Gå til innhold

Oss røykere i mellom! God artikkel

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Jeg tror det er lett for oss som er ikke-røykere å si at det bare er å slutte, men for enkelte kan det nok kjennes som at man reduserer livskvaliteten betydelig dersom man slutter..... de greier ikke å tenke seg at dette vil endres etterhvert.

Sikkert det samme som med dem som overspiser, men det er mer tabu å snakke om.

Fortsetter under...

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

29

• Sør

27

• hidi, the scorpion

18

• Dorthe

10

Mest aktive i denne tråden

''Jeg snakker kun om hva som bra/ikke bra, for MEG. Og jeg er møkk lei av hvordan våre liv skal styres av myndighetene fra vugge til grav. Noe dette forumet deltar aktivt i, og som gjør at jeg ikke helt vet hva jeg synes om og delta her.''

Røyking er like farlig uansett.

''Det er rett og slett skremmende.''

Sannheten rundt røyking er skremmende. Saken er du reagerer som du gjør nettopp fordi du ikke ønsker å høre sannheten.

Med vennlig hilsen

Kan du ikke bare la meg dø med mine svakheter da, Sør? Du trenger ikke oppdra meg. Jeg er aldri syk, ikke engang forkjølet. Jeg tror jeg har et ganske herdet immunsystem:-)

hidi, the scorpion

Poenget, Hidi, var ikke at du har såret noen. (Det tror jeg ikke du har.)

Poenget var at hvis man røyker så risikerer man å havne på "gamlehjemmet" lenge før man blir gammel, og å tilbringe dagene siden der med KOLS.

Og det er MYE verre enn eksempelet ditt.

Med vennlig hilsen

''Poenget var at hvis man røyker så risikerer man å havne på "gamlehjemmet" lenge før man blir gammel, og å tilbringe dagene siden der med KOLS.''

Absolutt! Både KOLS og lungekreft er særdeles smertefulle sykdommer. Klart jeg tenker på det, måtte være idiot, for ikke å ta det i betraktning.

Forhåpentligvis slutter jeg å røyke, når jeg får mitt første barnebarn, det er motivasjon det;) Og at ikke det for sent!

Jeg er meget svak for Beijing and. ;-)

Men jeg sitter ikke her å forsvarer å overspise det. Og det er nettopp forskjellen - du trekker frem et utall av andre ting som er farlige, men det endrer jo ikke på hvor farlig røyking er.

Jeg har sett for mange personer bli syke av røyking, og jeg ønsker virkelig IKKE at du skal bli en av dem, Colette.

Med vennlig hilsen

Vet du hva jeg har opplevd, Sør? Jo, en 40-åring som døde av lungekreft. Og han var ikke røyker en gang.....Og en 29-åring som døde av hjernesvulst....osv. osv.

''Poenget var at hvis man røyker så risikerer man å havne på "gamlehjemmet" lenge før man blir gammel, og å tilbringe dagene siden der med KOLS.''

Absolutt! Både KOLS og lungekreft er særdeles smertefulle sykdommer. Klart jeg tenker på det, måtte være idiot, for ikke å ta det i betraktning.

Forhåpentligvis slutter jeg å røyke, når jeg får mitt første barnebarn, det er motivasjon det;) Og at ikke det for sent!

Slutt før, du! Så er du klar!

Med vennlig hilsen

''Nei, jeg tror at vi ser virkeligheten i hvitøyet, uansett hvor mye det skremmer oss. Og det er klart at vi tar den risikoen det medfører.''

Skrev ikke du i en tidligere tråd at du mente at statistikken ikke var reell, men at noen hadde gjort det farligere enn det virkelig er?

Nei, det har jeg ikke sagt. Men jeg har lagt merke til at folk dør uansett.....

Annonse

Vet du hva jeg har opplevd, Sør? Jo, en 40-åring som døde av lungekreft. Og han var ikke røyker en gang.....Og en 29-åring som døde av hjernesvulst....osv. osv.

Ja, og hvordan gjør det din røyking noe "bedre"?

Da burde du jo virkelig ha lært hvor skjørt livet er, og at det er viktig ikke å utsette seg for helt unødvendig fare?

Med vennlig hilsen

Gjest sangsol

''Forhåpentligvis slutter jeg å røyke, når jeg får mitt første barnebarn, det er motivasjon det''

Det håper jeg også. Altså at du klarer slutte.

Mine barn MISTET sin besteforelder så altfor, altfor tidlig. Den yngste er nå i tenårene og husker ikke sin besteforelder mer..... De eldste _elsket_ h*n og husker h*n godt. Men dessverre døde h*n alfor tidlig fra dem (og sine egne barn).

Kan du ikke bare la meg dø med mine svakheter da, Sør? Du trenger ikke oppdra meg. Jeg er aldri syk, ikke engang forkjølet. Jeg tror jeg har et ganske herdet immunsystem:-)

Nei, jeg synes det er greit hvis du er på DOL, fremfor å dø! :-)

Med vennlig hilsen

Da burde du jo virkelig ha lært hvor skjørt livet er, og at det er viktig ikke å utsette seg for helt unødvendig fare?

Med vennlig hilsen

Kan du ta en litt annen tone? Jeg har god helse og er aldri syk. Mens du vel har dine helseproblemer og slite med? Og defor skjønner jeg jo egentlig hvorfor du "strir".

Gjest Nickløsheletida

Og jeg kjente en som begynte å røyke da han var 12. Han døde da han var 91;-) Var frisk frem til han var 90. Sånt skjer :-)

Annonse

''Det handler bl.a om tro eller ikke tro på forskningsresultater, og vår egen tolkning av det.''

Forskningsresultater for om røyking er farlig handler ikke om "tro" (som i livssyn), men om fakta. ;-) Det er litt som å diskutere om jorden er flat eller ei. :D

Forresten, glad du er på vei til røykefrihet!

Med vennlig hilsen

''Forskningsresultater for om røyking er farlig handler ikke om "tro" (som i livssyn), men om fakta. ;-) Det er litt som å diskutere om jorden er flat eller ei. :D''

Nettopp, det var poenget mitt, men det kom tydeligvis ikke fram :)

Og takk for lykkeønskninger (til tross for at innsatsen min antakelig har medført ulovlig virksomhet) :-/ (Psst: ikke si det til noen!)

Gjest Nickløsheletida

Med vennlig hilsen

''Da burde du jo virkelig ha lært hvor skjørt livet er, og at det er viktig ikke å utsette seg for helt unødvendig fare?''

Er det noen vits i og fortsette å misjonere nå da? Har du ikke hørt nok? Det er til og med farlig å være sporti og ta en tur i marka, skal jeg si deg.

''Da burde du jo virkelig ha lært hvor skjørt livet er, og at det er viktig ikke å utsette seg for helt unødvendig fare?''

Er det noen vits i og fortsette å misjonere nå da? Har du ikke hørt nok? Det er til og med farlig å være sporti og ta en tur i marka, skal jeg si deg.

Huff.....og det vet jo du alt om:-(

Det var bestefaren min jeg også snakket om her nå. Gode gener på den siden:)

Gode gener er gode og ha:-) Men det er viktig og ikke være hovmodig heller. Noen tåler røyking, og andre ikke....

Håper det går bedre med deg! Det var så godt og lese at du kan regne med og bli frisk i løpet av forholdsvis kort tid:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...