordi jeg bare utsetter det.. jeg har flyttet til sørlandet, og startet i jobb, som jeg trives veldig i, men det stopper der.. hva kan dette være tegn på?

Gjest vcvbsd
Skrevet

Depresjon. Man trenger ikke være trist for å være deprimert, men kan ha de symptomene du beskriver. Det kan jo være en slags reaksjon på en stressende situasjon du er i, og at det vil gå over av seg selv når du finner deg til rette. Skader ikke at du tar litt vare på deg selv nå, da. Sover og prøver å spise etc.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg er helt enig i svaret under. Og vil understreke enda tydeligere at du må passe på å sove nok, ikke for lite og ikke for mye, og å spise ordentlig.

Prøv å få litt mosjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...